var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23040;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","84"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23040","0","האם כהן שנשא גרושה מותר בתרומה","16/09/12 05:22","כט אלול","תשע"ב","05:22","aharongal","להבנתי כהן שנשא גרושה, היא חללה והוא אינו חלל . היא לא תוכל תרומה ועליו אסרו בעבודת בית המקדש, בנשיאת כפיים, לקבל עליה ראשונה, ולזמן.
לא ברור לי האם בזמן ההוא, הוא היה מותר בתרומה או לא.
אומנם מהכתוב נראה שהוא מותר בתרומה מכיון שהוא מאכיל, והמאכיל - אוכל.
אם אכן הוא מותר בתרומה , היכן זה מצויין?
ואם אין זה מצויין בפירוש, אזי שאלתי למה אין זה מצויין בפירוש?

תודה

אהרן
NJ USA","276","","4259","True","True","False","","911","173.63.179.43","0","0","יבמות|סו ע"א",""),new Message("23042","23040","אסור","16/09/12 05:56","כט אלול","תשע"ב","05:56","דוד כוכב","שאלה זו אינה שייכת לענין פסול חללות, שהוא קיים רק באשה שנישאה לכהן, ופסול זה נשאר לעולם.
שאלה זו קשורה לקנס המוזכר במשנה במסכת בכורות דף מה ע"ב: "הנושא נשים בעבירה - פסול". קנס זה קיים רק כל עוד הגרושה נשואה לו. והקנס בטל מיד כבר כשמדירנה הנאה ממנו.

בבית יוסף אורח חיים סימן קכח (אות מ - מא) כתב שלכאורה מעיקר הדין קנס זה הוא רק כלפי עבודה בבית המקדש. אולם בהמשך הביא הב"י מי שכתב שנפסל מכל מעלות הכהונה. ובכלל זה גם אכילת תרומה. וכך הביא גם בשם הרשב"א בתשובה (ח"ז סי' כא).","125","","4259","True","True","False","","157","37.60.45.197","0","23040","יבמות|סו ע"א",""),new Message("23173","23042","האם כהן שנשא גרושה מותר בתרומה","20/09/12 13:26","ד תשרי","תשע"ג","13:26","aharongal","תודה על תשובתך
ניסיתי למצוא את תשובצ הב"י בבר אילן רספונסה
האם תוכל לשלוח לי את הציטוט?
מתשובתך נראה לי שמדין תורה יאכלו בתרומה, אלא שקנסום חכמים
האם זה מוזכר בגמרא?
במקורות שבדקתי נאמר לגבי פרישת כפיים, עבודת בית המקדש, ראשון לעליה
אך לא בעניין תרומה
למה ברוב המקורות אין זה נזכר?

