var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24334;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","48")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24334","0","שאלה בפשט הגמרא","30/10/12 08:58","יד חשון","תשע"ג","08:58","שאינו יודע לשאול","והיוצא מן העץ אינו מטמא טומאת אהלים אלא פשתן:
מנלן אמר רבי אלעזר גמר אהל אהל ממשכן כתיב הכא זאת התורה אדם כי ימות באהל וכתיב התם ויפרוש את האהל על המשכן מה להלן של פשתן קרוי אהל אף כאן של פשתן קרוי אהל.


מישהו יכול להסביר לי את שאלת הגמרא "מנלן"?

מה הגמרא מחפשת לדעת?
האם מנין שפשתן עצמו מטמא טומאת אהלים?
אם כן, איך זה בדיוק נלמד מהגז"ש שמביא רבי אלעזר? [הרי בפסוק - זאת התורה אדם כי ימות באהל וכו' - לא כתוב שהאהל עצמו מיטמא]","48","","4201","True","True","False","","885","77.127.252.85","0","0","שבת|כז ע"ב",""),new Message("24337","24334","אם אינני טועה,יש כאן שילוב של לימוד וידע","30/10/12 09:07","יד חשון","תשע"ג","09:07","ינון","בס"ד

מוקדם.

היינו- הגמרא, לענ"ד, אכן מחפשת לדעת מנין שפשתן עצמו מיטמא כאשר הוא אוהל.
הגז"ש שמביא רבי אלעזר מלמדת שיריעת פשתן הפרושה על מבנה נחשבת אוהל. צריך לזה לימוד מיוחד מפני שבידע המוקדם יודעת הגמרא שכל מה שיוצא מן העץ אין בו טומאת אוהל (הכוונה כאשר הוא מאהיל. לא נכנסים כאן לעניין שמשהו העשוי עץ נמצא בתוך אוהל). ואחרי שלמדנו שזה נחשב אוהל- אנו מחילים עליו את הידע המוקדם הנוסף, שכל דבר הקרוי אוהל מיטמא כאשר יש תחתיו מת.

כך נלענ"ד להבין את פשט הגמרא.","301","","4201","True","True","False","","219","132.69.229.230","0","24334","שבת|כז ע"ב",""),new Message("24343","24334","בפסוק נאמר במפורש:","30/10/12 10:13","יד חשון","תשע"ג","10:13","כדי",""והזה על האוהל" כמו שהביא רש"י במשנה, ומכאן שכל דבר שקרוי "אהל" לעניין הבאת הטומאה ("אדם כי ימות באהל"), הוא עצמו נטמא.","249","","4201","True","True","False","","192","79.182.188.251","0","24334","שבת|כז ע"ב",""),new Message("24398","24334","מנלן","01/11/12 02:59","טז חשון","תשע"ג","02:59","עם הארץ","1. הגמרא מחפשת לדעת למה אהל של פשתן נטמא בטומאת אהלים ובכך שונה משאר מיני אהלים.
2 הפסוק אומר ״ זאת התורה אדם כי ימות באהל כל הבא אל האהל וכל אשר באהל יטמא שבעת ימים״ כתוב בפרוש שהאהל מטמא ובגז״ש לומדים שהחומרים שהשתמשו בהם למשכן נטמאים בטומאת אהל.","248","","4199","True","True","False","","178","184.32.253.163","0","24334","שבת|כז ע"ב",""),new Message("24351","24343","כל דבר? ללא יוצא מן הכלל?","30/10/12 12:17","יד חשון","תשע"ג","12:17","ינון","בס"ד

אם כך- האם פשוטי כלי עץ אינם מביאים את הטומאה באוהל?

האם כיסויי הארונות שלהם בזמנם בהכרח לא היו עשויים עץ?
אותם תינוקות כהנים שגידלו להזאת אפר פרה אדומה, וכשהיו רוכבים ע"ג בהמה היו יושבים ע"ג דלתות ונסרים - כלים שדלתות אלו האהילו עליהם לא היו נטמאים (במקרה והיה שם גם קבר)?

המרדע עליו דיברנו בגזירת ח"י דבר- אינו כלי שבחלקו עשוי עץ ללא קיבול?

אין אני שואל כדי לנגח, אני שואל כדי להחכים.","301","","4201","True","True","False","","231","132.69.229.230","0","24334","שבת|כז ע"ב",""),new Message("24395","24351","תשובה והרחבה","01/11/12 01:10","טז חשון","תשע"ג","01:10","איתן","לא ראיתי את השרשור הזה, לכן פתחתי שרשור חדש.
ראו נא מה שכתבתי בהודעה זו.","123","","4199","True","True","False","","191","164.138.114.242","0","24334","שבת|כז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);