var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23919;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23919","0","מתי יש להתרות בשבת","17/10/12 09:24","א חשון","תשע"ג","09:24","עלי","שאלה זו אינה נוגעת לדף של היום אלא שרציתי לדעת באופן כללי :
מתי יש להתרות במי שנראה כעומד להוציא חפץ מרשות לרשות, האם לפני העקירה, הרי עקירה ברשות כלשהי אינה מלאכה אסורה כלל אם אינו מתכוון להוציא והעביר את החפץ לרשות אחרת,או לפני ההוצאה, הרי למדנו שיש מצב בו רשות היחיד הופכת באמצעות סגירת דלת לרשות הרבים ( ולהיפך ), ואם כן גם אז אינו עושה שום פעולה ( אם מישהו סוגר לו את הדלת לאחר שעקר את החפץ שם מהקרקע, או שמא רק לפני ההנחה ברשות השניה שאז עומד ממש לבצע עבירה ? הרי במקרה הדלת הנ"ל אין צורך כלל בהנחה על הקרקע ודי בכך שידו מצויה בחלל רשוה"ר כדי שיעבור, ובכלל במקרה כזה הרי לא הוא העביר את ידו מרשות לרשות אלא סוגר הדלת, ואם כן כיצד מתרים - מתרים שלא לסגור את הדלת או להרים את החפץ למקום פטור, ושוב - מתי בדיוק ?","209","","4212","True","True","False","","809","194.114.146.227","0","0","שבת|יד ע"א",""),new Message("23922","23919","לפני העקירה","17/10/12 09:32","א חשון","תשע"ג","09:32","דוד כוכב","כי אם העקירה היתה בשוגג, הוא לא מתחייב סקילה.","125","","4212","True","True","False","","112","37.60.47.104","0","23919","שבת|יד ע"א",""),new Message("23928","23919","ניתן ללמוד את העקרון מ"הוראות פתיחה באש"","17/10/12 10:55","א חשון","תשע"ג","10:55","ינון","בס"ד

כשחייל מוצב בקו מגנן (לא בפעולה יזומה) מול שטח הנחשב "אזרחי" (לא בזמן מלחמה) כללי הבטיחות והוראות פתיחה באש קובעים כי יש לזהות "אמצעי וכוונה" - דהיינו אדם שיש בידו כלי המאפשר לבצע פעילות מסכנת, ונראה מתוך עמידתו ומעשיו שיש לו גם כוונה לעשות זאת.

גם כאן - ניתן, בד"כ, להבין מתוך ההקשר הכללי של האדם ומעשיו, תנועתו ומגמתו, את כוונתו במעשיו. אם נראה אדם מסתובב לו ברחוב ואינו אוחז שום חפץ וגם אין כל חפץ נראה לעין בקרבתו שיוכל להרימו - אין מה להתרות, נכון?

ואם האדם משדר כוונה להוציא מרשות לרשות או להעביר ד"א ברה"ר יש להתרות בו.
כמובן - אם הספקנו לפני העקירה (למשל, במקרה ברור של אדם המעוניין לפנות את הזבל לאשפה שבחוץ) זה עונה על כל ה"דרישות" להתראה בוודאי.

אבל לענ"ד גם אם כבר ראינו אותו עוקר ובכוונתו לצאת, וההתראה היא קודם ההוצאה; או אפילו אם ראינו אותו כבר בחוץ, וההתראה היא קודם ההנחה - גם בזה יש דין התראה, שאם אמנם ידע ששבת ושאסור להוציא והתכוון להוציא במזיד ואעפי"כ- כבר ביצע עקירה באיסור וכל שמבדיל בין שיתחייב כרת ובין שיתחייב סקילה היא התראת ההנחה. ואם היה שוגג בעקירתו ו/או בהוצאתו, התראת ההנחה תפתור אותו מחטאת - אם יניח בכ"ז - או שתציל אותו מאיסור - אם יימלך וישוב פנימה.","301","","4212","True","True","False","","311","132.69.229.230","0","23919","שבת|יד ע"א",""),new Message("23930","23922","האם אמנם","17/10/12 11:05","א חשון","תשע"ג","11:05","עלי","אם עקר במזיד אבל כדי להניח ברשות היחיד ממנה עקר, ואין בזה שום בעיה, וחזר בו, ועתה רוצה להניח ברשות הרבים, האם אין להתרות בו עוד ?","209","","4212","True","True","False","","145","194.114.146.227","0","23919","שבת|יד ע"א",""),new Message("23941","23930","לא","17/10/12 15:23","א חשון","תשע"ג","15:23","דוד כוכב","כשמתרים בו בזמן העקירה חייבים להזהירו שיתחייב מיתה בין שיניח ברה"י ובין ב-ד' אמות אחרות ברה"ר, אחרת אין ראייה שהוא מזיד, אולי לא ידע שהפעולה שעשה אסורה.","125","","4212","True","True","False","","91","37.60.47.104","0","23919","שבת|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);