var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23655;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23655","0","שמן שצף על גבי יין","08/10/12 21:58","כב תשרי","תשע"ג","21:58","מחכים","למדנו בגמ':
"שמן שצף על גבי יין - מחלוקת רבי יוחנן בן נורי ורבנן. "

נראה לי שכל זה דווקא כאשר השמן הוא מועט ואינו מכסה את היין אלא היין נראה מסביב לשמן , וממילא השמן נייד בתוך היין ודומה לאגוז במים אבל אם השמן ממלא את כל פני החבית עד שלא רואים את היין הרי א''כ אין השמן נייד אלא נייח וחייב.","337","","4228","True","True","False","","931","109.64.166.174","0","0","שבת|ה ע"ב",""),new Message("23660","23655","מה ההבדל?","08/10/12 23:59","כב תשרי","תשע"ג","23:59","דוד כוכב","השמן אכן היה נייח אילו היה מוצק ואחוז בדפנות הכלי.
אבל כיון שכל משקל השמן נשען על היין הנד מחמת נוזליותו, מה לי מכסה את מקצתו או את כולו?
גם מסתימת הגמרא המפרשים והפוסקים משמע שאין חילוק.","125","","4228","True","True","False","","150","31.44.129.130","0","23655","שבת|ה ע"ב",""),new Message("23662","23660","תדע","09/10/12 01:31","כג תשרי","תשע"ג","01:31","דוד כוכב",""דאמר רבא: מים על גבי מים - היינו הנחתן", ומים על גבי מים יכולים להיות רק לרוחב כל המשטח. ועל כגון זה אמרו בהמשך: "שמן שצף על גבי יין וכו' ".
ואין לומר שהוסיפו מילת "שצף" לציין שאין השמן מכסה את כל היין. שהרי מילה זו לקוחה מהמשנה שהביאו "דתנן: שמן שצף על גבי יין, ונגע טבול יום", ושם אין חילוק בין אם השמן מכסה את היין אם לאו, שכן השאלה היא רק אם נחשבים כמשקה אחד.","125","","4227","True","True","False","","144","31.44.129.130","0","23655","שבת|ה ע"ב",""),new Message("23667","23662","לא הבנתי את הראיה מרבא","09/10/12 08:39","כג תשרי","תשע"ג","08:39","מחכים","הרי רבא אומר שמים על מים נחשבים מונחים, ומסכים גם ששמן על יין לא נחשב מונח (לדעת רבנן), ומה החילוק? אלא וודאי כיון שהמים הם תמיד לרוחב כל הכלי נחשבים מונחים, אבל שמן שצף ופעמים לא מכסה את כל רוחב הכלי, אזי הוא נחשב כנייד ולא נייח.

ועוד סברא: שמים ומים כיון שהם מין אחד נחשבים כמונחים, וכסברת ר' יוחנן בן נורי בשמן ויין שסובר שאף שהשמן נע ונד בתוך היין אבל הם נחשבים מחוברים כיון ששניהם מין אחד - משקים.","337","","4227","True","True","False","","65","109.64.166.174","0","23655","שבת|ה ע"ב",""),new Message("23668","23667","החילוק הוא אחר","09/10/12 08:48","כג תשרי","תשע"ג","08:48","דוד כוכב","בדיוק כדברי הגמרא.
מים על מים נחשבים למונחים משום שהמים העליונים והתחתונים (ולא אותם מפרשת השבוע ) נחשבים לגוף אחד, וכל מכלול המים נח על תחתית הכלי.
ואילו שמן על גבי יין לדעת חכמים דרבי יוחנן בן נורי נחשבים לשני גופים שונים, והשמן - העליון, נחשב לצף על גבי היין - התחתון.","125","","4227","True","True","False","","137","31.44.129.130","0","23655","שבת|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);