var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22107;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22107","0","לבו ועקבו רואין את הערוה","26/08/12 06:51","ח אלול","תשע"ב","06:51","דוד כוכב","מה חמור ממה, לבו או עקבו?
למסקנת הגמרא, האם לבו רואה את הערוה מותר או אסור?

על כך כאן.","125","","4270","True","True","False","","1033","212.76.113.73","0","0","ברכות|כה ע"ב",""),new Message("22878","22107","תגובה מרוטר אברכים","10/09/12 05:01","כג אלול","תשע"ב","05:01","דוד כוכב","מאירקה15

... היכן כתוב שר''י חזר בו?
מסתימת הטור(עד) "ור"י פסק כיש אומרים שאוסרים" לא משמע כך
וע"ע בתורא"ש ובאור זרוע(קכ"ח) שכך סבר ונהג גם ר"ת
ועיקר טעמם הוא סתמא דגמ' ומח' אביי ורבא כאן
לעומתם מסתמך רבנו שמעיה על ת"ק דיש אומרים ועל שמואל (בסוכה דף י)


תגובתי

כך לשון התוספות:
"והרי לבו רואה את הערוה - פירש ר"י מדפריך גמרא הכי בפשיטות משמע דלבו רואה את הערוה אסור.
אלא דרבינו שמעיה תלמידו של רש"י פסק כת"ק דלבו רואה את הערוה מותר.
ומיהו בסמוך משמע דאסור דלא פליגי הני אמוראי אלא בעקבו רואה את הערוה אבל בלבו רואה את הערוה כ"ע מודו דאסור".

לדברי התוספות לשון ר"י הוא: 'משמע' דאסור, 'אלא' דרבינו שמעיה מתיר. מלשון זה משמע שלמרות שלכאורה משמע שאסור, סוף סוף ר' שמעיה התיר.
ואני הבנתי שסוף התוספות - 'ומיהו' אין זה מדברי ר"י אלא מדברי התוספות לברכות שנכתב בידי חכמי אייברא - רבי יצחק ורבי משה בני שניאור ותלמידיהם.

אמנם דעת הטור והאגור שר"י פסק לאיסור. וקצת קשה הרי הרא"ש והאור זרוע לא כתבו כלום בדעת ר"י, הם רק כתבו שר"ת החמיר, ואפשר דמספקא ליה. ולא מצאתי עוד מי שיכתוב זאת בשם ר"י, ובודאי לא מהקדמונים.
ואולי הטור והאגור למדו מלשון תוספות דידן, ופירשו שגם הסיפא היא מדברי ר"י, ושלשון "ומיהו בסמוך משמע" הוא פסק הלכה, ור"י חוזר בו שוב לאסור.


מה שכתבתי לעיל הוא דיוקים בדברי הגמרא שרב סובר לאיסור, ושיש משמעות בגמרא שעקבו חמירא מלבו - כדברי הצל"ח - ולפי זה יש סייעתא לדברי ר' שמעיה.","125","","4255","True","True","False","","132","31.44.132.147","0","22107","ברכות|כה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);