var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23295;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","35"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","16")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23295","0","לפספס אוטובוס כדי לברך במקום שאכל","24/09/12 00:53","ח תשרי","תשע"ג","00:53","שלמה שטרסברג","למדנו בגמרא שגם לדעת ב"ה צריך אדם לכתחילה לברך במקומו ורק אם שכח לא הטריחו אותו לחזור

מה יהיה הדין באדם שהחל לאכול כשחיכה לאוטובוס וגמר לאכול והתחיל לברך ואז הגיע האוטובוס הרצוי (יתכן לצורך השאלה שהאוטובוס הבא יהיה רק בעוד שעה או יותר) האם מחויב להמשיך לברך במקומו למרות המחיר בזמן ובעוגמת נפש שישלם או שמא יכול הוא לעלות לאוטובוס ולהמשיך לברך שם","205","","4234","True","True","False","","1043","95.86.127.201","0","0","ברכות|נג ע"ב",""),new Message("23297","23295","כבר השרישונו הפוסקים","24/09/12 01:07","ח תשרי","תשע"ג","01:07","כדי","(דוגמת התה"ד והרמ"א והט"ז ועוד) דשעת הדחק כדיעבד דמי.","249","","4234","True","True","False","","185","109.67.242.106","0","23295","ברכות|נג ע"ב",""),new Message("23307","23295","למה לפצל נושאים? יש אשכול הדן בכך!","24/09/12 04:46","ח תשרי","תשע"ג","04:46","יהודי_קדום","","233","","4234","False","True","False","","110","79.177.170.104","0","23295","ברכות|נג ע"ב",""),new Message("23309","23307","איש על מחנהו ואיש על דיגלו","24/09/12 09:40","ח תשרי","תשע"ג","09:40","שלמה שטרסברג","האשכול הקודם עוסק במעשיו של רבב"ח שעיקב שירה שלימה כדי להדר במצווה וקיבל אף שכר על כך ושאלנו האם ראוי / מותר לעשות כך ואיך הדברים מסתדרים עם הגושפנקא מהשמים שקיבל שכר גדול על כך

האשכול השני עוסק הלכה למעשה בדעת ב"ה שגם הם מודים שחייב לברך במקום שאכל ורק בדיעבד אם שכח לא הטריחו אותו לחזור ואני שאלתי האם צורך כזה או אחר או הפסד זמן של אדם מתיר לו לדעת ב"ה לא לברך במקום שאכל או שעליו להתעכב עוד קצת גם אם יפסיד זמן יקר ויברך במקום שאכל

אומנם 2 השאלות הם על אותה סוגיה אך יש כאן 2 הביטים שונים לגמרי","205","","4234","True","True","False","","260","213.151.49.171","0","23295","ברכות|נג ע"ב",""),new Message("23310","23309","אם הסכים שזו אותה הסוגיא יסכים ודאי","24/09/12 09:47","ח תשרי","תשע"ג","09:47","יהודי_קדום","שבכל אשכול יכולים לבוא היבטים רבים מאוד לאותה סוגיא כפי שקורה כל הזמן.

עדיין נראה לי שגם אם "יש כאן 2 הביטים שונים לגמרי" באותה סוגיא עדיף מאוד שיבואו תחת דגל אחד.","233","","4234","True","True","False","","135","79.177.170.104","0","23295","ברכות|נג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);