var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24439;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24439","0","עוונו של דוד","02/11/12 05:47","יז חשון","תשע"ג","05:47","דוד כוכב","הכיצד: "אמר דוד לפני הקדוש ברוך הוא: "רבונו של עולם, מחול לי על אותו עון. ואמר לו: מחול לך", והלא לא חטא כלל!

על כך כאן.","125","","4200","True","True","False","","906","95.86.91.187","0","0","שבת|ל ע"א",""),new Message("24449","24439","הסייפא מחייבת שלא ללמד אשה תורה","03/11/12 19:58","יח חשון","תשע"ג","19:58","קותי","שאם ילמדנה תורה תדע שאין זה כפשוטו ואז לא תשתכנע

יש דברים שנאמרו בדור שהיו קוראים ולא מתרגמים דברים מסויימים

לגופו של עניין מדובר בנקודה כואבת שקצת קשה לקבלה

שמואל ב פרק יב

(י) וְעַתָּה לֹא תָסוּר חֶרֶב מִבֵּיתְךָ עַד עוֹלָם עֵקֶב כִּי בְזִתָנִי וַתִּקַּח אֶת אֵשֶׁת אוּרִיָּה הַחִתִּי לִהְיוֹת לְךָ לְאִשָּׁה: ס

(יג) וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל נָתָן חָטָאתִי לַיקֹוָק ס וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל דָּוִד גַּם יְקֹוָק הֶעֱבִיר חַטָּאתְךָ לֹא תָמוּת:","217","","4199","True","True","False","","230","46.116.221.186","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24501","24439","ברור שדוד המלך חטא","04/11/12 12:14","יט חשון","תשע"ג","12:14","שלמה שטרסברג","אין אף אדם בעולם ולא בחז"ל שאומר שדוד המלך לא חטא אלא הכוונה שלא חטא באיסור של אשת איש אבל ברור שהיה פגם וחטא מוסרי כבד במעשה דוד וכי סתם נשלח אליו נתן הנביא? וכי סתם נענש באופן כה חמור? ועוד הרי אמר בעצמו שחטא וכל ימיו עשה על כך תשובה וכ' אלא כפי שכתבתי לעיל ופשוט","205","","4198","True","True","False","","282","213.151.62.109","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24505","24439","עוונו של דוד בלא כחל ושרק כאן הוא:","04/11/12 14:29","יט חשון","תשע"ג","14:29","יהודי_קדום","שמואל ב, יא:
{ד} וַיִּשְׁלַח דָּוִד מַלְאָכִים וַיִּקָּחֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ..."

בא על אשת איש שמסכימה לדבר! (כתוב בהמשך בפסוק כו: "{כו} וַתִּשְׁמַע אֵשֶׁת אוּרִיָּה כִּי מֵת אוּרִיָּה אִישָׁהּ וַתִּסְפֹּד עַל בַּעְלָהּ:"

וְהִיא מִתְקַדֶּשֶׁת מִטֻּמְאָתָהּ וַתָּשָׁב אֶל בֵּיתָהּ: {ה} וַתַּהַר הָאִשָּׁה וַתִּשְׁלַח וַתַּגֵּד לְדָוִד וַתֹּאמֶר הָרָה אָנֹכִי: {ו} וַיִּשְׁלַח דָּוִד אֶל יוֹאָב שְׁלַח אֵלַי אֶת אוּרִיָּה הַחִתִּי וַיִּשְׁלַח יוֹאָב אֶת אוּרִיָּה אֶל דָּוִד: {ז} וַיָּבֹא אוּרִיָּה אֵלָיו וַיִּשְׁאַל דָּוִד לִשְׁלוֹם יוֹאָב וְלִשְׁלוֹם הָעָם וְלִשְׁלוֹם הַמִּלְחָמָה: {ח} וַיֹּאמֶר דָּוִד לְאוּרִיָּה רֵד לְבֵיתְךָ וּרְחַץ רַגְלֶיךָ..."

דוד מנסה ליצור מצג שההריון של בת שבע אינו ממנו, מדוד, אלא מביקורו זה של אוריה.

