var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24034;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24034","0","מן הבקר עד הערב","21/10/12 17:45","ה חשון","תשע"ג","17:45","אמלתראות","רש"י מסכם כי בודאי לא ישב משה רבינו מן הבקר עד הערב וע"כ מיישב כהמכילתא שישב שעה אחת בבוקר אלא נחשב כעבודה קשה כי נחשב כמעשה בראשית

וגם ברש"י עה"ת מפרש הפסוק הזה כדרוש המכילתא

אבל איך יכלכל עפ"י שיטה זו תגובת יתרו? איך ראה משה רבינו שהיה עייף? למה צריך להעמיד שרים? הלא משה רבינו דן רק שעה אחת ביום?","267","","4213","True","True","False","","884","68.199.173.180","0","0","שבת|י ע"א",""),new Message("24039","24034","נבול תיבול מלשון בלבול (רשב"ם)","21/10/12 22:53","ה חשון","תשע"ג","22:53","קותי","כמו בפרשת השבוע
בראשית פרק יא

הָבָה נֵרְדָה וְנָבְלָה שָׁם שְׂפָתָם אֲשֶׁר לֹא יִשְׁמְעוּ אִישׁ שְׂפַת רֵעֵהוּ:","217","","4213","True","True","False","","221","85.250.178.224","0","24034","שבת|י ע"א",""),new Message("24043","24034","משה לא ישב רק שעה אחת אלא עד אמצע היום","22/10/12 02:05","ו חשון","תשע"ג","02:05","דוד כוכב","לשון המכילתא דרבי ישמעאל (ודרשב"י) "וכי מן הבקר עד הערב היה משה דן את ישראל, והלא אין הדיינין דנין אלא עד זמן סעודה".

לשון רש"י ד"ה תנא להו:
"שאין צריכין לישב ולידון כל היום אלא מקצת היום, ומה שאמר מן הבקר עד הערב מדרש הוא שחשוב הדבר כמעשה בראשית, שנאמר בו ערב ובוקר".

ופירוש לשון "שעה אחת" שבגמרא וברש"י על התורה, שכיון שמשמעות מן הבקר עד הערב אינה עוסקת בזמן הדין אלא בחשיבות הדין, הרי שגם כאשר הדיין ישב רק שעה אחת, כגון שאין יותר מתדיינים, גם אז כאילו נעשה שותף להקדוש ברוך הוא במעשה בראשית, שהרי סוף סוף העמיד את אותו העולם על הדין על האמת ועל השלום.","125","","4212","True","True","False","","131","95.86.87.70","0","24034","שבת|י ע"א",""),new Message("24063","24043","ובנוסף, יתרו אמר למשה "נבול תיבול"","22/10/12 12:03","ו חשון","תשע"ג","12:03","ינון","בס"ד

מפני שכל העם עמד עליו, כלומר בכל שעות הפעילות של בית הדין של משה היה תור ארוך. והיו כאלו שלא היו מספיקים להכנס היום ונאלצים לחכות למחר וכו'. על זה אמר יתרו - זה מתכון בטוח לקריסה. כי באיזשהו שלב יהיה מי שיימאס לו ואז תתחיל המהומה...","301","","4212","True","True","False","","341","132.69.229.230","0","24034","שבת|י ע"א",""),new Message("24066","24063","יישר כח לכל המשיבים, מאד נהניתי.","22/10/12 14:01","ו חשון","תשע"ג","14:01","אמלתראות","","267","","4212","False","True","False","","211","68.199.173.180","0","24034","שבת|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);