var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23709;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23709","0","דין זורק ד"א ברה"ר -עזרה בפרטי הדין","10/10/12 06:46","כד תשרי","תשע"ג","06:46","בעזרתו יתברך","שלום וברכה, ותודה לעוזרים.
כשרציתי לצייר את הדף היומי התלבטתי בשני דינים בזורק ד"א ברה"ר:
1. האם היד של הזורק נחשבת כחלק מד"א, דהיינו שמחשיבים אותה כגוף הזורק ומגופו מונים ד"א, או מתום היד?
2. האם גודלו של החפץ משנה, אם אדם זרק ערימת חציר, האם צריך שכל הערימה תעבור את הד"א, או מספיק שחלקה עברה ד"א.

כאן הקישור לציור להבנה של קושייתי.

כשצירתי סברתי שידו כגופו דמי, ולכן מתום גופו מונים ד"א, וצריך שכל החפץ יעבור ד"א. אבל אם טעיתי אשמח ללמוד ולתקן","307","","4226","True","True","False","","861","87.68.50.250","0","0","שבת|ז ע"א",""),new Message("23716","23709","סברת ד' אמות","10/10/12 09:36","כד תשרי","תשע"ג","09:36","מחכים","לפי מה שאני מבין מה שבפחות מד' אמות לא חייב משום שמעשהו קטן מדי ודמי לחצי שיעור, וכאילו לא עשה כלום, וא''כ יצא שצריך למדוד מסוף ידו ומסוף החפץ , ואחר שהחפץ נח אנו נמדוד את המרחק בין סוף ידו לתחילת החפץ ואם יש ד' אמות אזי עשה הוצאה חשובה אבל בפחות מזה פטור.

כך היה נראה לי בתחילה אבל:

עיין בשולחן ערוך אורח חיים סימן שמ"ט וז''ל:
כל אדם יש לו ארבע אמות ברשות הרבים שיכול לטלטל בהם. ומודדים לו באמה שלו, ואם אמתו קטנה נותנים לו ארבע אמות בינוניות של כל אדם שכל אחת מהן ששה טפחים (וע"ל סי' שצ"ו).

וביאר המשנה ברורה וז''ל:
(א) כל אדם יש לו וכו' - הטעם דכתיב שבו איש תחתיו והכונה ישיבת כל איש ביום השבת יהיה כשיעור תחתיו דהיינו כשיעור אורך כל גופו ושיערו חז"ל דאורך האדם שהוא שיעור תחתיו הוי ג' אמות ועוד אמה כדי לפשוט ידיו ורגליו ובשיעור זה יכול אדם לטלטל חפצים מכאן לכאן:

יוצא שהשיעור הוא כדי גופו ועוד קצת ולא ד' אמות חוץ מגופו.
והאירו עיני אם טעיתי.","337","","4226","True","True","False","","57","79.182.154.183","0","23709","שבת|ז ע"א",""),new Message("23721","23709","מתוך הסוגיות שראינו לעיל ושנראה לקמן י"ל","10/10/12 09:50","כד תשרי","תשע"ג","09:50","ינון","בס"ד

מכיוון ש"ידו לא נייח" ו"ידו בתר גופו גרירא" מסתבר שמודדים את ארבע האמות ממקום עמדו ולא מסוף ידו.

לקמן בסוגיית "כוורת" מסיקה הגמרא שאם לא נפלה כולה בתוך רה"ר (כשיש קרומיות של קנה לדעת רבא, או כשכפאה והויא לבוד וארוכה יותר משבעה טפחים ומשהו) הרי אין זה נחשב הנחה ברה"ר, ועל פי אותו עקרון נלענ"ד לומר שאם חלק מהחפץ עדיין בתוך ארבע האמות לא יתחייב (ואולי יהיה בזה איסור דרבנן), כלומר לגבי הדוגמה- כל ערימת החציר צריכה לצאת מארבע האמות.","301","","4226","True","True","False","","229","132.69.229.230","0","23709","שבת|ז ע"א",""),new Message("23757","23709","הנראה","11/10/12 04:05","כה תשרי","תשע"ג","04:05","דוד כוכב","מיקום היד אינו משנה.
ד' אמות נחשב ל'מקום', והאיסור הוא להוציא את החפץ ממקומו.
לכן האיסור הוא בהזזת החפץ ד' אמות - ממקום עומדו הראשון עד למיקום מנוחתו השני. מהעקירה עד ההנחה. ואין הבדל אם זה נעשה בבעיטה או בנטילה ביד והנפתה.
כל נקודה בחפץ צריכה לנוע ד' אמות, שאם לא כן באנו לדין זירזא דקני (מסכת שבת דף ח ע"ב) ופטור.","125","","4225","True","True","False","","93","95.86.104.171","0","23709","שבת|ז ע"א",""),new Message("23781","23757","האם אין חשיבות למקומו של האדם המטלטל?","11/10/12 11:45","כה תשרי","תשע"ג","11:45","ינון","בס"ד

וכל העניין במעביר ד"א ברה"ר הוא האם החפץ זז 4 אמות?","301","","4225","True","True","False","","202","132.69.229.230","0","23709","שבת|ז ע"א",""),new Message("23812","23781","כך אכן טענתי","12/10/12 01:03","כו תשרי","תשע"ג","01:03","דוד כוכב","","125","","4224","False","True","False","","130","95.86.104.171","0","23709","שבת|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);