וַיֵּצֵא אוּרִיָּה מִבֵּית הַמֶּלֶךְ וַתֵּצֵא אַחֲרָיו מַשְׂאַת הַמֶּלֶךְ: {ט} וַיִּשְׁכַּב אוּרִיָּה פֶּתַח בֵּית הַמֶּלֶךְ אֵת כָּל עַבְדֵי אֲדֹנָיו וְלֹא יָרַד אֶל בֵּיתוֹ: {י} וַיַּגִּדוּ לְדָוִד לֵאמֹר לֹא יָרַד אוּרִיָּה אֶל בֵּיתוֹ וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל אוּרִיָּה הֲלוֹא מִדֶּרֶךְ אַתָּה בָא מַדּוּעַ לֹא יָרַדְתָּ אֶל בֵּיתֶךָ: {יא} וַיֹּאמֶר אוּרִיָּה אֶל דָּוִד הָאָרוֹן וְיִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה יֹשְׁבִים בַּסֻּכּוֹת וַאדֹנִי יוֹאָב וְעַבְדֵי אֲדֹנִי עַל פְּנֵי הַשָּׂדֶה חֹנִים וַאֲנִי אָבוֹא אֶל בֵּיתִי לֶאֱכֹל וְלִשְׁתּוֹת וְלִשְׁכַּב עִם אִשְׁתִּי חַיֶּךָ וְחֵי נַפְשֶׁךָ אִם אֶעֱשֶׂה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה: {יב} וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל אוּרִיָּה שֵׁב בָּזֶה גַּם הַיּוֹם וּמָחָר אֲשַׁלְּחֶךָּ וַיֵּשֶׁב אוּרִיָּה בִירוּשָׁלִַם בַּיּוֹם הַהוּא וּמִמָּחֳרָת: {יג} וַיִּקְרָא לוֹ דָוִד וַיֹּאכַל לְפָנָיו וַיֵּשְׁתְּ וַיְשַׁכְּרֵהוּ וַיֵּצֵא בָעֶרֶב לִשְׁכַּב בְּמִשְׁכָּבוֹ עִם עַבְדֵי אֲדֹנָיו וְאֶל בֵּיתוֹ לֹא יָרָד: {יד} וַיְהִי בַבֹּקֶר וַיִּכְתֹּב דָּוִד סֵפֶר אֶל יוֹאָב וַיִּשְׁלַח בְּיַד אוּרִיָּה: {טו} וַיִּכְתֹּב בַּסֵּפֶר לֵאמֹר הָבוּ אֶת אוּרִיָּה אֶל מוּל פְּנֵי הַמִּלְחָמָה הַחֲזָקָה וְשַׁבְתֶּם מֵאַחֲרָיו וְנִכָּה וָמֵת: "

דוד הורג את אוריה

(ס) {טז} וַיְהִי בִּשְׁמוֹר יוֹאָב אֶל הָעִיר וַיִּתֵּן אֶת אוּרִיָּה אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יָדַע כִּי אַנְשֵׁי חַיִל שָׁם: {יז} וַיֵּצְאוּ אַנְשֵׁי הָעִיר וַיִּלָּחֲמוּ אֶת יוֹאָב וַיִּפֹּל מִן הָעָם מֵעַבְדֵי דָוִד וַיָּמָת גַּם אוּרִיָּה הַחִתִּי:

האמת: דוד כן חטא, שב בתשובה וה' סלח לו.","233","","4198","True","True","False","","333","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24554","24439",""התם אונס הוה" ?!","05/11/12 09:43","כ חשון","תשע"ג","09:43","יהודי_קדום","במאמרו הפותח אשכול זה הוא מביא את "במסכת כתובות דף ט ע"א לתרץ למה לא נאסרה בת שבע – "התם אונס הוה"."
שאלתי היא מדוע הגמרא מעלה אפשרות כזו למרות שפירוש זה קשה שהרי 'אונס' אנו מוצאים רק בצירוף 'וישכב אותה' וכאן בא הצירוף וַיִּשְׁלַח דָּוִד מַלְאָכִים וַיִּקָּחֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ שמשמעותו ביאה ללא אונס ויותר קשה לקבל אונס שהרי כתוב " וַתָּבוֹא אֵלָיו..."?","233","","4197","True","True","False","","164","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24564","24439","בסיפא של מאמרו כתב:","05/11/12 12:15","כ חשון","תשע"ג","12:15","יהודי_קדום",""אך אומר הרב זלמן נחמיה גולדברג שאין פסק הרמב"ם סותר לדברי רבי יונתן. והתורה נכתבה בלשון שניתן לפרשו גם כפשוטו כדי לאפשר לבאר כך באזני הסוטה, כדי לשדלה שתודה"

