var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24008;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24008","0","מעגלי ישר ? מעגלי צדק ?","20/10/12 20:58","ד חשון","תשע"ג","20:58","עלי","רק פעם אחת במקרא מופיעה צימוד זה מעגלי ישר וכן בתהלים כג מעגלי צדק, ולא זכור לי שיש פירושי חז"ל בכיוון ההסבר של הרב הוכמן במאמרו המופיע על הדף.
יתירה מכך, נראה לכאורה שצמד זה מכיל בתוכו מין סתירה פנימית.
אם אינני טועה, במנחה של יום הכיפורים,באחד הפיוטים, מופיע צימוד הפוך, 'שר מעגל', וזכורני שתמהתי גם שם על משמעות המלים.
אודה למי שימצא וגם יסביר את הצמדים הללו במקומותיהם.","209","","4215","True","True","False","","1145","95.86.89.52","0","0","שבת|יז ע"א",""),new Message("24009","24008","מעגל נועד לבטא שאין שפיצים","20/10/12 21:16","ד חשון","תשע"ג","21:16","קותי","שום דבר לא בא על חשבון מישהוא אחר

קל להיות ישר עם בני עדתך הרבה יותר קשה לעשות את זה בלי לקפח אחרים

לא ראיתי את המאמר שציינת","217","","4215","True","True","False","","209","89.139.169.34","0","24008","שבת|יז ע"א",""),new Message("24021","24008","הביטוי "יושר מעגל"","20/10/12 23:21","ד חשון","תשע"ג","23:21","ינון","בס"ד

המופיע בסליחה "אל נא רפא תחלואי גפן פוריה" הנאמרת, בין השאר, גם ביו"כ, כוונתו - אם אינני טועה - היא דווקא להפוך את ה'מעגל' לישר, ולהנחותנו בדרך ישרה תחת הדרכים העקלקלות בהן הלכנו עד כה.

לגבי הביטוי המקרי - נלענ"ד שניתן להבין אותו באותו אופן בו מובנים הביטויים-הצמודים-סותרים "וגילו ברעדה" ו"בעתה אחישנה" (וכמובן, לכ"א מהם יש יותר מפירוש אחד)","301","","4215","True","True","False","","344","132.69.229.230","0","24008","שבת|יז ע"א",""),new Message("24035","24021","אם הבנתיך נכון אתה מקנה למילה ישר משמעות","21/10/12 20:47","ה חשון","תשע"ג","20:47","קותי","גיאומטרית ולא כן הדבר
ישר כמעט אינו מופיע בהקשר גיאומטרי
"והישר בעיניו תעשה " מה שראוי בעיניו
מופיע מישור שקשור לישר אבל גם שם לא בדקדקנות גיאומטרית
ההיפך מהישר זה העקוב והיה העקוב למישור
לכן מעגל יושר הוא כנראה מעגל שאינו עקום לדוגמא גלגל שיניים","217","","4214","True","True","False","","228","85.250.150.215","0","24008","שבת|יז ע"א",""),new Message("24068","24035","זו לגמרי לא היתה כוונתי","22/10/12 14:48","ו חשון","תשע"ג","14:48","ינון","בס"ד

יושר אכן אינו מופיע כמעט בכלל במובן גיאומטרי ואכן לא כך אמרתי.
"ישר" הוא אמנם מה שראוי, אבל זוהי משמעות מושאלת, ובאופן בפוך: הדבר הראוי מכונה בהשאלה "ישר".
ובאותו האופן, הדבר הפחות ראוי נקרא "עגול" או "מעוקל".

"אשר עשה את האדם ישר" - כלומר הרצון האלקי הוא שהאדם ילך בדרך הראויה וכמו שאומר רבי "איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם"

"והמטים עקלקלותם" אלו שנוטים מדרך הישר והולכים בדרך עקלתון.
"נעו מעגלותיה" הדרך בה היא מובילה את הנופל ברשתה היא "עגולה" ואין לדעת אחריתה (לאן מגיעים בסוף).

"נחנו ביושר מעגל" - זו בקשה שהקב"ה ינחה אותנו בדרך שתיישר את ארחותנו ה"עגולות" ולא נסטה מדרך הישר ושהחזרה הזו לא תלווה בייסורים אלא באופן חלק וטוב.","301","","4213","True","True","False","","333","132.69.229.230","0","24008","שבת|יז ע"א",""),new Message("24073","24068","אם ישר איננו ישר גיאומטרי","22/10/12 19:51","ו חשון","תשע"ג","19:51","קותי","אז עקלתון הוא כן עקום גיאומטרי
שופטים פרק ה
וְהֹלְכֵי נְתִיבוֹת יֵלְכוּ אֳרָחוֹת עֲקַלְקַלּוֹת:
כמו צורת הנחש
ישעיהו פרק כז
נָחָשׁ עֲקַלָּתוֹן ועוד שתי דוגמאות
והמעגל הוא עגול סביב כמו הים של שלמה

ומעגלי צדק זה צדק שאינו נתקל באף אחד כי הוא עגול

ואין צורך לישר את המעגל כי איננו מעוקל

מדוע אומרים מעגלי צדק ולא מעגלי משפט?
בגלל שנמשפט הוא המבט לתוך המקרה
והצדק הוא המבט כלפי חוץ והצדק מחייב שהמשפט לא יפגע בעולם מסביב","217","","4213","True","True","False","","217","85.250.149.77","0","24008","שבת|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);