var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23751;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23751","0","מה סברת ר' אשי שאמר...","10/10/12 21:15","כד תשרי","תשע"ג","21:15","מחכים","למדנו בגמ':
אביי ורבא דאמרי תרוייהו: והוא שגבוה שלשה, דלא דרסי לה רבים. אבל היזמי והיגי, אף על גב דלא גביהי שלשה. וחייא בר רב אמר: אפילו היזמי והיגי, אבל צואה לא. ורב אשי אמר: אפילו צואה.

ורש''י מסביר סבר אביי ורבה וסברת ר' חייא אבל לא מובנת סברת ר' אשי הרי באמת אף אחד לא דורך על צואה בכוונה ואפי' בסנדליו?

ואולי סברתו משום שהבהמות המהלכות ברשות הרבים כן דורכים על צואה. וצ''ע.","337","","4220","True","True","False","","742","79.182.154.183","0","0","שבת|ז ע"א",""),new Message("23753","23751","בדף ח: מובאת משנה "רקק שרה"ר מהלכת בו"","10/10/12 21:35","כד תשרי","תשע"ג","21:35","ינון","בס"ד

ובדיון שם מסבירה הגמרא למה המשפט הנ"ל מוזכר במשנה פעמיים, ואומרת שמובן למה רבים ירצו ללכת בתוך רקק מים גם בקיץ וגם בחורף (תמיד ישנה סיבה).
עולה מן האמור שהרגלי ההליכה דהיום שונים בתכלית מהרגלי ההליכה של אז, ומה שהיום מרתיע אנשים מלדרוך היה גורם לאנשים של אז להרים גבה...

ודאי שאנשים היו נמנעים מלדרוך על צואה, אם היו ערים לכך ושמים לב - נניח במקרה שזו ערימה גדולה - אבל קיי"ל מרבי אילעאי (אביו של ר' יהודה) בב"ק ד"אין דרכם של בני אדם להסתכל בדרכים", ומעשים בכל יום שגם בהווה אנשים נוהגים כך ודורכים מתוך היסח הדעת על כל מיני מרעין בישין.

כיום יש מערכת ניקוז וברוב ימות השנה אין אדם נתקל ב"רקק", ואם דרך על משהו הוא יסבול עד שיגיע לאיזה ברז, אבל בזמנם אם אדם היה דורך על משהו שאינו מוצא חן בעיניו, היה מחפש בהמשך דרכו איזושהי שלולית מים ("רקק") ומנקה את עצמו בתוכה.","301","","4220","True","True","False","","179","132.69.229.230","0","23751","שבת|ז ע"א",""),new Message("23762","23751","היו דורכים","11/10/12 04:37","כה תשרי","תשע"ג","04:37","דוד כוכב","מסכת שבת דף קמז ע"ב:
"רבן שמעון בן גמליאל אומר: אם היו רגליו מלוכלכות בטיט ובצואה...".

מסכת יומא דף עז ע"ב:
"ואם היה מלוכלך בטיט ובצואה".","125","","4219","True","True","False","","149","95.86.104.171","0","23751","שבת|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);