והנה אני מוצא ראיה שמי שמביא הוכחה שאכן ראובן חטא הוא לא אחר מ...רבי שמואל בר נחמני בשם רבי יוחנן (ולא רבי יונתן):

הנה ההוכחה ממסכת סוטה ז:
"אלא ראובן מנלן דאודי דא''ר שמואל בר נחמני אמר ר' יוחנן מאי דכתיב {דברים לג-ו} יחי ראובן ואל ימות {דברים לג-ז} וזאת ליהודה כל אותן שנים שהיו ישראל במדבר היו עצמותיו. של יהודה מגולגלין בארון עד שעמד משה ובקש עליו רחמים אמר לפניו רבש''ע מי גרם לראובן שהודה יהודה וזאת ליהודה מיד {דברים לג-ז} שמע ה' קול יהודה...."

אז הנה ראיה שיש מי (ועוד מי...) שאומר שראובן חטא!

נשאר רק להחליט מי טועה... ","233","","4197","True","True","False","","167","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24502","24501","לא חטא - בא ללמד!","04/11/12 12:37","יט חשון","תשע"ג","12:37","בתר ממוצע","כל מעשה דוד היה להוראות תשובה - דרכי תשובה ....","138","","4198","True","True","False","","150","193.27.93.1","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24576","24501","זהירות זהירות זהירות ממילים","05/11/12 16:55","כ חשון","תשע"ג","16:55","אלף בית רשי","תשובה יפה מאתר הידברות","278","","4197","True","True","False","","152","65.93.169.176","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24504","24502","נו...באמת מה הפשטנות הזו בעניין חמור זה?","04/11/12 13:55","יט חשון","תשע"ג","13:55","יהודי_קדום","וכי לא היו לדוד המלך דרכים אחרות ללמד דרכי תשובה בלי לחטוא?

הרי דוד קודם לקח את בת שבע ורק אח"כ הרג את אוריה - ואיך נאמר לא חטא?
.
באתי באמירה זו, ללא פחד, לשלול טענת האומרים שדוד לא חטא אלא שדוד הרג את אוריה משום שהיה מורד במלכות - טענה זו יכולה הייתה להיטען אם קודם היה הורג את אוריה ואח"כ לוקח את בת שבע!!!

וראה שבת נו.(בצמצום הלימוד הרחב שם) "...שהיה לך לדונו בסנהדרין ולא דנת ואת אשתו לקחת לך לאשה" והוא האמת! וכל השאר הוא היפוך ודרישה בזכויות דוד.

וברור גם שהנביא שמואל כועס על מעשה העורמה של דוד:
"מַדּוּעַ בָּזִיתָ אֶת דְּבַר יְהוָה לַעֲשׂוֹת הָרַע (בעינו) בְּעֵינַי אֵת אוּרִיָּה הַחִתִּי הִכִּיתָ בַחֶרֶב וְאֶת אִשְׁתּוֹ לָקַחְתָּ לְּךָ לְאִשָּׁה וְאֹתוֹ הָרַגְתָּ בְּחֶרֶב בְּנֵי עַמּוֹן:"

ומפרש המצודת דוד: "וכפולה חטאתך מאלו הרגתו בחרבך"

ועוד הנביא אומר: "וְלָקַחְתִּי אֶת נָשֶׁיךָ לְעֵינֶיךָ וְנָתַתִּי לְרֵעֶיךָ וְשָׁכַב עִם נָשֶׁיךָ לְעֵינֵי הַשֶּׁמֶשׁ הַזֹּאת"

ומה דברים אלה אם לא בקשת הענשה של מידה כנגד מידה?

