var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23598;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23598","0","הערות והשלמה לדף סג:","05/10/12 14:13","יט תשרי","תשע"ג","14:13","המכריע","ח. יתרו שלא קרב את משה אלא לכבוד עצמו. לכאורה היה ראוי לפרש למה שאמר לבנותיו קראן לו ויאכל לחם, וכוונתו היתה שמא יישא אחת מבנותיו כפי שאכן קרה. אבל רש"י הקדוש פירש על הסעודה שאכלו לחם עם חותן משה, ומזה נראה שהבין שיתרו מימן את אותה הסעודה, וזה נחשב לכבוד עצמו, שערך סעודה כדי שיבואו לכבדו. (ראה להלן דף סד. בהערה ב), ויל"ע.
ט. ומה מצריים שלא קרבו וכו'. הנה זה היה פשוט לגמרא שבזמן ששעבדו את אבותינו אין זו כלל גדר אכסניה, אלא הכוונה לשנים הראשונות כשפרעה פתח את שערי ארצו ליעקב ובניו, ועל זה אמרו שגם זה היה להנאת עצמו והיינו שיהיו שרי מקנה על אשר לו.
י. בגדר לא תתעב מצרי ואדומי, יל"ע האם הכוונה רק בבואו להתגייר, שלא תדחה אותו יותר משני דורות כמפורש במקרא, (דומני שבחינוך מגדיר שלא תימנע מלהתחתן בו, והיינו אחרי שנתגייר, שתתחתן בו החל מהדור השלישי, וזה פשטא דקרא) או שהכוונה גם להימנע מלתעב גוי אדומי או מצרי, בשונה משאר הגויים המתועבים.
יא. ומה ארון וכו'. דומה שאילו היו שואלים דעת בעלי בתים מה היית מעדיף, לארח תלמיד חכם כלשהוא או להיות אכסניה לארון הברית הקדוש והנורא, זה שבו מאוכסנים לוחות הברית שניתנו מיד אלוקים וספר שכתב משה, מבין שני כרוביו היה ה' כביכול מדבר עם משה וכו' וכו', היינו מעדיפים את הארון עשרות מונים על פני איזשהו תלמיד חכם, והנה דורש לנו רבי אליעזר בנו של ריה"ג ומה ארון, תלמיד חכם "על אחת כמה וכמה", הוי דעת בעלי בתים היפך דעת תורה (לשון הסמ"ע), וכעין כמה טיפשאי הני בבלאי דקיימי מקמיה ספר תורה ולא קיימי מקמיה גברא רבא. אולי יש מקום להערה זו בימי ערב שמחת תורה בו שמחים אנו עם ספרי התורה הקדושים בכל אתר ואתר, שלא נשכח להשתמש בקל וחומר של הגמרא לגבי החיוב בכבודן של חכמי ישראל.","199","","4222","True","True","False","","1013","79.179.176.195","0","0","ברכות|סג ע"ב",""),new Message("23602","23598","ל-י'","05/10/12 15:32","יט תשרי","תשע"ג","15:32","קותי","מדוע דווקא דור שלישי?
(ט) בָּנִים אֲשֶׁר יִוָּלְדוּ לָהֶם דּוֹר שְׁלִישִׁי יָבֹא לָהֶם בִּקְהַל יְקֹוָק: דברים פרק כג

אולי כדי שלא יראה שאנחנו מתחשבנים לפרטי פרטים ?

(טז) וְדוֹר רְבִיעִי יָשׁוּבוּ הֵנָּה כִּי לֹא שָׁלֵם עֲוֹן הָאֱמֹרִי עַד הֵנָּה:בראשית פרק טו","217","","4222","True","True","False","","197","46.116.218.118","0","23598","ברכות|סג ע"ב",""),new Message("23619","23598","יא. להשלמה","07/10/12 00:38","כא תשרי","תשע"ג","00:38","דוד כוכב","ק"ו דומה במסכתות יומא דף ח ע"א; ומנחות דף לו ע"ב:
"ומה ציץ, שאין בו אלא אזכרה אחת, אמרה תורה על מצחו תמיד - שלא יסיח דעתו ממנו, תפילין שיש בהן אזכרות הרבה - על אחת כמה וכמה".

ולא הפריכו ק"ו זה בטענה שיש חשיבות לדבר שהוא במקדש, ויחיד בעולם. (כמו ארון הקודש).","125","","4220","True","True","False","","137","95.86.73.110","0","23598","ברכות|סג ע"ב",""),new Message("86618","23598","כאילו לא קרא ק"ש מעולם","05/02/21 13:54","כג שבט","תשפ"א","13:54","דניאלראובן","אני מצטט את מה שכתבת:

"ז.דומה כמי שלא קרא שמע מעולם. אמנם דבר זה הוא גם אמת מצד עצמו, אבל כאן לפי הענין יתפרש על הרגשת הקורא שמרגיש כאילו לא קרא מעולם, והיינו חביבה על לומדיה כאילו היום ניתנה."

זה בהחלט מפשט לי את הגמרא. יש לך מקור לזה?","1298","","1177","True","True","False","","39","213.151.46.52","0","23598","ברכות|סג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);