var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22850;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","36"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","16")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22850","0","על מה מוסב "ביום... בלילה"?","09/09/12 20:31","כב אלול","תשע"ב","20:31","שאינו יודע לשאול","אכל כל מאכל ולא אכל מלח
שתה כל משקין ולא שתה מים
ביום ידאג מן ריח הפה ובלילה ידאג מפני אסכרה


האם זה מוסב על זמן האכילה והשתיה או על זמן הדאגה?","48","","4249","True","True","False","","1014","77.127.59.192","0","0","ברכות|מ ע"א",""),new Message("22852","22850","נראה שהכוונה","09/09/12 20:36","כב אלול","תשע"ב","20:36","דוד כוכב","שאם לא אכל מלח, לא שתה מים, ולא צחצח שיניים, והלך לישון כך וכו'. זהו בלילה.","125","","4249","True","True","False","","116","31.44.132.147","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("22864","22850","האסכרה היא הידועה בימינו כדיפתריה זוהי","09/09/12 22:59","כב אלול","תשע"ב","22:59","יהודי_קדום","מחלה זיהומית המתפרצת בין יומיים לשבוע לאחר ההידבקות. האיזורים הנפגעים הם בד"כ הריריות של הגרון, הלוע והאף הנעטפים בקרום בחלק הפגוע ועלולים לחסום את נתיבי האויר וכך לגרום לחנק או/ו לפגיעה בעצבים, בשריר הלב ובכליות. המחלה יכולה להיות קטלנית.

מהנ"ל לענייננו: אם אכל בלילה כל מאכל ולא אכל מלח או שתה כל משקין ולא שתה מים דאגתו תימשך בין יומיים לשבוע לאחר שאכל ולא וכו'.

ואם אכל כל מאכל...שתה כל משקין... ביום ידאג לריח הפה עד לארוחה הבאה או עד שיאכל מלח או ישתה מים.

הסברות לגמרא הן לענ"ד.

ההסבר הרפואי - מידיעה מקצועית במחלת הסיסטיק פיברוזיס הדומה בתכונותיה.","233","","4249","True","True","False","","174","79.177.170.104","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("22856","22852","אסמכתא? מקור?","09/09/12 21:13","כב אלול","תשע"ב","21:13","שאינו יודע לשאול","","48","","4249","False","True","False","","256","77.127.59.192","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("22862","22856","כמ"ש - כנלע"ד","09/09/12 21:59","כב אלול","תשע"ב","21:59","דוד כוכב","לשון הגמרא: "ואי אתה נזוק" מהן אותן נזקים-ומזיקין? "ידאג מן ריח הפה" וכו'.
לינת לילה הוא זמן רב, וגם חכמי הזמן רגילים להתריע על הנזק כגון לשיניים בהעדר צחצוח, בעיקר לפני השינה. לכך רמזתי בענין הצחצוח בהודעה לעיל.
וזה כעין דברי רש"י במסכת עבודה זרה דף עו ע"א ד"ה בת: "כבר הפיג בה טעמו בלינת לילה" - לינת הלילה יש לה כח דומיא דיום שלם.","125","","4249","True","True","False","","117","31.44.132.147","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("22865","22864",""פצע חמור" הוא תרגומו של רש"י הקדוש","09/09/12 23:19","כב אלול","תשע"ב","23:19","יהודי_קדום","לאסכרה מצרפתית: : בו"ן מלאנ"ט . אפשר לתרגם גם "פצע טוב"...
וכך הוא מפרש בעוד מופעים שבדקתי:

תענית יט: ואסכרא. בוצמל''ע בלע''ז פעמים שנקבע בתוך פיו של אדם ומת לשון כי יסכר פי דוברי שקר (תהלים סג) והיא סרונכה מיתה משונה:

שבת לג. אסכרה. חולי המתחיל במעיים וגומר בגרון הנקרא בונמלא''ן

סוטה ח: כאן מתרגם רש"י הקדוש ל בו''ן מלנ''ט את סרונכי "... והוא חולי בגרונו"
ואני לומד שכוונתו לאסכרה מ-:

כתובות ל: שם הוא מפרש "סרונכי. אסכרא והוא בגרון מלנ''ט"","233","","4249","True","True","False","","262","79.177.170.104","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("22868","22864","אני רואה עוד אפשרות הגיונית:","09/09/12 23:35","כב אלול","תשע"ב","23:35","יהודי_קדום","שאם אכל בלילה צריך לדאוג גם לריח הפה שהוא תוצר לואי ישיר של האוכל וקיים מיד, ועליו נוספת דאגת האסכרה.","233","","4249","True","True","False","","151","79.177.170.104","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("22924","22865","לא כדאי להיות תמיד צמוד ומרובע בגישה","11/09/12 12:40","כד אלול","תשע"ב","12:40","עלי","הרפואית להסבר הגמרא ורש"י. התפיסה הרפואית בתקופת התלמוד והראשונים היתה שונה מאד מזו שבימינו. יש צורך ל'תרגם' את הדברים למשמעות הרפואית בת זמננו.
לענ"ד הכוונה באסכרה בגמרא היא בד"כ למחלות אך גם הפרעות, הגורמות לתחושת חנק, שיעול וצרבת ושאר גירויים המפריעים לתחושת נשימה חופשית, בבית הבליעה ובקנה העליון.
תחושות אלו שכיחות גם כיום, הן ברפואה הראשונית והן בתחום האא"ג.
רק אציין כאן שאחת ההפרעות השכיחות היא החזר ושטי ( REFLUX ESOPHGEAL )היכול להיות גם סמוי, ומי שרוצה יחפש במרשתת בערך זה וימצא את ההסתמנות והסיבות והטיפול, וכדאי לקרא על ההקשר למזונות מעוררי חומציות יתר ומגרים בקיבה.","209","","4247","True","True","False","","221","194.114.146.227","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("23166","22868","סביר להניח שהצדק אתך, אלא שבלילה","20/09/12 12:28","ד תשרי","תשע"ג","12:28","ינון","בס"ד