ואם ללמוד תשובה מכאן רצונך, הרי שאל תאמר שדוד עשה את החטא הנורא כי רצה ללמדנו דרכי תשובה ... אלא אמור: העובדה שה' מחל לדוד על עוונו הנורא מלמדת שיש תשובה לאדם בתנאים הידועים.

והנושא הרי ידוע שהוא רחב מני ים.","233","","4198","True","True","False","","177","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24515","24502","מאחר ולא ציינת מקור לדבריך אני מניח","04/11/12 18:55","יט חשון","תשע"ג","18:55","יהודי_קדום","שדבריך מבוססים על ע"ז ה.:
"... מאי דכתיב {שמואל ב כג-א} נאם דוד בן ישי ונאם הגבר הוקם על נאם דוד בן ישי שהקים עולה של תשובה "

האם כך?","233","","4198","True","True","False","","148","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24531","24502","היינו הך","05/11/12 00:19","כ חשון","תשע"ג","00:19","דוד כוכב","כדי ללמד דרכי תשובה היה דוד צריך לחטוא ולשוב, אחרת איזו תשובה הוא מראה ומלמד? כך שדברי חז"ל אלו וגם אלו מתאימים זה לזה ואינם סותרים כלל.","125","","4197","True","True","False","","100","95.86.91.187","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24506","24505","כל האומר דוד המלך חטא אינו אלא טועה","04/11/12 15:15","יט חשון","תשע"ג","15:15","שלמה שטרסברג","מי שחושב שדוד המלך חטא באיסור אשת איש אינו אלא טועה וזה מה שחז"ל באו לומר שהרי כל היוצא למלחמות בית דוד היה כותב גט כריתות לאשתו. והדברים מעוגנים בפשט התנ"ך כפי שמצאנו שדוד נשלח ע"י ישי לשלוח את הגטים של אחיו (ואת ערובתם כך) גם לא סביר להניח שאדם הבודק האם האישה שהוא עומד לשכב איתה היא נידה ורק אז מתיר את הדבר לעצמו ישכח שהיא אשת איש

ראויה הייתה בת שבע לדוד אלא שאכלה פגה וניסה להקדים את המאוחר אבל חלילה חלילה לומר שהיה כאן איסור של אשת איש כפי שהבנתי מדבריך

גם לגבי הריגת אוריה דברי חז"ל מאוגנים בפשטי הכתובים ברור שישנה התרסה גדולה מצד אוריה כלפי המלך שלא יצא למלחמה ונשאר בבית (על אף שהדבר היה לבקשת הלוחמים כנראה יש שהדבר לא מצא חן בעיניהם ואחד מהם הוא אוריה) בזה שבהתרסה אינו נכנס לביתו ושוכב על מפתן בית המלך הוא מתריס כנגד דוד שלא יצא למלחמה וכמובן גם אמירותיו אדוני יואב וכ' כל אלו מראים על התרסה גדולה כנגד המלך ( באותו זמן סביר להניח שלא ידע אוריה דבר ) ולכן יש לו דין מורד במלכות שחייב מיתה וכל הביקורת על דוד היא לא על הריגתו אלא "ואותו הרגת בחרב בני
עמון" היינו היה לך לשפוט אותו בעוון מורד במלכות ולא להורגו באופן זה.
וראיה ניצחת לכך היא שבמשל אין נתן הנביא אומר דבר על כך שהעשיר רצח את העני ורק בנמשל מבקר גם שהרגו בחרב בני עמון

דוד המלך חטא בחטא מוסרי גדול אולם דוד המלך לא חטא באיסור אשת איש או רצח וכל ימיו התייסר מרה על כך ועשה תשובה גדולה וכפי שלמדנו ידעו כל ישראל בזמן חנוכת המקדש שמחל לו הקב"ה על זה העוון","205","","4198","True","True","False","","347","213.151.62.109","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24523","24505","חטאו של דוד נלמד ממשל כבשת הרש","04/11/12 22:15","יט חשון","תשע"ג","22:15","קותי","ה' שולח את נתן הנביא להוכיח את דוד באמצעות משל כבשת הרש
על מנת שדוד ידע במדויק את חטאו אחרת אין טעם בתוכחה
לכן צריך לעיין במשל כבשת הרש כדי להבין מה היה חטאו של דוד
ה' אינו מוכיחו על אשת איש ולכן כנראה שלא חטא באשת איש
ה' אינו מוכיחו על הריגת אוריה כנראה שלא חטא גם בזה
אני מסכים שקשה לצאת מההנחות האלו ולכן נעיין במשל
שמואל ב פרק יב

