var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22129;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22129","0","הערות לברכות דף כב","27/08/12 02:38","ט אלול","תשע"ב","02:38","המכריע","א. בעל קרי שאין לו מים לטבול. לכאורה האי ר"מ לאו היינו סתם מתני' דהא מתני' שרי רק להרהר את הק"ש וברהמ"ז וכאן שרי לברך בפיו, ולהרהר את כל השאר. או דאיירי הכא בדוקא באין לו מים, ומתני' קאמרה דלא יאמר בפיו עד שיטבול, אבל כשאין לו אפשרות לטבול הקילו טפי וא"ש כר"מ. ולא משמע כן ויל"ע.

ב. ורבי יהודה גלוסטרא. ייתכן שרק ר"י נקרא כך על שם מקום או אומנות. ואי"ז ר"י הידוע תלמיד ר"ע אלא ר"י אחר בן דורו. אבל לפי שפי' הערוך דהיינו מנעול ובריח י"ל דר"ע ור"י שניהם אמרו דין זה באופן של גלוסטרא, כלומר נעלו והגבילו את הדין והתירו רק בחולה לאונסו.

ג. (כב:) דליכא עילוואי לא הא ולא הא. לכאורה לא טבל ולא באו עליו ט' קבין לפי שלא הוצרך (ולא שלא הוצרך ובכל זאת טבל). והנה יש מקומות שנהגו בסיום כתיבת ס"ת שדורשים מכל מי שרוצה לכתוב שיטבול. וכמדומה דהסיבה הא מכיון שהסופר טובל בכל יום ולא רוצים לקלקל את כל ההידור של הס"ת שייכתב סופו בפחות מכתיבת הסופר. וקורה הרבה שבא אדם שמקפיד על טבילת עזרא וכשצריך הוא טובל אבל באותו יום לא הוצרך ולא טבל, ויש שאין מניחין אותו לכתוב. וכמדומה (אי לאו משום מיגדר מילתא) דזה אינו, ואדרבא הטמא שטבל הוי מחוסר הערב שמש וזה טהור לגמרי, וראיה מכאן. וראיתי עובדה כזו שמנעו מת"ח א' לכתוב מפני שלא טבל ואמר להם מגמרא זו והניחוהו.","199","","4262","True","True","False","","1139","212.179.87.186","0","0","ברכות|כב ע"א",""),new Message("22130","22129","ל-א.","27/08/12 02:56","ט אלול","תשע"ב","02:56","כדי","עיין בחידושי הרש"ש שפירש דמ"ש בסיפא "אבל מהרהר בלבו ואינו מוציא בשפתיו" קאי ארישא לגבי ק"ש ובהמ"ז, ואמר שמה שהיתרתי לו לקרוא הוא דווקא ע"י הרהור. והביא דוגמא לדבר מלקמן דף כה: (הדף יומי של היום. והוא מוכרח שם).","249","","4262","True","True","False","","186","79.182.227.97","0","22129","ברכות|כב ע"א",""),new Message("22131","22129","ג. יתר על כן","27/08/12 04:31","ט אלול","תשע"ב","04:31","דוד כוכב","אם הצרכתו לטבול הרי שביטלת את עיקר תכלית הטבילה שלא יהו ת"ח מצויין וכו', שכיון שממילא יהו נצרכים לטבול יהיו מצויים ומצויים.

וראה כאן דיש לפרש הא "דליכא עילוואי" לכמה אנפין. [הודעה ההיא היא הודעה מס' כ"ב אלפין, כנגד כ"ב אותיות א-ב שבתורה].","125","","4262","True","True","False","","156","212.76.113.73","0","22129","ברכות|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);