באופן טבעי - בזמן התלמוד - אין מי שיסבול מריח הפה היוצא ממנו, ולכן ידאג בעיקר לאסכרא.","301","","4238","True","True","False","","166","132.69.229.230","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("22928","22924","פורטל הדף היומי אינו פורטל הרפואה בימינו","11/09/12 17:06","כד אלול","תשע"ב","17:06","יהודי_קדום","כדאי מאוד כן להיצמד ל"הסבר הגמרא ורש"י" - ולהבין את כל מה שלמדו כפי שלימדו וכפי שהאמינו

וכי מה חידשת במה שכולם יודעים כשאתה כותב ש"התפיסה הרפואית בתקופת התלמוד והראשונים היתה שונה מאד מזו שבימינו" ???

ודע את דעתי: כל מי, שבאופן שיטתי, אינו מסוגל ללמוד את הגמרא בלי ה-"צורך ל'תרגם' את הדברים למשמעות הרפואית בת זמננו." אינו לומד גמרא אלא עושה "מחקר רפואי" השוואתי או גרוע מכך, מתנצח עם יסוד היסודות של אומתנו.

הרי לא יימנו מרוב המקרים בגמרא שהם רחוקים מהאמת המדעית/רפואית הידועה היום (אפילו הרמב"ם דיבר על גלגלים וכו').

החכמה היא ללמוד את הגמרא, לחיות את התקופה על ידיעותיה וללמדם כפי שהם ובכך לקיים "כל אשר יורוך...."

תמיד, תמיד, תמיד אפשר להוסיף, לומר ולספר מה המדע בימינו אומר על כל מקרה בגמרא.

ולעולם, לעולם, לעולם לא נבטל את דבריהם "הלא מדעיים" בעלי " התפיסה הרפואית בתקופת התלמוד והראשונים היתה שונה מאד מזו שבימינו" כדבריו, וק"ו שלא נבטל דבריהם "הלא מדעיים" המוציאים הלכה .

אגב, מה הקשר בין מה שכתב:

"תחושות אלו שכיחות גם כיום, הן ברפואה הראשונית והן בתחום האא"ג.
רק אציין כאן שאחת ההפרעות השכיחות היא החזר ושטי ( REFLUX ESOPHGEAL )היכול להיות גם סמוי, ומי שרוצה יחפש במרשתת בערך זה וימצא את ההסתמנות והסיבות והטיפול, וכדאי לקרא על ההקשר למזונות מעוררי חומציות יתר ומגרים בקיבה."


לנידון שבכאן?

הרפואה הראשונית מקבלת לטיפול את החולה לאחר הופעת תסמינים, טראומה וכו' כך גם ה-א.א.ג -
כל אלה הם עניינים רפואיים, בני-ימינו גרידא, שודאי מעניינים מי שעוסק בתחום הרפואה ולא חובת הלומד גמרא שאינו עוסק ברפואה על תחומיה.","233","","4247","True","True","False","","168","79.177.170.104","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("22929","22924","הנה מאמר לא מרובע ומדעי יותר ממה שכתב:","11/09/12 17:14","כד אלול","תשע"ב","17:14","יהודי_קדום","זהו מאמר ובו 23 עמודים של הרב ד"ר אברהם אופיר שמש מומחה בתחום ההלכה והרפואה מהמחלקה למורשת ישראל, באוניברסיטת אריאל בשומרון.

שם המאמר: "קשה שבכולן אסכרא" - הדיפתריה כמחלה קדושה וכעונש טליוני בספרות המשנה והתלמוד.","233","","4247","True","True","False","","239","79.177.170.104","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("23172","23166","מעניין מדוע, האם אז היו פחות רגישים?","20/09/12 13:24","ד תשרי","תשע"ג","13:24","יהודי_קדום","אכלו אורגני?

הרעיון מעניין היוכל להסביר יותר?","233","","4238","True","True","False","","106","79.177.170.104","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("23175","23172","משום שאז היה נהוג","20/09/12 14:11","ד תשרי","תשע"ג","14:11","ינון","בס"ד

שאת סעודת הערב היו אוכלים בתחילת החושך (כדלעיל ב. "משעני נכנס לאכול פיתו במלח ומשעה שבני אדם נכנסים לאכול וכו'") ולאחר מכן היו הולכים לישון (ות"ח היו לומדים בביתם לאור הנר- מי שהיה לו נר). ממילא לא היה מי לפגוש שיסבול מריח הפה (ונכון שבני ביתו קיימים אבל החשש מפני ריח הפה הוא בעיקר מאנשים זרים שהוא פוגש, שלא יתגנה עליהם ואם ת"ח הוא, שלא יהיה מכלל משניאי ויגרום ח"ו לחילול ה').","301","","4238","True","True","False","","188","132.69.229.230","0","22850","ברכות|מ ע"א",""),new Message("23183","23175","יפה מאוד הסברו ומשכנע. יישר כוח!","20/09/12 21:12","ד תשרי","תשע"ג","21:12","יהודי_קדום","","233","","4238","False","True","False","","115","79.177.170.104","0","22850","ברכות|מ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);