(א) וַיִּשְׁלַח יְקֹוָק אֶת נָתָן אֶל דָּוִד וַיָּבֹא אֵלָיו וַיֹּאמֶר לוֹ שְׁנֵי אֲנָשִׁים הָיוּ בְּעִיר אֶחָת אֶחָד עָשִׁיר וְאֶחָד רָאשׁ:
(ב) לְעָשִׁיר הָיָה צֹאן וּבָקָר הַרְבֵּה מְאֹד:(ג) וְלָרָשׁ אֵין כֹּל כִּי אִם כִּבְשָׂה אַחַת קְטַנָּה אֲשֶׁר קָנָה וַיְחַיֶּהָ וַתִּגְדַּל עִמּוֹ וְעִם בָּנָיו יַחְדָּו מִפִּתּוֹ תֹאכַל וּמִכֹּסוֹ תִשְׁתֶּה וּבְחֵיקוֹ תִשְׁכָּב וַתְּהִי לוֹ כְּבַת:(ד) וַיָּבֹא הֵלֶךְ לְאִישׁ הֶעָשִׁיר וַיַּחְמֹל לָקַחַת מִצֹּאנוֹ וּמִבְּקָרוֹ לַעֲשׂוֹת לָאֹרֵחַ הַבָּא לוֹ וַיִּקַּח אֶת כִּבְשַׂת הָאִישׁ הָרָאשׁ וַיַּעֲשֶׂהָ לָאִישׁ הַבָּא אֵלָיו:(ה) וַיִּחַר אַף דָּוִד בָּאִישׁ מְאֹד וַיֹּאמֶר אֶל נָתָן חַי יְקֹוָק כִּי בֶן מָוֶת הָאִישׁ הָעֹשֶׂה זֹאת:
(ו) וְאֶת הַכִּבְשָׂה יְשַׁלֵּם אַרְבַּעְתָּיִם עֵקֶב אֲשֶׁר עָשָׂה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה וְעַל אֲשֶׁר לֹא חָמָל:

האם על גניבת כבשה יש עונש מוות?

העוון של העשיר לא היה מתוך ספר החוקים הכתוב של התורה
העוון של העשיר היה מחוץ לספר החוקים זאת היתה חוסר אנושיות מוחלטת
מי שהוציא עצמו מהמידות האנושיות אינו אדם וביזה את דבר ה' בבריאת האדם
והרי הוא בן מוות

המעשה של דוד הוציאו מכלל אדם והתחייב מיתה
ולכן הנביא אומר מַדּוּעַ בָּזִיתָ אֶת דְּבַר יְקֹוָק
ולכן תשובתו של דוד היא כלפי ה'
וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל נָתָן חָטָאתִי לַיקֹוָק ס וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל דָּוִד גַּם יְקֹוָק הֶעֱבִיר חַטָּאתְךָ לֹא תָמוּת

דוד חטא לא בלאו זה או אחר הוא חטא לה'

אני חושב שכל הטיעונים בתבנית של כל האומר וכו' הם חלק מעיצוב דעת הקהל הגוי כלפי היהודים וגם כלפי עצמם. כי עם שסוחב איתו סיפור היסטרי כזה יש לו דימוי מאוד רע בעיני העמים בהם הוא מתגורר וכדאי לייצב קו הגנה.","217","","4198","True","True","False","","402","46.116.221.186","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24507","24506","קרא שוב את שמואל ב, יא !","04/11/12 16:09","יט חשון","תשע"ג","16:09","יהודי_קדום","אפשר גם את דף נו.","233","","4198","True","True","False","","115","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24518","24506","הנה כל "כל האומר..." האומרים דרשני!","04/11/12 19:35","יט חשון","תשע"ג","19:35","יהודי_קדום","כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה
כל האומר שלמה חטא אינו אלא טועה
כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה,
כל האומד בני עלי חטאו אינו אלא טועה
כל האומר בני שמואל חטאו אינו אלא טועה
כל האומר יאשיהו חטא אינו אלא טועה
[שבת נ"ה:, נ"ו. נ"ו:]

וברור שאצל הרשעים נמצא את העמסת המדרשים המרשיעים ביותר האפשריים.
עכן
אחז
בלעם (בא על אתונו, ע"ז ד:)
אלישע בן אבויה","233","","4198","True","True","False","","308","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24522","24506","האם לימוד הזכות אינו לימוד חובה על","04/11/12 21:13","יט חשון","תשע"ג","21:13","יהודי_קדום","המקראות?

