var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23469;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23469","0",""משמועה רעה.."- מה ההבדל בין בדרשות?","30/09/12 08:10","יד תשרי","תשע"ג","08:10","שאינו יודע לשאול","משמועה רעה לא יירא נכון לבו בטוח בה'
אמר רבא כל היכי דדרשת להאי קרא מרישיה לסיפיה מדריש מסיפיה לרישיה מדריש
מרישיה לסיפיה מדריש משמועה רעה לא יירא מה טעם נכון לבו בטוח בה'
מסיפיה לרישיה מדריש נכון לבו בטוח בה' משמועה רעה לא יירא


מה ההבדל בין הדרשות?
לכאורה - הפסוק מורכב משני חלקים: סיבה + תוצאה.
אז מה זה משנה כאיזו אפשרות דורשים?
מרישיה לסיפיה: תוצאה, סיבה.
מסיפיה לרישיה: סיבה, תוצאה.
האם המשמעות אינה אותה המשמעות?","48","","4229","True","True","False","","1363","84.228.51.125","0","0","ברכות|ס ע"א",""),new Message("23492","23469","השאלה היא","02/10/12 10:42","טז תשרי","תשע"ג","10:42","דוד כוכב","האם "נכון לבו בטוח בה' " זו התוצאה, או הסיבה.","125","","4227","True","True","False","","146","31.44.142.254","0","23469","ברכות|ס ע"א",""),new Message("23514","23469","סדר הדברים הוא לא העיקר","03/10/12 10:51","יז תשרי","תשע"ג","10:51","ינון","בס"ד

אבל הוא תומך בצורת הדרשה, ולכן כשהדברים כסדרם בכתוב- הסדר תומך בדרשה אחת, וכשהדברים בסדר הפוך - הסדר תומך בדרשה אחרת.

מרישיה לסיפיה: משמועה רעה לא יירא, מה טעם? - כלומר, עומד האדם הירא-את-ה' (כך מתחיל המזמור: אשרי איש ירא את ה', ועליו הוא מדבר והולך עד סופו), ושומע שמועה רעה ואעפי"כ אינו ירא ממנה, שהרי ליבו נכון ובטוח בה'.

מסיפיה לרישיה: מי שנכון לבו בטוח בה', מובטח לו שלא יישמע שמועה רעה, ועל כן אין לו ממה לירוא (מלבד ה', שהרי הוא ירא את ה').

יש כמה דרכים לדרוש את הסדר הדו-צדדי, זו אחת מהן.
ואגב, יש גם אפשרות לחלק את הפסוק ליותר משני חלקים, ואז נוספות לו עוד דרשות.","301","","4226","True","True","False","","296","87.68.246.114","0","23469","ברכות|ס ע"א",""),new Message("23503","23492","לא מובן כלל מה שניסית לענות","02/10/12 21:45","טז תשרי","תשע"ג","21:45","שאינו יודע לשאול","","48","","4227","False","True","False","","255","84.228.71.22","0","23469","ברכות|ס ע"א",""),new Message("23520","23503","יש בפסוק ב' חלקים","03/10/12 18:38","יז תשרי","תשע"ג","18:38","דוד כוכב","משמועה רעה לא יירא
נכון לבו בטוח בה'

לא ברור איזה חלק הוא הסיבה ואיזה התוצאה:
אל תחשוש מבשורות רעות - כך תרגיש שליו ובטוח.
או:
בטח בה' - ואז לא יבשרו לך בשורות רעות.","125","","4226","True","True","False","","187","95.86.88.81","0","23469","ברכות|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);