var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23783;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23783","0","כמה שאלות בדף ט","11/10/12 12:05","כה תשרי","תשע"ג","12:05","ינון","בס"ד

1) אסקופה משמשת שתי רשיות וכו' אמררב יהודה אמר רב הכא באסקופת מבוי עסקינן - למה מבוי כזה בכלל צריך קורה? הרי כל עצמה של הקורה אינו אלא להיכרא שמטלטלים במבוי ושלא יבואו להוציא לרה"ר, א"כ, השתא שיש דלת, שכאשר היא סגורה מוקף המבוי ב-4 מחיצות והוי היכרא מעליא גם כשהפתח פתוח - למה צריך את הקורה?

2) אומר היה ר"מ כל מקום וכו' - מה יאמר ר"מ לגבי בית וחצר? האם יאסור בכ"מ להוציא מבית לחצר? (א"כ הרי בטל ערוב חצרות מעיקרו!)

3) בע"ב, מתני' לא יישב וכו', ברש"י ד"ה עד שיתפלל מסביר מה הקשר של משנה זו לכאן. וקשה - מדוע לא נשנתה משנה זו במסכת ברכות, באחד הפרקים העוסקים בתפילה? וא"ת שהרי היא קשורה כאן, מצינו משניות שנויות כלשונן בשתי מסכתות משום הקשרן ושייכותן לשתיהן, כגון משנת "5 חטאות המתות" השנויה במסכת תמורה ושוב במסכת מעילה!

4) לימא תיהוי תיובתא דריב"ל - הרי בברכות כח: הביאה הגמרא את מימרת ריב"ל רק כדי לומר שאין הלכה כמותו (הגמרא עצמה אומרת "ולית הלכתא כוותיה"), אז מה אכפת לנו אם תהיה או לא תהיה תיובתא דריב"ל?

5) לא קשיא הא לן והא להו - גם כשנפגשנו בזה במסכת ברכות היה קשה לי (בדף מד. זה גם היה קשה לגמרא ואכן הפכו את המימרות) - מה פתאום רב אומר את הכלל ה"ארץ ישראלי" ור' חנינא אומר את הכלל ה"בבלי" (לפי רש"י)? אכן, ר"ח מפרש להפך אבל הוא היחיד. [ותוס' לא עוזרים לא כאן ולא בברכות, כי הם לומדים מהדרכת החתנים של ר' יוחנן לכל שאר המקומות ונראה לחלק]

6) מה פשר המשפט בדברי אביי: "הני חברין בבלאי"?","301","","4224","True","True","False","","910","132.69.229.230","0","0","שבת|ט ע"א",""),new Message("23798","23783","אחלה שאלות ננסה לענות...","11/10/12 19:15","כה תשרי","תשע"ג","19:15","צביאל","ב1 ו2 אני לא למדתי אז...אולי מחר...חחח
3. שאלה טובה. כאן אנו עוסקים בבעלי מקצוע ושם בכלליות בזמני התפילה,לא דנו שם על מקרים ספציפיים כמו כאן. רבי דקדק לשנות שם רק את המקרים הכוללים.

4. אולי חששו לשינויי גרסאות בעתיד כמו שאכן קרה...כלומר,אולי שם תשתנה הגירסא והתהפך הדין ("ואית הלכתא כיוותה",אות אחת זה כל ההבדל...) ולכן דנו על כך גם פה...
אי נמי, הרבה פעמים הגמרא דנה בדברים שהוסקו עליהם מסקנות וחוזרת ודנה בהם כדי א.לנסות לשנות את המסקנה. ב.להזכיר לך את כל הצדדים הנוגעים לסוגיה ואע"פ שאין הלכה כמותן...ואף פה כנ"ל.

5. אולי רשי חולק על תוס בעניין וסובר שאין חילוק בין הדרכת חתנים לשאר. וצריך לדון בסברתו למה אין לחלק ובקושיה של תוס עליו! שאלה טובה.

6. כינוי עדין לטיפש שאתה מארץ בבל שאין בה לא חוכמה ולא תבונה.אך הכוונה בכללי שהוא מתכוון להוכיחו ,שהפעם ורק הפעם, הוא התנהג בטיפשות במה שאמר או שעשה.
עיין במסכתין לקמן קה ע"ב 2 שורות מלמטה וברש"י. והכוונה שרצה ללעוג לו על כך שהוא מבבל.עיין שוטנשטיין-חחח.לילה טוב.

אחלה שאלות.","264","","4224","True","True","False","","111","79.180.146.212","0","23783","שבת|ט ע"א",""),new Message("23835","23783","לשאלה 6) "הני חברין בבלאי"","14/10/12 01:36","כח תשרי","תשע"ג","01:36","דוד כוכב","הביטוי הוא ראיה לפירוש הראשון שהביא רבנו חננאל:
"מאימתי התחלת סעודה רב אמר משיטול ידיו ר' חנינא אמר משיתיר חגורו ולא פליגי בני א"י שמהלכין אזורי חלצים עד שיתירו חגורתם. ובני בבל משיטול ידיו. וי"א בני בבל מהלכין אזורי חלצים ועלייהו אמרו משיתיר חגורו ובני א"י נטילת ידים".
כלומר שכשם שאמרה הגמרא במסכת ברכות, כל חכם מדבר על אנשי מקומו הוא.
ודברי זעירי (כך צריך לגרוס במקום אביי) עוסקים רק בחברין בבלאי, ולא בסתם בבלאי.

ומה הם חברין?
מבואר בהמשך הגמרא בדף יא ע"א:
"דתניא: חברים שהיו עוסקין בתורה - מפסיקין לקריאת שמע, ואין מפסיקין לתפלה".

ומה ענין שינוי המראה של חברין בבלאי לעומת שאר העם?
מבואר בהמשך המסכת, בדף קמה ע"ב:
"מפני מה תלמידי חכמים שבבבל מצוינין? - לפי שאינן בני תורה".
רש"י:
"מצויינין - מציינין עצמן בלבושים נאים.
מצויינין - מקושטין.
שאינן בני תורה - כל כך, לכבדם כבני ארץ ישראל מחמת תורתם - מכבדים אותם מחמת לבושיהן, שנראין חשובים".","125","","4221","True","True","False","","173","95.86.93.192","0","23783","שבת|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);