var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23777;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23777","0","קיבל מי גשמים בחצר חבירו","11/10/12 11:10","כה תשרי","תשע"ג","11:10","מתפעל","א''ר אבין א''ר יוחנן הכניס ידו לתוך חצר חבירו וקיבל מי גשמים והוציא חייב. מתקיף לה ר' זירא: מה לי הטעינו חבירו מה לי הטעינו שמים איהו לא עביד עקירה?

הגמרא מנסה כמה תירוצים ולמסקנה מעמידה שלקח מתוך גומא.

לכאורה היה ניתן ליישב בעוד כמה אנפין:

א: קיבל את הגשמים מתחת לג' טפחים קרוב לקרקע ולכן נחשב שלקח מע"ג קרקע.
ב: קיבל את הגשמים ביד אחת והעבירה לידו השניה ואז הכניטס את ידו השניה לרה"ר. הרי היד נחשבת למקום ד' על ד'.
ג: קיבל את הגשם בכלי ולא בידו.

עוד יש להעיר למה נקט חצר חברו? אותו דין היה גם בחצר שלו. העיקר שהחצר היא רה"י והוא עומד ברה"ר.","148","","4221","True","True","False","","905","212.29.198.117","0","0","שבת|ה ע"א",""),new Message("23780","23777","לכאורה גם איכא למפרך בכמה אנפין:","11/10/12 11:38","כה תשרי","תשע"ג","11:38","ינון","בס"ד

א: המים עדיין לא נחו. [ראה בדף ח. בתוס' ד"ה כפאה על פיה בסופו דלא אמרינן לבוד אלא במחיצות וכן ברש"י ד"ה אבל גבוה ז' ומחצה]. לכן עדיין לא נעשתה עקירה.

ב: קיבל את הגשמים ביד אחת - הגמרא מקשה בדיוק על כך: מתקיף לה ר' זירא מה לי הטעינו חבירו מה לי הטעינו שמים איהו לא עביד עקירה! לכן גם כאשר העביר מיד ליד עדיין אין כאן עקירה. ואילו היתה היד נחשבת כמקום 4X4 היתה הגמרא צריכה לתרץ כבר את אתקפת ר' זירא ולומר "ידו של אדם חשובה כד' טפחים", ואילו בגמרא לא נאמר כך, אלא מכוח אתקפת ר' זירא שינתה הגמרא את נוסח המימרא ל"קלט".

ג: בכלי ולא בידו - מה לי כלי מהלי ידו, עדיין אין כאן עקירה וא"ת נוקים בכלי גדול שיש בו 4X4 וגובה דפנותיו 10 טפחים, עדיין לא ייחשב רשות לעצמו כל עוד לא נח ע"ג קרקע. וא"ת והרי המים נחים בכלי - הרי זו ממש בעיית רבא בדף ה: "אגוז בכלי וכלי צף ע"ג מים מהו?" ובעיא זו לא איפשיטא!","301","","4221","True","True","False","","243","132.69.229.230","0","23777","שבת|ה ע"א",""),new Message("23789","23780","אגיב בינתיים על תשובה ב'","11/10/12 13:19","כה תשרי","תשע"ג","13:19","מתפעל","יש הבדל גדול בין יד א' ליד ב'.
ביד א' הוא סביל, פותח את היד ומקבל את הגשם. לכן אין כאן עקירה כי השמים הטעינו אותו. מה שאין כן כשהניח מיד א' ליד ב' יש כאן הנחה מעליתא.","148","","4221","True","True","False","","182","212.29.198.117","0","23777","שבת|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);