var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23925;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23925","0","מדוע רק אז","17/10/12 10:23","א חשון","תשע"ג","10:23","עלי","גזרו על טומאת ידיים, וכי קודם לכן לא היו ידים עסקניות, או שמא חל שינוי בידיים בתקופת הגזירה, הרי צריך להיות 'נקי כפים ובר לבב' כדי לעלות בהר ה', האם רק משום שגברה טהרה בישראל ?","209","","4212","True","True","False","","788","194.114.146.227","0","0","שבת|יד ע"א",""),new Message("23926","23925","מה זאת אומרת "רק אז"?","17/10/12 10:34","א חשון","תשע"ג","10:34","ינון","בס"ד

הרי לפי מסקנת הגמרא גזרת הידיים מקורה בשלמה המלך ובית דינו - שזוהי תחילת תקופת בית המקדש בהר ה' - ובכן זה מתאים מאוד, שבכדי להיות 'נקי כפים ובר לבב' ע"מ לעלות להר ה' יש להזהר בדבר זה בקדשים. אז גזרו א"כ טומאת ידיים לקדשים בלבד.

בנוגע לתרומה, שהיא "קדשי חוץ" וחמורה פחות, בתקופת שלמה כנראה היה די בתזכורת שעשו לקדשים כדי לזכור להזהר אף על תרומה.","301","","4212","True","True","False","","256","132.69.229.230","0","23925","שבת|יד ע"א",""),new Message("23936","23925","לפני בניית המקדש, איך יטמאו קדשים בידים?","17/10/12 12:45","א חשון","תשע"ג","12:45","Almuaddib","","107","","4212","False","True","False","","100","84.229.160.149","0","23925","שבת|יד ע"א",""),new Message("23943","23925","אתה נוגע בנקודה עדינה מאוד","17/10/12 17:44","א חשון","תשע"ג","17:44","קותי","הם חלקו ביניהם מה הפשט בפסוק האם כדבריך או ענייני טהרת ידים כפשוטם

ההיסטוריה אינה מהווה הוכחה לשום דבר אבל שנים מעטות אחרי זה חרב הבית

כנראה שהיו צריכים לאמץ את הפשט שלך

ושוב הפניה להפטרת יום הכיפורים בשחרית

לא מוזכר שם שום דבר מכל זה רק להיות בן אדם

ישעיהו פרק נח

(ט) אָז תִּקְרָא וַיקֹוָק יַעֲנֶה תְּשַׁוַּע וְיֹאמַר הִנֵּנִי!","217","","4212","True","True","False","","204","89.139.216.245","0","23925","שבת|יד ע"א",""),new Message("23931","23926","תודה, לתומי סברתי","17/10/12 11:07","א חשון","תשע"ג","11:07","עלי","ש'נקי כפים' של הכתוב מתכוון לנקיות מגזל ממון וכדו' דווקא ולא לנקיות גופנית וטהרה.","209","","4212","True","True","False","","273","194.114.146.227","0","23925","שבת|יד ע"א",""),new Message("23934","23931","פשט הכתוב בוודאי כך הוא.","17/10/12 11:20","א חשון","תשע"ג","11:20","ינון","בס"ד

ולאו דווקא נקיות מגזל אלא הדרישה היא באופן כללי נקיות מכל מידה רעה.

אבל ניתן להבין את הפסוק גם כמו שכתבת בראש האשכול, ואני השבתי לשאלתך מבלי להתווכח על משמעות הפסוק אלא באותו אופן בו פירשת אותו אתה.","301","","4212","True","True","False","","255","132.69.229.230","0","23925","שבת|יד ע"א",""),new Message("23938","23936","ביהמ"ק נבנה 480 שנה לאחר יצ"מ,","17/10/12 13:27","א חשון","תשע"ג","13:27","ינון","בס"ד

בין לבין היו קדשים קיימים, לא?

יתרה מזו - היה היתר במות והקדשים היו ממש בבית (בחלק מהתקופות) ולא במקום מיוחד שיזכיר להזהר מהתעסקות בידיים..","301","","4212","True","True","False","","183","132.69.229.230","0","23925","שבת|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);