var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23578;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23578","0","הערות לדף סב","05/10/12 06:06","יט תשרי","תשע"ג","06:06","המכריע","סב.
א. רבי יהושע אומר מפני שכותב בה. רש"י סתם. ולכ' צ"ב לאיזו כתיבה הכוונה שיש לימנע מקינוח בימין בגללה.
ב. רבא מקמיה דהוי רישא וכו'. עי' תוס' שנתקשו מהא דשכיב אביי ואתו תלמידי אביי לקמיה דרבא. ועי"ש. ולו"ד הק' אפשר דרבא מלך במקצת בחיי אביי, היינו שאביי היה ריש מתיבתא דפובמדיתא ורבא היה ראש במחוזא, ולמלוכה זו נתכוונו כאן שאז שינתה בת רב חסדא את הנהגתה, וכד שכיב אביי היה זה כבר לאחר פטירתה ואז אתו תלמידי פומב' למחוזא קמיה דרבא.
ג. (סב:) לאו אורח ארעא הוא. כלומר לדבר בבית הכסא. וראיתי מי שנסתפק אי חוסר הצניעות הוא רק באופן שהשני יודע שמדברים עמו בבית הכסא, אבל אם השני שומע את הקול ואינו יודע שהמדבר יושב בבית הכסא (ובזמנינו מצוי הדבר בשיחה בטלפון) האם בכל זאת הדבר אסור בעצמותו.
ד. ועד חצות ממש. רצה לומר סוף זמן התמיד. (נלמד בחוה"מ סוכות זמן שמחת התמיד ונסכה. ולעיל הובא קרא מפ' השבוע, מימינו אש דת למו. וגם הוזכרו להלן מיד יצחק ויעקב, ונלמד ביום אושפיזיה דיעקב וספיקא דיומא דיצחק).
ה. אבישי בן צרויה ששקול כרובה של סנהדרין. כעין זה איתא בחז"ל על יאיר בן מנשה במלחמת העי. וידוע שבשעה שנפטר הגה"צ רבי הירש זצוק"ל חתנו של הח"ח, ואשתו, הלא היא בת הח"ח, בכתה מאד, אמר לה הח"ח וכי מה רצית שייקח הקב"ה שליש עולם.","199","","4224","True","True","False","","1071","79.179.176.195","0","0","ברכות|סב ע"א",""),new Message("23587","23578","ל-א,ב ו-ג","05/10/12 10:17","יט תשרי","תשע"ג","10:17","ינון","בס"ד

א. אם אינני טועה, הפירוש הוא שכותב בה סת"ם (ולכן רשי סתם ) ולא סתם סת"ם, אלא שכותב בה הזכרות (ניתן להבין זאת גם מההקשר, שר"ע אומר מפני שמראה בה טעמי תורה ואורש"י על פי מנהג ארץ ישראל שזהו הסומך בקריאת התורה, המסמן לקורא בידו סימני הטעמים) וא"ת והרי לא כל אחד כותב סת"ם, ר"ע יוכיח, שהרי לא כל אחד מראה טעמי תורה בידו.

ב. היה לי קשה מראש על התוס' הזה (ועתה גם על מה שכבודו כתב), שהרי מספר התלמוד במ"א על אביי ורבא שהם מצאצאי עלי וכדי להנצל מ"וכל מרבית ביתך ימותו אנשים" עסקו בתורה, רבא דעסק בתורה חיי ארבעין שנין, אביי דעסק בתורה ובגמילות חסדים חיי שיתין שנין, ואיך ימלוך רבא לאחר פטירת אביי? ולא יתכן לומר שרבא היה צעיר הרבה מאביי שהרי למדנו לעיל שרבה שאל את אביי ורבא, את שניהם יחד, כשהיו קטנים למי מברכים וכו'.

ג. מנסיון אני יכול לומר שניתן לזהות על פי הקולות וההדים אם אדם יושב בבית הכסא ומדבר אתך בטלפון.... ועוד נ"ל שהיום, כשבית הכסא מובנה בכל בית, אם מישהו מדבר מתוכו (ללא טלפון), גם אם כרגע יש היכי תמצי שלא יזהו שמשם דיבר, הרי זו מילתא דעבידא לאיגלויי ויש לחשוש לחוסר צניעות למפרע.","301","","4224","True","True","False","","308","79.179.23.147","0","23578","ברכות|סב ע"א",""),new Message("23591","23578","לג'","05/10/12 11:06","יט תשרי","תשע"ג","11:06","קותי","אם חולקים לו כבוד בודאי שראוי וחייב לחלוק כבוד לאחרים
ולא ידבר עימם מאותו מקום
יתירה מזו הרי מדבר בלשון הקודש !!!!!!!!!!!","217","","4224","True","True","False","","200","46.116.218.118","0","23578","ברכות|סב ע"א",""),new Message("23616","23578","ב. כפי שרמז התוספות","07/10/12 00:16","כא תשרי","תשע"ג","00:16","דוד כוכב","בדף אחרון של פרק ה' דכתובות מבואר שאחר מות אביי בת רב חסדא עדיין היתה חיה.","125","","4222","True","True","False","","122","95.86.73.110","0","23578","ברכות|סב ע"א",""),new Message("23615","23587","רבה הוא שהיה מבית עלי, לא רבא","07/10/12 00:14","כא תשרי","תשע"ג","00:14","דוד כוכב","","125","","4222","False","True","False","","98","95.86.73.110","0","23578","ברכות|סב ע"א",""),new Message("23641","23587","רבא או רבה","07/10/12 13:59","כא תשרי","תשע"ג","13:59","כדי","עי' שו"ת יביע אומר ח"ד (חחו"מ סי' א אות א-ב). ורמזתי ע"כ כאן.","249","","4222","True","True","False","","164","109.67.222.12","0","23578","ברכות|סב ע"א",""),new Message("23643","23587","לאות ב.","07/10/12 14:43","כא תשרי","תשע"ג","14:43","המכריע","מכח קושיה זו הוכיחו התוס' בכ"מ דגרסינן רבה ואביי מדבית עלי ולא רבא ואביי. ורבא מלך אחר אביי עוד יד שנים ומת בערך בן עד, כ"כ בסה"ד ערך רבא בסוף אות א","199","","4222","True","True","False","","170","79.179.176.195","0","23578","ברכות|סב ע"א",""),new Message("23621","23615","הערת מסורת הש"ס על הגליון","07/10/12 02:21","כא תשרי","תשע"ג","02:21","ינון","בס"ד

"גירסת עין יעקב רבא"

אבל אם "רבה" היא גרסה מדוייקת יותר, אכן אין מקום לשאלה....","301","","4222","True","True","False","","219","85.64.234.131","0","23578","ברכות|סב ע"א",""),new Message("23622","23621","רבה הוא דודו של אביי. מאותה משפחה ממש.","07/10/12 02:24","כא תשרי","תשע"ג","02:24","דוד כוכב","","125","","4222","False","True","False","","91","95.86.73.110","0","23578","ברכות|סב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);