הרי כל לימוד הזכות (הבאתי בתגובה למטה) סותר את מאמר המקרא !!

ומכאן ברור שהמדרשים באים ללמד, או/ו להעצים את דוד וכו' כדי שנשאף להחזיר עטרה ליושנה.

ועוד נשים לב: לא נאמר "אינו אלא רשע" אלא "אינו אלא טועה" ותו לא. במה טעותו?
שמקבל את פשט המקרא? אלא ודאי אינו רשע במקרה זה .","233","","4198","True","True","False","","126","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24533","24506","הרב שלמה, האם כוונתך שהגמרא טועה?!","05/11/12 00:37","כ חשון","תשע"ג","00:37","דוד כוכב","המשפט שהבאת בכותרת הוא מדברי רבי יונתן וזו דעתו.
אולם הגמרא בכתובות ט' מביאה נוסף על דעת רבי יונתן גם את האפשרות האחרת - שדוד חטא באשת איש.
כך שאם גם אנחנו נטען בפסקנות שכל האומר דוד המלך חטא אינו אלא טועה, יוצא שאנחנו טוענים שגם סתמא דגמרא טועה - בעצם העלאת האפשרות המוטעית. וגם מספר אמוראים טועים, שכן מוכח בדבריהם שהם חולקים על רבי יונתן.","125","","4197","True","True","False","","120","95.86.91.187","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24547","24506","צריך להיות 'אמיצים' ולומר שאין לרבי","05/11/12 08:30","כ חשון","תשע"ג","08:30","יהודי_קדום","שמואל בר נחמני מסורת או/ו לימוד קדום או/ו סמכות נוספת לאמירתו!!!
זוהי דעתו האישית בלבד.

גם מה שהבאת: "שחז"ל באו לומר שהרי כל היוצא למלחמות בית דוד היה כותב גט כריתות לאשתו." אינו מחזיק כלל כי:

1. לא על דעת חז"ל אמרו זאת כמו שכתבת אלא חכם אחד ז"ל והוא רבי שמואל בר נחמני.
2. קושיית הגמרא היא על דבריו של רשב"ן ומדבריו באותו עניין מביאים "ראיה" לנכונות דבריו שעליהם מקשים - ואין זו ראיה לדבריו כלל. למה הדבר דומה? למי שמתבקש להגדיר או לפרש מילה מסויימת והוא משתמש באותה מילה להגדרה שהתבקש.
( אגב, מותר לי לחשוב ולומר כנ"ל הואיל ודברי רשב"ן הם 'המלצה' ולא דין מה גם שיש בגמרא דעות הפוכות לשלו כך שאין מקום להרים קול צעקה 'איך אתה מעיז לכתוב דברים כאלה ') .

אם כן יוצא שהראיה על קושית הגמרא אינה ראיה אמיתית. הנה הדברים כפי שהם בגמרא בשבת נו. (ששם גם טיעוניך ומובאותיך כולם):

שואלת הגמרא והרי כתוב בפירוש "...ואת אשתו לקחת לך לאשה?"
משיבה הגמרא: " ליקוחין יש לך בה דא''ר שמואל בר נחמני א''ר יונתן כל היוצא למלחמת בית דוד כותב גט כריתות לאשתו שנאמר {שמואל א יז-יח} ואת עשרת חריצי החלב האלה תביא לשר האלף ואת אחיך תפקוד לשלום ואת ערובתם תקח מאי ערובתם תני רב יוסף דברים המעורבים בינו לבינה {שמואל ב יב-ט} ואותו הרגת בחרב בני עמון מה חרב בני עמון אי אתה נענש עליו אף אוריה החתי אי אתה נענש עליו מאי טעמא מורד במלכות הוה דאמר ליה {שמואל ב יא-יא} ואדוני יואב ועבדי אדוני על פני השדה חונים אמר רב כי מעיינת ביה בדוד לא משכחת ביה בר מדאוריה ..."

