var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24308;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24308","0","בעניין שימוש בנפט לבן בחול","30/10/12 00:39","יד חשון","תשע"ג","00:39","yedyed","שלום לכולם!
שמחתי שיש מקום סוף סוף שנותן את הבמה לדברים אלו!

שאלתי:
אנחנו רואים באמצע עמוד א' שהגמרא אוסרת שימוש בשמן טבל טמא בחול ובשבת, ומוסיפה הגמרא שגם בנפט לבן יהיה אסור בחול ובשבת.
בשבת אני מבין אנחנו אוסרים - הוא לא יוכל לאכול לאור הנר כי יפחד שהנר ידליק את החדר כמו בעטרן, ולכן אנחנו חוששים שיכבה את הנר ואוסרים.
אך לה לאסור בחול?
אם לא מפריע לו זה שהשמן עושה ריח טוב מה הבעיה שישתמש בו מחול?

תודה רבה ולילה טוב!","349","","4197","True","True","False","","875","212.76.117.55","0","0","שבת|כו ע"א",""),new Message("24309","24308","מפני שהוא עף, ויבוא לידי סכנה","30/10/12 00:58","יד חשון","תשע"ג","00:58","Almuaddib","מאחר וזה עלול להביא לידי שריפה, זה מסוכן, ובשל הסכנה חל איסור ונשמרתם, ודאי שגם ביום חול.

וכן כתב הרמב"ם בהדיא בהלכות שבת.","107","","4197","True","True","False","","175","87.68.145.167","0","24308","שבת|כו ע"א",""),new Message("24310","24308","[ללא נושא]","30/10/12 03:05","יד חשון","תשע"ג","03:05","עם הארץ","האיסור בשבת מכיוון שריחו של הנפט הוא רע ויש חשש שיצא מהחדר המואר ויאכל סעודתו בחשך ( כה ב ) כמו בעטרן. ואילו בחול אסרו על הנפט כמו שקודמי ציין.
שמן שריחו טוב הוא הצרי, ואסרו חכמים (לפי רבה )להדליקו בשבת מכיוון שחששו שמא יבוא להוסיף או להוציא ממנו לשימושו. אולם לפי תירוצו של רבה ניתן היה להניח שר׳ שמעון בן אלעזר אסר להדליק צרי רק בשבת, בא אביי והוסיף ״ מפני שהוא עף״ שיש חשש שהאדים היוצאים מהשמן ידבקו בכתלי הבית ויגרמו לשרפה. לכן נאסרגם בחול. ( וזו גם הסיבה שאסרו על נפט בחול).","248","","4197","True","True","False","","213","184.32.253.163","0","24308","שבת|כו ע"א",""),new Message("24315","24308","אוסיף משהו למדוכה:","30/10/12 04:43","יד חשון","תשע"ג","04:43","יהודי_קדום","לעניין מה שכתב:

א. מה שכתב "...כי יפחד שהנר ידליק את החדר כמו בעטרן" צ"ל 'כמו בצרי' שבו החשש לשריפה ובעטרן מפני שריחו רע.

ב. וגם מה שכתב לגבי הדלקת הנר בנפט לבן שנאסר כי: "אנחנו חוששים שיכבה את הנר ואוסרים" - לא מצאתי שנאמר חשש לכיבויו שהרי "אין מדליקין בו" .

להשלמה:

1. דרגת הריח הרע של העטרן גבוה משל הנפט.
2. צרי נאסר בשבת משני טעמים: א. שהוא עף ב. שעלול להשתמש בו ונמצא מכבה בשבת.
3. למדנו בדף יב: "....הא בדנפטא" שאפילו שמש קבוע לא בודק כלים לאור הנפט כך שאין בו חשש הטייה וכן נלמד שנר של נפט (לא לבן) לא נאסר להדלקה בשבת משום שאין בו חשש הטייה.","233","","4197","True","True","False","","162","79.183.178.229","0","24308","שבת|כו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);