var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23914;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","46"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23914","0","מים שאובים לאחר טבילה","17/10/12 00:16","א חשון","תשע"ג","00:16","עדיאל","בע"ה

האם מישהו יודע מה שיעור הזמן שצריך לחכות בין טבילה למקלחת?
מרש"י ד"ה והבא משמע כל אותו היום, שהרי כותב "בו ביום" ע"ז. נראה לא כ"כ הגיוני?!
תודה למסייעים.","341","","4219","True","True","False","","760","213.151.36.147","0","0","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23929","23914","זה לא משנה, שהרי גזרו אף על טהור","17/10/12 10:58","א חשון","תשע"ג","10:58","ינון","בס"ד

שניתנו עליו מים שאובין, דאי לא הא לא קיימא הא.","301","","4219","True","True","False","","227","132.69.229.230","0","23914","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23932","23929","אני שואל לגבי ימינו","17/10/12 11:14","א חשון","תשע"ג","11:14","עדיאל","בע"ה

שמעתי שלא להתקלח מיד אחרי מקווה, מטעם זה.","341","","4219","True","True","False","","146","213.151.36.147","0","23914","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23935","23932","בימינו אין למקוה כל השפעה על הטהרה,","17/10/12 11:34","א חשון","תשע"ג","11:34","ינון","בס"ד

כל עוד אין בידינו אפר פרה אדומה להזות עלינו מטומאת מתים. זאת הסיבה שכאשר איש הולך לטבול במקוה אין הוא מקפיד על כל הפרטים של חציצה וכו' כמו שאשה צריכה לבדוק עצמה קודם הטבילה.

בספר "דרכי טהרה" של הרב מרדכי אליהו זצ"ל הוא כותב שהדינים המוזכרים שם לגבי ההכנה לטבילה והבדיקה מחציצה קודם הטבילה נכונים גם לגבי מי שטובל ע"מ לעלות מטומאה לטהרה. וכדבריו: "דיני חפיפה וחציצה אלו נכונים בעיקרם גם לגבי גברים לטהרת מקדש וקדשיו לכשיבנה בית המקדש, ולטובלים לגירותם".

לגבי מקלחת לאחר המקוה, כיום במקוואות דואגים לשמור על היגיינה ונקיות לצורך הבריאות ומשום כך התקינו מקלחות כדי שאנשים ירחצו עצמם לפני הטבילה כדי שייכנסו נקיים למקוה - ולא יעבירו מחלות/גרדות/פטריות ושאר מרעין בישין לטובלים האחרים.
שמעתי כמה רבנים ומנהיגי קהילות המורים לציבור שלא להתקלח אחרי הטבילה ומנמקים בפומבי שזה מטעם הגזרה, ולשאלתי הם אישרו (בארבע עיניים) שזה משתי סיבות: א. כדי שלא תשתכח הגזרה לכשתחזור טומאה וטהרה; ב. כדי שיתקלחו לפני הטבילה ולא יגידו 'אני מתקלח אח"כ, למה להתקלח גם קודם'.","301","","4219","True","True","False","","279","132.69.229.230","0","23914","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23940","23935","גם בלי הגזרה","17/10/12 15:14","א חשון","תשע"ג","15:14","עם הארץ","מה ההגיון בלהתקלח אחרי המקווה , זה כמו ללכת לסעודת מצווה ואחרי זה לעשות שטיפת קיבה. הבעיה מתעוררת למי שיש לו עור רגיש, ובמקוואות של היום אין בדיקה יום יומית של מצב המים ו זורקים כמויות קלורין מעבר לנדרש ואין בדיקה של ph , ולעיתים יכולים להווצר גרויים שונים בעור ( למי שטובל כל יום).","248","","4219","True","True","False","","249","184.32.253.163","0","23914","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23974","23940","מצווה ללכת אחרי המקוה להתקלח","18/10/12 16:56","ב חשון","תשע"ג","16:56","אמלתראות","א' שלא נחזיק כאילו עושים הכל למען זכר למקדש, כי לא עושים את זה זכר שכשיבנה ביהמ"ק נדע איך לעשות, אלא עושים זכר למה שהיה ובכלל לא מעניינים לדעת מה שיהיה לכשיבנה

ב' המקוואות כיום מלא מ.... ומצווה להתקלח מהן

ג' לא המים נטו מטהרים, אלא נשמתו של האדם מתחדשת ע"י טבילתו בגוש מים, וצריך להרגיש כך ומי שמרגישו בהמים שעל גופו ירגיש טוב, אבל לא יכפה הרגשותיו על אחרים

גזירת חכמים שבזמן המקדש לא שייך היום ואין מחדשין גזירות חדשות","267","","4218","True","True","False","","253","68.199.173.180","0","23914","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23976","23974","״קול ד׳ על המים״","18/10/12 19:28","ב חשון","תשע"ג","19:28","עם הארץ","ולא של אמבטיה.