עינינו רואות ומוחנו מבין שכל הראיה לדברי רשב"ן היחידיים הם מדבריו היחידיים.","233","","4197","True","True","False","","171","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24510","24507","אשמח שתפרש דברך","04/11/12 17:46","יט חשון","תשע"ג","17:46","שלמה שטרסברג","","205","","4198","False","True","False","","194","213.151.49.171","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24512","24510","קריאת והבנת פרק יא בשמואל ב כפשט","04/11/12 18:18","יט חשון","תשע"ג","18:18","יהודי_קדום","תוך "היתעלמות" מהיפוך ודרשות בזכות דוד המלך, יש לה רק משמעות אחת שהיא שתיים:

דוד שכב עם אשת איש.
דוד הרג את אוריה החיתי.

כל השאר מדרשים ופירושים.","233","","4198","True","True","False","","152","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24611","24515","אכן","06/11/12 11:57","כא חשון","תשע"ג","11:57","בתר ממוצע","הרי כל האמוראים הקדושים ידען לקרוא נביא כך שלא צריך שחברי הפורום יצטטו בלהט את כל הפסוקים המדברים "בגנות" דדוד המלך ואף על פי כן בחרו חלקם להגיד לנו את המה שלא כתוב כפי שציין כבודו וגם הרב כוכב שבעצם היה פה דרכי תשובה לרבים....

בשביל זה יש תורה שבעל פה להסביר דברים שלא כתובים במפורש בפסוקים...","138","","4196","True","True","False","","188","193.27.93.1","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24521","24518","ועוד "כל האומר..." מדהים:","04/11/12 21:08","יט חשון","תשע"ג","21:08","יהודי_קדום","א''ר שמואל בר נחמני א''ר יונתן:
"כל האומר מלכת שבא אשה היתה אינו אלא טועה"

בבא בתרא טו:","233","","4198","True","True","False","","124","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24555","24523","ואולי מדוייק יותר לכתוב במקום:","05/11/12 09:56","כ חשון","תשע"ג","09:56","יהודי_קדום",""דוד חטא לא בלאו זה או אחר הוא חטא לה' "
'דוד חטא לא רק בלאו זה או אחר אלא גם חטא לה' ' ?

הפירוש היפה, שמקביל את פס"ד של דוד ל"לא תמות" של שמואל, עדיין לא שולל את הנמשל אליו התכוון שמואל.","233","","4197","True","True","False","","138","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24543","24533","היש סיבה שכב' הביא רק את האפשרות","05/11/12 07:27","כ חשון","תשע"ג","07:27","יהודי_קדום","ש"...יוצא שאנחנו טוענים שגם סתמא דגמרא טועה "
ולא הוסיף את האפשרות "שגם סתמא דמקרא טעות"?","233","","4197","True","True","False","","165","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24546","24543","רבי יונתן מפרש את המקרא","05/11/12 08:21","כ חשון","תשע"ג","08:21","דוד כוכב","כמובן שרבי יונתן אינו מתכחש לפסוקים, אלא שהוא מפרש שדוד בודאי הודה שחטא, ובכך גדלותו, אך העיקר שלא חטא באיסור החמור של אשת איש.","125","","4197","True","True","False","","777","95.86.91.187","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24552","24546","עכשיו ממש ממש קשה לי:","05/11/12 09:32","כ חשון","תשע"ג","09:32","יהודי_קדום","איך ניתן להסיק מ:
1. "כמובן שרבי יונתן אינו מתכחש לפסוקים,
2. אלא שהוא מפרש שדוד בודאי הודה שחטא"

את:

"...שלא חטא באיסור החמור של אשת איש"

הרי כתוב בפירוש בשמואל ב, יא:
{ד} וַיִּשְׁלַח דָּוִד מַלְאָכִים וַיִּקָּחֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ..."

