var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24424;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","63"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","41"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24424","0",""חקק קב בבקעת.. נולד הוא"","01/11/12 14:09","טז חשון","תשע"ג","14:09","amdavid","מדוע הוא נקרא נולד, סוף סוף לא בטל ממנו שם בקעת, כלומר הוא עדיין עשוי לשמש להסקה, ובפועל הישראל מסיקה ביום טוב (לכו"ע, גם לאוסרים זה רק מצד נולד אבל ביום חול ודאי שהישראל יכול להסיקה) כלומר אנשים ממשיכים להשתמש בשימוש המקורי של חפץ לפי הרצוי להם ולא לפי "שם" חדש שנולד בכלי.
נולד לכאורה זה שנוצר משהו חדש שלא היה מקודם ולא שנתווסף בו שימוש.

ולחידוד יותר, נהי שנולד בו שם חדש ומקרי כעת (גם) קב, מ"מ היסוד של מוקצה נולד "שלא היה בדעתו/לא הזמינו/לא מוכן למלאכה זו/הסיח דעתו" לא שייך כאן, שהרי הבקעת הייתה ועדיין כאן, ראויה להסקה, הוא חשב עליה להסקה, ומאי נולד איכא הכא? (בכלי שנשבר לא היה כאן גזיר עץ עדיין)

בקיצור, מה הסברא שאם עבר עילוי נקרא נולד?","175","","4217","True","True","False","","1023","80.178.239.20","0","0","שבת|כט ע"א",""),new Message("24433","24424","השימוש בבקעת הוא בחקיקת קביים, וכאן","01/11/12 22:15","טז חשון","תשע"ג","22:15","יהודי_קדום","נחקק קב אחד. אינני ליד המחשב אך זכור שיש להבדיל בין חקק קב לחקק קביים. רק נתתי קצה הבנה. כדאי לבדוק.","233","","4217","True","True","False","","170","95.86.99.134","0","24424","שבת|כט ע"א",""),new Message("24436","24424","פנים חדשות באו לכאן","02/11/12 04:17","יז חשון","תשע"ג","04:17","דוד כוכב","ומעתה נעשה כלי ואפילו מקבל טומאה, מה שלא היה לפני כן.

ההבחנה אם יכול עדיין לשמש בכעין מלאכתו הראשונה אמורה לעניין אם לא פקע ממנו שֵׁם כלי - כשימושו הראשון. ובזה אכן עילוי אחר לא ישנה את מעמדו.","125","","4216","True","True","False","","168","95.86.91.187","0","24424","שבת|כט ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);