אהרן","276","","4255","True","True","False","","111","173.63.179.43","0","23040","יבמות|סו ע"א",""),new Message("23174","23173","בית יוסף אורח חיים סימן קכח, מ - מא","20/09/12 13:41","ד תשרי","תשע"ג","13:41","דוד כוכב","תנן בפרק שביעי דבכורות (מה:) הנושא נשים בעבירה פסול עד שידיר הנייה ומטמא למתים פסול עד שיקבל עליו שלא יהיה מטמא למתים ולא הזכירו פסולים הללו הפוסקים לענין נשיאת כפים ואפשר שהטעם דכיון שאם עבד קודם שידיר או שיקבל עליו לא חילל וכמו שכתב הרמב"ם בפ"ו מהלכות ביאת המקדש (ה"ט) א"כ נושא הוא כפיו לכתחלה וכעין מה שכתבתי גבי שיכור דכל היכא דאם נכנס למקדש פטור ישא את כפיו וכן נראה ממה שכתב הרמב"ם (פט"ו ה"ג) גבי כהן שהרג או שעבד עבודה זרה, ושאר עבירות אין מונעין אותו ומשמע דאע"פ שלא שב מהם קאמר דאין מונעין אותו.
אבל רבינו הגדול מהר"י אבוהב ז"ל כתב שנראה לו דלדעת הכל כהן שהוא נשוי עם גרושה אין לו לישא את כפיו ואין לו לעלות בתורה שהרי בכל שעה עומד במרדו. ובסימן קל"ה כתב וזה לשונו ועוד כתוב משמיה דמר שמואל כהן שנטמא למתים שאינם משבעה מתי מצוה במזיד יפסל מן הדוכן ומכל מעלות הכהונה עד שישוב דתנן הנושא נשים בעבירה פסול עד שידור הנאה והמטמא למתים עד שיקבל עליו. וגם הרשב"א כתב בתשובה (ח"ז סי' כא) דכהן שנשא גרושה אין נוהגים בו קדושה אפילו לקרות בתורה ראשון ואפילו גירשה או מתה פסול עד שידור הנאה על דעת רבים מהנשים שהוא אסור בהן כדאיתא בבכורות ע"כ.
ולענין הלכה כיון דהפוסקים לא התירו בפירוש נקטינן כדברי מר שמואל והרשב"א שאסרו בפירוש.","125","","4255","True","True","False","","180","213.151.39.123","0","23040","יבמות|סו ע"א",""),new Message("23198","23174","בית יוסף - תרומה","21/09/12 04:00","ה תשרי","תשע"ג","04:00","aharongal","אני מודה לך על הציטוט, וזה מחזיר אותי לשאלה הקודמת
אין כאן מלה על תרומה....","276","","4254","True","True","False","","108","173.63.179.43","0","23040","יבמות|סו ע"א",""),new Message("23201","23198","הציטוטים הרלוונטים","21/09/12 04:56","ה תשרי","תשע"ג","04:56","דוד כוכב","בתחילה כתב הב"י:
"ולא הזכירו פסולים הללו הפוסקים לענין נשיאת כפים... אם כן נושא הוא כפיו לכתחלה".
כלומר, הפסול הוזכר במשנה ובפוסקים רק לענין עבודה, ולא לענין נשיאת כפים, לכן אין איסור בנשיאת כפים.
מכאן תבין שכיון שלא נזכר האיסור על תרומה, דינה בדיוק כנשיאת כפים. ואפילו ק"ו יש, שכן נשיאת כפים דומה לעבודה בכמה ענינים.

אך לבסוף כתב הב"י:
"יפסל מן הדוכן ומכל מעלות הכהונה".
תרומה היא אחת ממעלות הכהונה.
שהרי אמרו במסכת אבות פרק ו משנה ו:
שֶׁהַמַּלְכוּת נִקְנֵית בִּשְׁלֹשִׁים מַעֲלוֹת, וְהַכְּהֻנָּה בְּעֶשְׂרִים וְאַרְבַּע.
ופירש התפארת ישראל יכין סז:
"והכהונה בעשרים וארבע - ומעלות שהכהן נעלה בהן, הן כ"ד מתנות כהונה [הנזכרות סוף פרשת קרח]".
ושם בפרשת קורח במדבר יח, כט פירש רש"י:
"מכל מתנתיכם תרימו את כל תרומת ה' - בתרומה גדולה הכתוב מדבר".

עוד כתב הב"י בהמשך:
"וגם הרשב"א כתב בתשובה (ח"ז סי' כא) דכהן שנשא גרושה אין נוהגים בו קדושה אפילו לקרות בתורה ראשון".
תרומה היא בודאי תלויה בקדושת הכהן. ואם אין נוהגים בו קדושה הרי שאינו אוכל תרומה.
ועוד, שאכילת תרומה חמורה מלקרות בתורה ראשון. לכן נקט הרשב"א בלשון "אפילו" - בעליה לתורה ראשון, שזהו דבר הקל ביותר, והוא דוגמא שאפילו את זה אין נוהגים בו.","125","","4254","True","True","False","","128","213.151.39.123","0","23040","יבמות|סו ע"א",""),new Message("23226","23201","תודה רבה","21/09/12 14:26","ה תשרי","תשע"ג","14:26","aharongal","תודה ושנה טובה

