var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21890;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21890","0","האם אין כאן סתירה מיניה וביה?","22/08/12 08:48","ד אלול","תשע"ב","08:48","שאינו יודע לשאול","וכי תימא רבי יהודה לא דריש סמוכים והאמר רב יוסף אפילו מאן דלא דריש סמוכים בכל התורה במשנה תורה דריש דהא רבי יהודה לא דריש סמוכין בכל התורה כולה ובמשנה תורה דריש
ובכל התורה כולה מנא לן דלא דריש דתניא בן עזאי אומר נאמר מכשפה לא תחיה ונאמר כל שוכב עם בהמה מות יומת סמכו ענין לו לומר מה שוכב עם בהמה בסקילה אף מכשפה נמי בסקילה אמר ליה ר' יהודה וכי מפני שסמכו ענין לו נוציא לזה לסקילה אלא אוב וידעוני בכלל כל המכשפים היו ולמה יצאו להקיש להן ולומר לך מה אוב וידעוני בסקילה אף מכשפה בסקילה
ובמשנה תורה מנא לן דדריש דתניא רבי אליעזר אומר נושא אדם אנוסת אביו ומפותת אביו אנוסת בנו ומפותת בנו ר' יהודה אוסר באנוסת אביו ובמפותת אביו ואמר רב גידל אמר רב מאי טעמא דר' יהודה דכתיב לא יקח איש את אשת אביו ולא יגלה (את) כנף אביו כנף שראה אביו לא יגלה וממאי דבאנוסת אביו כתיב דסמיך ליה ונתן האיש השוכב עמה וגו'


רב יוסף טוען שבמשנה תורה לדעת כולם דורשים סמוכים,
אך ההוכחה המובאת לכך (בדעת רבי יהודה) היא ברייתא שבה עולה בפירוש שרבי אליעזר לא דורש סמוכים.","48","","4268","True","True","False","","1172","84.229.141.38","0","0","ברכות|כב ע"ב",""),new Message("21907","21890","רבי אליעזר דורש סמוכין","22/08/12 09:46","ד אלול","תשע"ב","09:46","דוד כוכב","רבי אליעזר לא דורש מסמיכות זו את דרשת רבי יהודה.
אבל ככלל הוא כן דורש סמוכים.
כגון במסכת יבמות דף סג ע"ב:
"תניא אידך, רבי אליעזר אומר: כל מי שאין עוסק בפריה ורביה - כאילו שופך דמים, שנאמר: שופך דם האדם, וסמיך ליה: ואתם פרו וגו' ".
ובמסכת סנהדרין דף ז ע"ב:
"אמר רבי אליעזר: מניין לדיין שלא יפסע על ראשי עם קודש - שנאמר לא תעלה במעלת, וסמיך ליה ואלה המשפטים".","125","","4268","True","True","False","","156","212.76.106.182","0","21890","ברכות|כב ע"ב",""),new Message("21945","21907","מדברים כאן [בעיקר] על ר' יהודה","23/08/12 01:50","ה אלול","תשע"ב","01:50","איתן","אמנם רב יוסף התבטא בצורה כללית, "מאן דדריש...", והוא לא דיבר בהכרח לגבי המשנה שלנו, אעפ"כ הוא דן לענ"ד בעיקר על ר' יהודה, שהוא זה שהתבטא בפירוש נגד דרשת סמוכין בפרשת משפטים - הוא עצמו דורש סמוכין בפרשת כי תצא.

לגבי ר' אליעזר - הדוגמאות שהביא הרב כוכב הן בענייני אגדה, נבקש מכב' שיביא דוגמאות מענייני הלכה.","123","","4267","True","True","False","","265","95.86.93.10","0","21890","ברכות|כב ע"ב",""),new Message("21947","21945","המוציא מחברו עליו הראיה","23/08/12 02:01","ה אלול","תשע"ב","02:01","דוד כוכב","הקושיה היתה שבהכרח קיים רבי אליעזר שאינו דורש סמוכין כלל, וקשה לשון "אפילו מאן דלא דריש סמוכים וכו" שמשמעה שאין מי שאינו דורש כלל.

עניתי שאמנם רבי אליעזר לא דרש דרשה מסויימת, אך אין מכך הכרח שזה משום שאינו דורש סמוכין. ואדרבה מצינו שהוא דוקא כן דורש סמוכין.

ועכשיו, מנין לחדש ולשם מה להניח שבהלכה הוא לא דורש כלל, ומתוך כך להקשות כביכול על לשון הגמרא?","125","","4267","True","True","False","","120","212.76.106.182","0","21890","ברכות|כב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);