var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23675;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","71"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","54"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23675","0","סיכומים לדף ד","09/10/12 13:12","כג תשרי","תשע"ג","13:12","המכריע","ד.
הדביק פת בתנור;
בשוגג, ולא נזכר – לגבי עצמו לא שייכא בעיא זו, שהרי אינו יודע שעומד לעבור איסור.
בשוגג ולא נזכר, להתיר לאחר לרדות – לר' שילא היינו בעיא, ולר' ששת פשיטא שאסור.
בשוגג, ונזכר – גם אם ייאפה אינו מתחייב חטאת.
במזיד – למסקנה היינו בעיא דרב ביבי אם התירו לו לרדות קודם שיבוא לידי איסור סקילה,
ולא איפשטא.

כללים שנזכרו בסוגיא זו;
חייבי חטאות אינן חייבין עד שיהיו שוגגין מתחילת המלאכה ועד סופה.
אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חבירך.

עקירה והנחה – רק ממקום שיש בו ד' טפחים על ד' טפחים.
(ר"ע להלן חולק על הנחה. לרב יוסף גם רבי חולק, לל"ק בהנחה ולל"ב גם בעקירה).
ידו של אדם – מוכח במתניתין שיש עקירה ממנה והנחה בה.
(לס"ד דסוגיין איירי כדעה מסויימת שחולקת על הכלל או באוקימתות שונות, ועי' מסק' להלן ד.)

הזורק מרה"י לרה"י ורה"ר באמצע – ר"ע מחייב (אחת) וחכמים פוטרים.
מספקא לרבה האם פליגי למטה מי' בדין קלוטה כמי שהונחה (ולמעלה מי' לכו"ע פטור ול"י ממושיט),
או פליגי למעלה מי' אי ילפינן זורק ממושיט (אבל למטה מי' לכו"ע חייב דקלוטה כמי שהונחה).
להכרעת רבה; למעלה מי' פטור, ומחלוקתם למטה מי', לר"ע כהונחה ולרבנן לאו כהונחה.
המושיט מרה"י לרה"י דרך רה"ר – חייב לכו"ע אפי' למעלה מי' (בתוס' דנו למטה מי').
וס"ד דרבה דהיינו טעם מתני' כר"ע, ונדחה מפני שמתני' החמירה גם בהנחה.
(למעלה מעשרה ברה"ר – מקום פטור הוא).

ד:
זרק ד"א ברה"ר ונח ע"ג זיז כל שהוא – רבי מחייב וחכמים פוטרין.
לס"ד (קמייתא) דרב יוסף היינו כפשוטו, וע"כ לרבי ל"ב דע"ד (בהנחה, עי' תוס'), והיינו מתני'.
ומסק' דאביי דרבי מחמיר רק בנוף של אילן שנחשב דע"ד מחמת חיבורו לעיקרו.
ולחכמים לא שדינן נופו בתר עיקרו.
(מאי דמוקים באילן ברה"י הנוטה לרה"ר אינו משם סוגיין. תוס').

הזורק מרה"ר לרה"ר ורה"י באמצע – רבי מחייב שתים וחכמים פוטרין.
לס"ד (בתרא) דר' יוסף היינו כפשוטו, וע"כ רבי ל"ב דע"ד בעקירה והנחה. והיינו מתני'.
למסק' איירי ברה"י מקורה ולרבי כמאן דמליא (וחכמים פליגי על זה).
(וא"א להעמיד כן את משנתינו, דרה"ר מקורה אין חייבין עליו כבסמוך).","199","","4228","True","True","False","","842","79.177.144.51","0","0","שבת|ד ע"א",""),new Message("23685","23675","יפה אבל...","09/10/12 17:50","כג תשרי","תשע"ג","17:50","מחכים","לא הזכרת את שיטת ר' אחא בריה דרבא שר' ביבי לא הסתפק אלא פסק שבמזיד מותר לו לרדות
אגב השוע (שולחן ערוך אורח חיים סימן רנ"ד סעיף ו' ) פסק שבין בשוגג ובין במזיד צריך/מותר לרדות את הפת.","337","","4228","True","True","False","","69","109.64.166.174","0","23675","שבת|ד ע"א",""),new Message("23707","23675","אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חבירך","10/10/12 04:25","כד תשרי","תשע"ג","04:25","קותי","האם משמע שזאת הלכה ואין מורין כן אבל אם עשה מותר?

מה עם ערבות הוא יעשה עבירה מועטת כדי להציל חבירו מעבירה חמורה?","217","","4227","True","True","False","","188","85.250.182.22","0","23675","שבת|ד ע"א",""),new Message("23720","23707","גם במצוות הערבות מוגבלת","10/10/12 09:46","כד תשרי","תשע"ג","09:46","מחכים","רק למצוות ששניהם חייבים בהם אבל אם המוציא פטור ממצוה זו לא יכול להוציא את החייב וכ''ש בעברות אין הערבות מחייבת לעשות עברה כדי להצילו מעברה חמורה יותר.","337","","4227","True","True","False","","81","79.182.154.183","0","23675","שבת|ד ע"א",""),new Message("23728","23720","ראה אנציקלופדיה תלמודית","10/10/12 10:17","כד תשרי","תשע"ג","10:17","קותי","שאין-אומרים-לאדם-חטא-כדי-שיזכה-חברך","217","","4227","True","True","False","","275","89.139.164.133","0","23675","שבת|ד ע"א",""),new Message("23733","23728","תודה הארת את עיני","10/10/12 10:43","כד תשרי","תשע"ג","10:43","מחכים","","337","","4227","False","True","False","","76","79.182.154.183","0","23675","שבת|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);