var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23999;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23999","0","עקרון חשוב : נראה תוכו כברו","19/10/12 14:24","ג חשון","תשע"ג","14:24","עלי","רב אשי אמר : לעולם, ( כלי זכוכית ) לכלי חרס דמו, ודקא קשיא לך לא ליטמו מגבן - הואיל ונראה תוכו כברו.
לענ"ד עקרון חשוב מאד זה מופיע גם בפרשת השבוע - נח, ואין לעבור עליו כלאחר יד. שכן כתוב 'ויפתח נח את חלון התבה', ואפשר לומר שכבר היה צהר לתבה כלומר חלון שקוף ( מזכוכית ) ונח רק פתח את כיסויו. עתה לא היתה התבה מבודדת מן החוץ ככלי חרס אלא נראה תוכה כברה, וממילא אי אפשר היה עד להסתגר בתוכה כי החוץ חדר פנימה למראה עיני המצויים בתוכה, וממילא החיצוניות החודרת על טומאתה האפשרית יכולה לחדור גם פנימה ולטמאה.
והרי גם האדם עצמו הוא ככלי חרס וזכוכית ( 'משול כחרס הנשבר' ). אכמ"ל.
בכלל, חוש הראיה יותר משהוא מגלה לנו את העולם הוא מסתיר ומגביל את תפישתנו לגבי העולם, ויש לזה יתרון האור מן החושך באשר חשוב לאדם לדעת גבולות בעולמו אבל ההגבלה עצמה היא גם חיסרון.
בדורנו, בו שולטת בעולמנו תרבות ה'חלונות' הממוחשבים, יש חשיבות יתירה להיות מודעים למגבלה זו של החלון, ולא להיסתפק בפתיחת חלונות אלא 'לצאת מן התבה'.","209","","4213","True","True","False","","1255","95.86.67.126","0","0","שבת|טז ע"א",""),new Message("24005","23999","יפה!","20/10/12 19:58","ד חשון","תשע"ג","19:58","ינון","","301","","4212","False","True","False","","135","132.69.229.230","0","23999","שבת|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);