var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24113;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24113","0","אין נותנין פת לתנור","24/10/12 14:37","ח חשון","תשע"ג","14:37","מתפעל","אסור ליתן פת לתנור דחיישינן שיעשה פעולות לזירוז האפיה, אלא אם כן כבר קרמו פני הלחם שאז אין לחשוש.
אבל מה לגבי הרדיה? אמנם מצינו בגמרא שזו חכמה ולא מלאכה, ומ"מ הרי זה איסור דרבנן, וכאן משמע שברגע שקרמו פניה, לא איכפת לן שימשיך עוד מעט להיאפות ואח"כ יוציא את הפת בשבת. ולמה זה מותר לכתחילה?","148","","4206","True","True","False","","815","212.29.198.117","0","0","שבת|יט ע"ב",""),new Message("24123","24113","רדייה נאסרת רק כשהאפיה נעשית באיסור","24/10/12 18:47","ח חשון","תשע"ג","18:47","יהודי_קדום","וגם אז:
1. האיסור מדרבנן
2. רק אם הפת היתה מודבקת לתנור


ויראה שלחן ערוך אורח חיים רנ"ד ס' ז'
וכן כך מובא בערוך השולחן, סימן רנד ס' טו':(- דיני צלייה על האש בערב שבת סמוך לחשיכה, ודיני נתינת פת לתנור, ודיני עססיות ותורמוסין):

"...ואם נתנה בכדי שיקרומו פניה מבעוד יום, דלא עביד איסורא: אם צריך הפת לשבת - רודה כדרכו, ואם אין צריך לשבת - אסור אפילו בשינוי, משום דרדיית הפת הוי שבות. ובכל זה אין חילוק בין פת ותנורים שלנו לשלהם, דלא כיש מי שרוצה להתיר בשלנו יותר מג' סעודות. (עיין מג''א סקי''ז) וכבר כתבנו דעל ידי אינו יהודי אפשר דמותר כשיש הפסד בזה, כמ''ש בסעיף י''ב, ועיין בסעיף י''ז."



הרמב"ם בהלכות שבת - פרק שנים ועשרים כותב:

א רדיית הפת אע''פ שאינה מלאכה אסרו אותה חכמים שמא יבוא לאפות. המדביק פת בתנור מבעוד יום וקדש עליו היום מציל ממנה מזון שלש סעודות ואומר לאחרים בואו והצילו לכם. ואע''פ שהרדייה אינה מלאכה כשהוא מציל לא ירדה במרדה אלא בסכין כדי לשנות: ","233","","4206","True","True","False","","187","79.177.144.51","0","24113","שבת|יט ע"ב",""),new Message("24139","24123","יישר כח אבל מהרמב"ם משמע","25/10/12 13:10","ט חשון","תשע"ג","13:10","מתפעל","שזה רק בדיעבד.

"המדביק פת בתנור מבעוד יום וקדש עליו היום מציל ממנה מזון שלש סעודות".

שזה כנראה מכבוד שבת ושם התירו חכמים. אבל מסתמא לכתחילה צריך לרדות מבעוד יום.

ויכול להיות שגם ערוך השולחן מדבר על דיעבד.","148","","4205","True","True","False","","176","212.29.198.117","0","24113","שבת|יט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);