א. מה הקשר לבית המקדש
ב. אתה צודק , יש לי פתרון בשבילך , תבנה ברכה בחצר הבית ותדאג לניקיותה ולכמות הכימקלים הדרושים.
ג. וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם״ . אתה תעשה מה שבא לך, אני אעשה מה שהקב״ה רוצה ואף אחד לא כפה שום דבר על אף אחד.","248","","4218","True","True","False","","255","184.32.253.163","0","23914","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23991","23974",""שלא נחזיק כאילו עושים זכר למקדש"?!?","19/10/12 11:27","ג חשון","תשע"ג","11:27","ינון","בס"ד

אתה צריך תזכורת?
לולב כל שבעה, יום הנף כולו אסור
השם רבן יוחנן בן זכאי לא נשמע מוכר?

אפילו בהגדה של פסח יש "זכר למקדש כהלל".

כל עניינה של גזרת מים שאובין היא שלא תתבטל תורת טבילה מישראל אחרי שחרב הבית ודיני טהרה איבדו מהמעשיות שלהם חלק ניכר. ואי אפשר לבטל גזרת חכמים, לכן על החכמים שבכל דור ודור מוטל להנהיג את הציבור באופן שלא תשתכח גזרה.

שמעת מישהו אומר פעם שאין עוד צורך ללמוד את סדר קדשים וטהרות, את הלכות מקדש וקדשיו? אפילו הרמב"ם, שסובר שבבית המקדש השלישי ייתכנו סדרים אחרים, כלל את ההלכות הללו בחיבורו ההלכתי.
עושים ועושים זכר למקדש, כדי שכשיבנה במהרה בימינו נדע מה ואיך לעשות.","301","","4217","True","True","False","","214","132.69.229.230","0","23914","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23982","23976","תסלח לי על אופן תגובתי אבל להגנתי כתבתיה","18/10/12 23:34","ב חשון","תשע"ג","23:34","אמלתראות","א. מה הקשר לבית המקדש
תגובתי מופנת לקודמיי שכתב "לשאלתי הם אישרו (בארבע עיניים) שזה משתי סיבות: א. כדי שלא תשתכח הגזרה לכשתחזור טומאה וטהרה"
ב. אתה צודק , יש לי פתרון בשבילך , תבנה ברכה בחצר הבית ותדאג לניקיותה ולכמות הכימקלים הדרושים.
צריכים לטהר את ישראל ולא רק יחיד
ג. וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם״ . אתה תעשה מה שבא לך, אני אעשה מה שהקב״ה רוצה ואף אחד לא כפה שום דבר על אף אחד.
כתיב 'וטהרתם' ולא המים! אין במים שום קדושה, ואם האדם נתחדש ונטהר [וראה משניות יומא אודותיה] אז אל תגיד לי בכפייה לקבל דבריך ש"הקב"ה רוצה" ובו במקום כותב "לא כופה"...","267","","4218","True","True","False","","231","68.199.173.180","0","23914","שבת|יג ע"ב",""),new Message("24022","23991","הרגשה נכונה","21/10/12 06:42","ה חשון","תשע"ג","06:42","אמלתראות","אבל לאסימון יש צד אחר, לצערינו הרב הפך 'זכר למקדש' להתהוות תחלוף לעבודת בית המקדש ובזה יוצאים במקום הדחף האמיתי לקוות במובן הריאלי להמקדש,

אשר על כן בואו לחזק את הזכר למקדש מהלל ויוחנן בן זכאי, אבל כמו שאין גוזרין גזירות חדשות כמו"כ אין עושין וכופין גזירות חדשות לזכר למקדש.

אדרבא בואו לעשות מעצמינו דברים שיהיו לזכר המקדש השלישי, למשל שיהא לנו מוכן הכל הכל הכל לקרבן פסח השנה, למשל מי נמנה על החבורה, איפוא יצלו השה אחר שחיטתו וזריקת דמו וכו', ולא רק לקוות לזה

נקווה שמובן מתוך דבריי האמת שבתוכם","267","","4215","True","True","False","","244","68.199.173.180","0","23914","שבת|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);