var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2386;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","55"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2386","0","דבר שאין בו חסרון כיס = קנס בלבד?","29/05/10 21:33","טז סיון","תש"ע","21:33","לינקוש","בגמרא מובא:
"דשלח ליה רב חסדא לרב נחמן ושלח ליה חסדא חסדא קנסא קא מגבית בבבל אלא כי עבדינן שליחותייהו במילתא דשכיחא ואית ביה חסרון כיס אבל מילתא דשכיחא ולית ביה חסרון כיס אי נמי מילתא דלא שכיחא ואית ביה חסרון כיס לא עבדינן שליחותייהו".

תוס':
"קנסא קמגבית בבבל. לאו דוקא קנס אלא משום דלית ביה חסרון כיס קרי ליה קנס:"

השאלה שלי היא כך:
האם כל דבר שאין בו חסרון כיס הוא 'קנס', או שמא יש עוד דברים מלבד 'קנס' שהם בגדר דבר שאין בו חסרון כיס?","58","","5085","True","True","False","","987","84.228.170.197","0","0","בבא קמא|פד ע"ב",""),new Message("2387","2386","לא הבנתי את השאלה","29/05/10 22:00","טז סיון","תש"ע","22:00","משיב מאורות דף היומי","שבוע טוב,

א. כוונת התוס' שאפילו שבושת אינו קנס, אבל מכיון שאין בו חסרון כיס למתבייש, דינו כקנס שאין גובין בבבל.

אם כן שאלתך מתורצת, כי בושת הוא דבר שאינו קנס אלא ממון ואין בו חסרון כיס.

ב. יש עוד דוגמא, יש תנאים הסוברים שעדים זוממין זה דין ממון ולא קנס, ושם אין חסרון כיס כי הנתבע עדיין לא שילם את הממון.","142","","5085","True","True","False","","218","85.130.130.141","0","2386","בבא קמא|פד ע"ב",""),new Message("2388","2387","הסבר","29/05/10 22:22","טז סיון","תש"ע","22:22","לינקוש","עיקר השאלה שלי היא מה לא גובים בבבל - דבר שאין בו חסרון כיס או דבר שהוא קנס?

לפי הגמרא - משמע, שדווקא דבר שאין בו חסרון כיס לא גובים בבבל.

ולכן השאלה שלי היתה - האם יש זהות מוחלטת בין קנס לדבר שאין בו חסרון כיס, או שמא יש דברים נוספים שאין בהם חסרון כיס אך הם אינם קנס.

דומני, שהשבת בתשובתך על שאלה זו.

האם תוכל להביא את המקור לתנאים הסוברים שעדים זוממין זה דין ממון ולא קנס?

תודה מראש.","58","","5085","True","True","False","","159","84.228.170.197","0","2386","בבא קמא|פד ע"ב",""),new Message("2390","2388","עדים זוממין ממון.","29/05/10 22:44","טז סיון","תש"ע","22:44","משיב מאורות דף היומי","א. ב"ק ה' א' עדים זוממין דממונא הוא ליתני.

ב. מכות ב' ב' ת"ר, ד' דברים נאמרו בעדים זוממין: אין נעשין בן גרושה ובן חלוצה, ואין גולין לערי מקלט, ואין משלמין את הכופר, ואין נמכרין בעבד עברי; משום ר"ע אמרו: אף אין משלמין ע"פ עצמן
[...] משום ר"ע אמרו וכו'. מאי טעמא דר"ע? קסבר: קנסא הוא, וקנס אין משלם ע"פ עצמו. אמר רבה: תדע, שהרי לא עשו מעשה, [ונהרגים] ומשלמין. אמר רב נחמן: תדע, שהרי ממון ביד בעלים ומשלמים.

ומבואר שת"ק חולק על ר"ע וסובר שהוא ממון.","142","","5085","True","True","False","","209","85.130.130.141","0","2386","בבא קמא|פד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);