אם מקבל רבי יונתן את הפסוק שדוד הודה שחטא איך ייתכן שיטען שלא חטא?
ואם לא חטא באשת איש - במה חטא?
ואם נאמר (שבת נו:) שדוד חטא בקבלת לשון הרע על מפיבושת הרי מפורש שם עונש שונה מדברי שמואל הנביא?

וקשה לי.","233","","4197","True","True","False","","162","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24553","24552","דעת רבי יונתן","05/11/12 09:37","כ חשון","תשע"ג","09:37","דוד כוכב","רבי יונתן בפירוש אמר שהוא אכן שכב עמה, אלא שבסופו של דבר התברר שהיא לא היתה נשואה באותו זמן אלא גרושה.","125","","4197","True","True","False","","119","95.86.91.187","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24558","24553","וחוזר (ל)המדרש...","05/11/12 10:52","כ חשון","תשע"ג","10:52","יהודי_קדום","","233","","4197","False","True","False","","95","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24556","24554","כשהמלך מצווה, זה אונס","05/11/12 10:07","כ חשון","תשע"ג","10:07","דוד כוכב","ויתכנו עוד תירוצים. למשל, הרי כתוב ששלח מלאכים כלומר שלוחים. והשוטרים הם לא הכי עדינים, וזה פירוש ותבוא אליו, שהיא הגיעה אליו על ידיהם, ולא דוד אליה.
ואילו היה ברצון, לשם מה המלאכים, לא מספיק לסמן לה דרך החלון שתבוא אליו?
וגם אם היה מוכח שהביטוי וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ הוא ברצון, הרי שהלכה היא שתחילתו באונס וסופו ברצון נחשב לאונס.
והגע עצמך, וכי שמענו טענות על חטא בת שבע, אֵם שלמה?","125","","4197","True","True","False","","163","95.86.91.187","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24566","24564","ראה שם במסורת הש"ס","05/11/12 12:29","כ חשון","תשע"ג","12:29","דוד כוכב","גם שם הגירסא היא רבי יונתן.
ושוב, רבי יונתן אינו חולק על כך שראובן חטא בחטא כלשהו, רק לא בחטא איום כל כך.","125","","4197","True","True","False","","105","95.86.91.187","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24568","24566","תודה על ההפניה למסורת הש"ס ואם","05/11/12 13:07","כ חשון","תשע"ג","13:07","יהודי_קדום","כך מדוע הוצרך הרב זלמן נחמיה גולדברג לומר "שאין פסק הרמב"ם סותר לדברי רבי יונתן" ?
אם רבי יונתן הוא דאמרה הרי שלענ"ד לא קיימת בכלל שאלת סתירה בין פסק הרמב"ם לדברי רבי יונתן משום שרבי יונתן הודה שראובן חטא בניגוד לאמירתו "כל האומר ראובן חטא..." .","233","","4197","True","True","False","","124","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24569","24566","יישר כח גדול. גם בכת"י ואתיקן כתוב","05/11/12 13:18","כ חשון","תשע"ג","13:18","יהודי_קדום","יונתן ולא יוחנן.","233","gif","4197","True","True","False","","140","79.176.158.96","0","24439","שבת|ל ע"א","0-gif"),new Message("24575","24568","דברי הרמב"ם","05/11/12 16:47","כ חשון","תשע"ג","16:47","דוד כוכב","הרמב"ם אומר שמלמדים את הסוטה את חטא ראובן כפשוטו, כלומר החטא החמור ממש, וזה שלא כשיטת רבי יונתן.","125","","4197","True","True","False","","89","95.86.91.187","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24579","24575","כך לפני שהודה רבי יונתן אבל לא אחרי","05/11/12 18:55","כ חשון","תשע"ג","18:55","יהודי_קדום","וחוזרת שאלתי. תודה","233","","4197","True","True","False","","102","37.26.147.150","0","24439","שבת|ל ע"א",""),new Message("24582","24579","רבי יונתן לא הודה","05/11/12 19:39","כ חשון","תשע"ג","19:39","דוד כוכב","אין שני מאמריו סותרים זה את זה.
לדברי רבי יונתן ראובן הודה במה שעשה - בבלבול יצועי אביו. אך לא במשכב פילגש אביו.","125","","4197","True","True","False","","91","95.86.91.187","0","24439","שבת|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);