var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23708;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","68"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","51"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23708","0","קלוטה כמי שהונחה דמי מה ההגיון?","10/10/12 05:30","כד תשרי","תשע"ג","05:30","קותי","","217","","4227","False","True","False","","1045","85.250.182.22","0","0","שבת|ד ע"א",""),new Message("23718","23708","משום ש...","10/10/12 09:44","כד תשרי","תשע"ג","09:44","מחכים","אהנו מעשיו להעביר כמה רשויות שונות חייב ומה לי עם נח החפץ בפועל בכל רשות או לא, הרי כל חיובי שבת לפי הכלל אם אהנו מעשיו ובאיזה שיעור או לא.","337","","4227","True","True","False","","109","79.182.154.183","0","23708","שבת|ד ע"א",""),new Message("23735","23708","ההגיון- למנוע פרצות המביאות לחילול שבת","10/10/12 11:15","כד תשרי","תשע"ג","11:15","ינון","בס"ד

אם לא תאמר "קלוטה כמי שהונחה דמיא", ובכל מקרה לא ילפינן זורק ממושיט, אתה פותח בכך פתח, ועלולים "לנצל" אותו כדי להוציא מרשות לרשות בדרך ה"מותרת מתוך שאינה אסורה". כך יכול לבוא מישהו ולזרוק חפץ מתוך רה"י למקום אחר (ולא משנה אם זה איסור דרבנן או דאורייתא) באופן שלא ינוח על מקום 4X4 ולא ייחשב לו "מלאכת הוצאה".

אבל אם אמרת "קלוטה כמי שהונחה דמיא", זה סוגר את הפרצה, ודי בלחייב אותו אחת (כר"ע) ולאו דווקא שתיים (כרבי) כדי למנוע את האמור לעיל. (ומה שר"ע מחייב רק אחת ניתן לומר שמשום "מלאכת מחשבת" אסרה תורה ומחשבתו היתה להעביר דרך ולא שינוח וימשיך ולכן יש כאן רק אחת)","301","","4227","True","True","False","","216","132.69.229.230","0","23708","שבת|ד ע"א",""),new Message("23722","23718","זה לא מספיק","10/10/12 09:51","כד תשרי","תשע"ג","09:51","קותי","אם הונחה אז יהיה חייב גם בעקירה שניה והנחה שניה
ויתחייב פעמיים
ראה הרב המכריע שלר"ע חייב רק אחת

חמור מזה מה היתה כוונתו האם להניח ברשות הראשונה הרי לא התקיימה כוונתו שהרי עבר לרשות הבאה
ואם כוונתו לרשות השניה הרי לא היתה עקירה מהרשות האמעית","217","","4227","True","True","False","","205","85.250.166.73","0","23708","שבת|ד ע"א",""),new Message("23724","23722","יש פה משהו ממוצע","10/10/12 09:55","כד תשרי","תשע"ג","09:55","מחכים","מצד אחד רצונו להעביר לרשות השניה , ואת זה אפשר רק דרך הרשות הראשונה, וכיון שעשה מלאכה חשובה שהעביר מרה''י לרה''י דרך רה''ר מתחייב אחת , אבל כיון שלא נחה בפועל אי אפשר לחייבו שניים , אלא רק להחשיב הדבר למלאכה חשובה.","337","","4227","True","True","False","","135","79.182.154.183","0","23708","שבת|ד ע"א",""),new Message("23730","23724","האם מצאנו היגיון הלכתי כזה בהלכות שבת?","10/10/12 10:21","כד תשרי","תשע"ג","10:21","קותי","אף אחת מההוצאות איננה שלמה מבחינה הלכתית לכן למה יתחייב אפילו אחת?","217","","4227","True","True","False","","192","89.139.164.133","0","23708","שבת|ד ע"א",""),new Message("23737","23735","הטיעון שלך מתאים מדוע לגזור כך","10/10/12 11:30","כד תשרי","תשע"ג","11:30","קותי","אבל אם הבנתי נכון מדובר בלאו להתחייב עליו מדאורייתא

כמו שקבעו חז"ל שהנחה צריכה להיות על מקום ד' (מקום חשוב) אז גם קבעו שהדאורייתא הוא הונחה כקלוטה וזה מחייב נימוק הגיוני כי רואים בעיניים שזה לא כקלוטה כי זה ממשיך לעוף לעבר הרשות הבאה
חייב להיות שכל הלכתי מאחורי זה ","217","","4227","True","True","False","","282","85.250.179.231","0","23708","שבת|ד ע"א",""),new Message("23741","23737","הנימוק ההלכתי לחייב הוא "מלאכת מחשבת"","10/10/12 12:05","כד תשרי","תשע"ג","12:05","ינון","בס"ד

מכיוון ש"הוצאה היא מלאכה גרועה" היה צורך לענף ולסנף את האיסור. העקרון של "מלאכת מחשבת אסרה תורה" מאפשר לומר שגם כאשר לא מתקיימים תנאי ה"מקום" הדרושים להגדרת "הנחה" - במקרה חריג ויוצא דופן של זריקה - יתחייב, שהרי התקיימה מחשבתו והרי יצא מרשות דאורייתא לרשות דאורייתא.

(וכהערה בצד, מפשט הגמרא משמע שר"ל שלדעת ר"ע לא בעי הנחה ע"ג מקום 4X4, אמנם לא נפשט כך למסקנה סופית, אבל מגמת הדיון היא לומר כך ולא נדחתה).","301","","4227","True","True","False","","186","132.69.229.230","0","23708","שבת|ד ע"א",""),new Message("23742","23741","ההגיון ההלכתי הוא כמו ההגיון המדעי","10/10/12 12:44","כד תשרי","תשע"ג","12:44","קותי","(כמדומני ראה קדמת העמק לבראשית )
הטיעונים וההוכחות צריכים להיות מסודרים ועיקביים

השאלה עדיין במקומה מדוע קלוטה כמי שהונחה דמי ?

אולי צריך להתחיל לברר תחילה מה פירוש "קלוטה"?

אולי זה כמו "מהלך כעומד דמי" אבל קלוטה שייך בדומם ומהלך באדם

ואז יהיה יותר פשוט כי מהלך בעומד דמי משמעו (לדעתי) שעצם המעבר בין הרשויות
חציית הגבול גורמת לחיוב ולא ההנחה","217","","4227","True","True","False","","273","85.250.179.231","0","23708","שבת|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);