var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22064;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22064","0","כזית וכביצה - חיוב ברהמ"ז","24/08/12 13:30","ו אלול","תשע"ב","13:30","אלעד סטופל","הכיצד חכמים יכולים לתקן ברהמ"ז על כזית וכביצה כאשר אין חיוב כזה מדאורייתא? האם אין בדבר הוצאת ש"ש לבטלה חלילה?","282","","4267","True","True","False","","897","79.179.3.232","0","0","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22067","22064","עיין","24/08/12 14:15","ו אלול","תשע"ב","14:15","כדי","בנשמת אדם כלל ה אות א. ועי' בקונטרס ברכת הארץ לגרי"מ טיקוצ'ינסקי בהערה 1.","249","","4267","True","True","False","","200","79.180.245.102","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22071","22064","אין זה הוצאת ש"ש לבטלה","24/08/12 18:03","ו אלול","תשע"ב","18:03","דוד כוכב","גם ללא תקנה, אין איסור בהוצאת שם שמים לצורך דבר טוב.
האינך מזכיר שם שמים בזמירות שבת? הן אינן תקנה.","125","","4267","True","True","False","","180","212.76.106.182","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22082","22071","אם כן מדוע","26/08/12 00:48","ח אלול","תשע"ב","00:48","זקן ומסכן","אסור לומר ברכה שאינה צריכה ולהתכוון לשבח את בוראו, כמו בזמירות שבת. (אם
היה מותר היינו פותרים את הבעיה של ספק ברכות).
מיישבים ע"ז, שאחר שנתקן הנוסח המסוים הזה לברכה שוב אין משמעות המילים כשבח בעלמא אלא דוקא כ"ברכה פלונית" אפילו אם הוא מתכוין אחרת (משהו כמו בלבו שלא בלב כל אדם), אבל איני יודע מקור.","320","","4265","True","True","False","","84","212.76.117.17","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22087","22082","אחד המקורות הוא פרי מגדים","26/08/12 01:39","ח אלול","תשע"ב","01:39","המכריע","אבל נמתין לחכם כדי שיראה את הדברים ונחכים בצורה מסודרת.","199","","4265","True","True","False","","180","85.130.221.217","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22099","22082","מ"ש ברכת נדבה מתפלת נדבה","26/08/12 04:52","ח אלול","תשע"ב","04:52","זקן ומסכן","הלא התפלה מורכבת גם היא מברכות.","320","","4265","True","True","False","","85","212.76.117.17","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22090","22087","ועוד","26/08/12 02:09","ח אלול","תשע"ב","02:09","דוד כוכב","צריך גם את המקורות מנין שכך הוא בכלל, שמא כמשמעות שו"ת מן השמים אה"נ הדבר שרי וראוי. הרי סב"ל הוא קולא.","125","","4265","True","True","False","","109","212.76.113.73","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22091","22087","כמצוותו עליי","26/08/12 02:17","ח אלול","תשע"ב","02:17","כדי","באמת היא מחלוקת האחרונים, ודעת הא"א אכן להתיר. והביא לכל זה הגרי"ח בשו"ת רב פעלים בב' מקומות - בח"ב חאו"ח סי' לז ובסי' מ. ואיהו גופיה ס"ל לחלק בין היכן שמזכיר שם שמים מכח חובה, לבין היכן שמזכירו בתורת נדבה, כמו שיעויין שם.

וכתבתי שם בגליון לע"ע בזה, בכף החיים סופר (סי' תקפב ס"ט ובסי' תקפג ס"ק ו). ובטהרת המים (מערכת הבי"ת ס"ק יא) ציין לכמה פוסקים בזה.","249","","4265","True","True","False","","333","79.180.245.102","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22093","22090","לדברי ר' יעקב ממרוויש ז"ל","26/08/12 02:31","ח אלול","תשע"ב","02:31","כדי","תיקשה ראיית מוהר"ד פארדו בשו"ת מכתם לדוד (חאו"ח סי' ג ד"ה וברם).","249","","4265","True","True","False","","320","79.180.245.102","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22094","22091","פעם שאל הרב מרדכי אליהו","26/08/12 02:53","ח אלול","תשע"ב","02:53","דוד כוכב","ולמה לא יאמר "בריך רחמנא דהאי פיתא" שקי"ל דמהני? ואמר שענו שכיון שמתכוין לברכה הוי גם כן ברכה לבטלה.","125","","4265","True","True","False","","159","212.76.113.73","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22096","22094","מה זה ברכה לבטלה","26/08/12 04:34","ח אלול","תשע"ב","04:34","זקן ומסכן","אם לא הזכרת שם לשוא? (שאין בבריך רחמנא וגו').","320","","4265","True","True","False","","91","212.76.117.17","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22098","22096","רחמנא הוא שֵׁם","26/08/12 04:46","ח אלול","תשע"ב","04:46","דוד כוכב","כמפורש במסכת ברכות דף מ ע"ב:

"בנימין רעיא כרך ריפתא ואמר: בריך מריה דהאי פיתא. אמר רב: יצא.
והאמר רב: כל ברכה שאין בה הזכרת השם אינה ברכה!
- דאמר: בריך רחמנא מריה דהאי פיתא".","125","","4265","True","True","False","","166","212.76.113.73","0","22064","ברכות|כ ע"ב",""),new Message("22102","22099","שנא ושנא","26/08/12 05:21","ח אלול","תשע"ב","05:21","דוד כוכב","למתירים אה"נ שאין חילוק.

ולאוסרים יש לחלק כך:
הרי אמרו במדרש תנחומא פרשת פינחס סימן א:
"אם בא אדם מהדרך שואלין לו שלום, וכן בשחרית שואלין לו שלום, ובערב שואלין לו שלום". (בבמדבר רבה פרשה כא, א הלשון במקום "ובערב וכו": "...ובאמש כך שואלין בשלום").
כלומר, שגם אין דרך ארץ לומר כל היום שלום שלום יותר מהנ"ל.
וכמו כן אין דרך ארץ לומר כל היום תודה תודה יותר מדאי על כל דבר.
וכעין שאמרו במסכת ברכות דף לג ע"ב:
"ההוא דנחית קמיה דרבי חנינא, אמר: האל הגדול הגבור והנורא והאדיר והעזוז והיראוי החזק והאמיץ והודאי והנכבד. המתין לו עד דסיים, כי סיים אמר ליה: סיימתינהו לכולהו שבחי דמרך? למה לי כולי האי? אנן הני תלת דאמרינן - אי לאו דאמרינהו משה רבינו באורייתא, ואתו אנשי כנסת הגדולה ותקנינהו בתפלה - לא הוינן יכולין למימר להו, ואת אמרת כולי האי ואזלת".

אולם תפילות ובקשות, מי שכואב לו צועק, ואין לדבר קיצבה.","125","","4265","True","True","False","","146","212.76.113.73","0","22064","ברכות|כ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);