var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24249;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","68"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24249","0","הביאו לפניו מליח תחלה ופת עמו","29/10/12 01:30","יג חשון","תשע"ג","01:30","קותי","מהו אותו מליח? בודאי לא דג מלוח (הרינג)

אולי הכוונה

הַקֹּטְפִים מַלּוּחַ עֲלֵי שִׂיחַ וְשֹׁרֶשׁ רְתָמִים לַחְמָם"

– איוב ל', ד'

על המלוח נאמר בויקיפדיה :
מלוח מקובל כתרופה ברפואה העממית, בעיקר כנגד מחלות בדרכי העיכול.

אולי ידועים דרכי האכילה של המלוח וזה יבהיר לנו את דברי המשנה","217","","4206","True","True","False","","944","46.116.221.186","0","0","ברכות|מד ע"א",""),new Message("24250","24249","עי' רש"י שבת קמה:","29/10/12 01:39","יג חשון","תשע"ג","01:39","כדי","","249","","4206","False","True","False","","153","79.182.188.251","0","24249","ברכות|מד ע"א",""),new Message("24251","24250","רש"י שם: מליח... - דג מליח","29/10/12 01:43","יג חשון","תשע"ג","01:43","דוד כוכב","","125","","4206","False","True","False","","88","213.151.35.97","0","24249","ברכות|מד ע"א",""),new Message("24253","24251","אז מדוע לא פירש כאן כך","29/10/12 02:16","יג חשון","תשע"ג","02:16","קותי","כאן פירש רש"י מסכת ברכות דף מד עמוד א

מליח - כל דבר מלוח.
גם בפירוש המשנה לרמב"ם לא פירש אותו הדבר בשני המקומות כאן פירש ציר לאו דווקא של דגים","217","","4206","True","True","False","","176","46.116.221.186","0","24249","ברכות|מד ע"א",""),new Message("24255","24253","הדין פה נכון לא רק ב"מליח" הרגיל","29/10/12 02:27","יג חשון","תשע"ג","02:27","דוד כוכב","מבואר במסכת נדרים פרק ו משנה ג:
"מִן הַמָּלִיחַ" - אֵינוֹ אָסוּר אֶלָּא מִן הַמָּלִיחַ שֶׁל דָּג.
"מָלִיחַ שֶׁאֵינִי טוֹעֵם" - אָסוּר בְּכָל הַמְּלוּחִים.


ופירש הרמב"ם שם:
כבר ידעת את ההבדל בין השם המודע או הסתם, ולפיכך אם אמר מן השלוק, בהא הידיעה, הרי הוא מורה על השלוק הידוע והוא על הרוב מן הירקות, ואם אמר שלוק סתם הרי הוא מורה על כל דבר הנשלק, וזה בכל הלשונות שהשם בסתם כולל כל אותו הסוג כולו, ועם הא הידיעה הוא מיוחד לדבר מסויים.

מפורש איפוא:
המליח - המפורסם - בהא הידיעה - אינו אלא דג מלוח בלבד, כי הוא הנקרא בדרך כלל "מליח".
ואילו 'מליח' סתם, יכול לכלול גם כל דבר שהוא מלוח מאוד.","125","","4206","True","True","False","","106","213.151.35.97","0","24249","ברכות|מד ע"א",""),new Message("24257","24255","כלומר מליח יכול להיות כל דבר מלוח","29/10/12 02:34","יג חשון","תשע"ג","02:34","קותי","מדוע יגרע חלקו של "מלוח"
במיוחד ששאר המלוחים אינם באים דווקא מסיבות בריאות
וזה דווקא כן שימושו מסיבות בריאות","217","","4206","True","True","False","","171","46.116.221.186","0","24249","ברכות|מד ע"א",""),new Message("24259","24257","עקרונית, יתכן","29/10/12 02:39","יג חשון","תשע"ג","02:39","דוד כוכב","אלא שאין רגילות כל כך לאכול מלוח, ועוד יותר אין דרך ללפת בו את הפת.

ראה ברלב"ג איוב פרק ל פסוק ד:
"הקוטפים מלוח עלי שיח - מרוב חסרונם הם כורתים עשב נקרא שמו מלוח על האילן לאכול העשב ההוא אף על פי שאין העשב ההוא נאות לאכילה".

וכן פירש רש"י: "בהיותם במדברות היו קוטפים להם מלוחים על אילנות היערים".","125","","4206","True","True","False","","95","213.151.35.97","0","24249","ברכות|מד ע"א",""),new Message("24260","24259","אם עקרונית אפשר, דייני","29/10/12 02:43","יג חשון","תשע"ג","02:43","קותי","גם החריין הוא מר וקשה ואוכלים אותו מעט
וגם חושבים שיוצאים בו ידי חובה בפסח","217","","4206","True","True","False","","163","46.116.221.186","0","24249","ברכות|מד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);