אהרן","276","","4254","True","True","False","","126","173.63.179.43","0","23040","יבמות|סו ע"א",""),new Message("37698","23201","האם כהן שנשא גרושה מותר בתרומה","01/12/14 13:22","ט כסלו","תשע"ה","13:22","galsaba","מעניין שחיפשתי זה עתה בגוגל את השאלה הנ"ל, שעלתה בראשי כרגע, ובחיפשי מצאתי ששאלתי אותה שאלה מספר שנים קודם...נותר לי רק לבקש הבהרה: אם כך, לאחר שהכהן התתגרש מהאישה האסורה לו, האם הוא חוזר למצבו הקודם? היינו, אוכל בתרומה, עולה ראשון , וכו'?
ושאלה נוספת, האם כל זמן שנשוי לה מותר לו או אסור לו להטמא למתים?
תודה
galsaba","191","","3453","True","True","False","","66","72.225.130.136","0","23040","יבמות|סו ע"א",""),new Message("37699","37698","כפול, אפשר למחוק","01/12/14 13:44","ט כסלו","תשע"ה","13:44","אור חדש","","458","","3453","False","True","False","","101","213.151.61.23","0","23040","יבמות|סו ע"א",""),new Message("37701","37698","שו"ע או"ח קכח סעיף מ","01/12/14 17:48","ט כסלו","תשע"ה","17:48","דוד כוכב",""כהן שנשא גרושה, לא ישא כפיו ואין נוהגין בו קדושה אפילו לקרות בתורה ראשון; ואפילו גירשה או מתה, פסול עד שידור הנאה על דעת רבים, מהנשים שהוא אסור בהם".

הקנס שקנסוהו מתבטל רק לאחר שנשבע באופן שלא ניתן להתרה, שלא יחזור לסורו.

מדובר רק בקנס, מהתורה הריהו כהן כמקודם והוא אסור בכל איסורי הכהנים.","125","","3453","True","True","False","","151","212.76.106.234","0","23040","יבמות|סו ע"א",""),new Message("37706","37701","יתכן שתרומה זה שונה","02/12/14 02:42","י כסלו","תשע"ה","02:42","המכריע","הקנס הוא במעלות שאנחנו מכבדים אותו. אבל במה שהוא נוהג לעצמו אין בידינו למונעו ולא קנסוהו בכך.

אמנם הב"י כתב מעלות הכהונה, אך אין כוונתו למעלות שאינן נוהגות בזמן הזה, ולכן השמיטו הפוסקים מלהזכיר תרומה ולדון בה. ולא נתכוון כלל לתפוס לשון המשנה של מעלות הכהונה.

אכילת תרומה במהותה היא דבר שאין אנו נותנים בזה כבוד לכהן. זה דינו. ויתכן מאד מסברא שעל כגון דא לא קנסו. אם כי הדבר עדיין צ"ע. אולי באוצר החכמה וכדומה ניתן למצוא מקורות לזה. (אין סברא זו קשורה להיכן גדלה התבואה וכדומה).

(בלי להאשים חלילה את אף אחד, המציאות היא, מסיבות שונות, שלא כל אחד יכול להתווכח עם כל אחד. ע"כ יש מקום להימנע מלכתוב כלל, שמא יבוא מאן דהו ויגיב, לענות לו אי אפשר, ושתיקה מתפרשת בטעות כהודאה, והודאה בדברי תורה מוטעים לא מן הדברים הפשוטים הוא. אולי מסירת מודעה זו תספיק לבאר את השתיקה לתגובות, ולא יהא צורך להימנע מהכתיבה)","199","","3452","True","True","False","","290","109.253.156.157","0","23040","יבמות|סו ע"א",""),new Message("37708","37706","המממ","02/12/14 10:25","י כסלו","תשע"ה","10:25","אור חדש","כפי שכבר הביא הרב דוד אכילת תרומה היא ממעלות הכהונה שקנסו אותו שלא לקבלם מישראל כ"ע נשוי באיסור, ובעיקר הדבר כיצד ניתן לומר שאכילת תרומת ישראל ע"י כהנים זה דבר שנוהג בעצמו?!? אולי כוונתך שאם גידל תבואה משלו יותר לו לאכול מתרומת עצמו?
אלא שקשה לקבל חלוקה כזו בדברי חז"ל ללא שום רמז לכך","458","","3452","True","True","False","","132","95.86.93.191","0","23040","יבמות|סו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);