var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23635;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23635","0","א"א לאדם חטא כדי שיזכה חברך","07/10/12 10:48","כא תשרי","תשע"ג","10:48","ינון","בס"ד

קושיא זו באה לאפוקי מהו"א שבעיית רב ביבי בר אביי היא האם להתיר לאחר לרדות.
וקצת קשה לי - הרי רדיית הפת אסורה מדבריהם, שהיא חכמה ואינה מלאכה. וא"כ, הם אמרו והם אמרו, ואם יתירו לאחר לרדות (בין אם הדביק בשוגג וביןם אם הדביק במזיד)- הרי הפה שאסר הוא הפה שהתיר ואין כאן חטא!
אז איך מכאן יש קושיא?

[כשמדובר במדביק עצמו- מובן למה יש מגמה להעמיד את דבריהם: בתור קנס, או כדי שלא יבואו לזלזל בדברי חכמים. אבל באחר כדי להציל את האדם מן העבירה לא שייך כ"כ קנס וגם לא יבואו בזה לידי זלזול].","301","","4226","True","True","False","","833","85.64.234.131","0","0","שבת|ד ע"א",""),new Message("23642","23635","אתה צודק","07/10/12 14:37","כא תשרי","תשע"ג","14:37","מחכים","וכנראה שזו סברת רב שילא שאמר שדברי רב ביבי מתיחסים לאחרים שהם יוציאו את הפת מהתנור
אבל עדיין קושיתך נשארת לפי דעת ר' ששת שמתקיף את ר' שילא.
אבל גם על זה יש תרוץ עיין היטב בתוס' שמביא כמה מקומות שכן אומרים חטא כדי שיזכה חברך ומיישב שתלוי אם הראשון פשע וכאן שפשע לא אומרים שאחרים יזכו אותו וזה לא קנס לאחרים אלא קנס לראשון שפשע.","337","","4226","True","True","False","","55","109.64.166.174","0","23635","שבת|ד ע"א",""),new Message("23646","23642","כן, אבל מה שהיה קשה לי","07/10/12 14:59","כא תשרי","תשע"ג","14:59","ינון","בס"ד

הוא שהדחייה היא מהכלל "אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברך" ובכלל זה דנים בתוס' אם יש מקומות שכן אומרים וכו'.

אבל במקרה של רדיית הפת הבעיא היא אם התירו או לא, ואם התירו אין כאן בכלל חטא - שהרי זה מותר - ולא שייך כאן כלל "אין אומרים חטא כדי שיזכה חברך" אלא "פעל פעולה המותרת כדי להציל חברך מן העבירה"-ודבר כזה לכאורה כן יש מקום לומר לאדם. וא"כ מאי קא מדחי ליה?","301","","4226","True","True","False","","176","85.64.234.131","0","23635","שבת|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);