var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21744;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","75"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21744","0","עינא בישא","20/08/12 04:54","ב אלול","תשע"ב","04:54","עם הארץ","כיצד ידע ר ׳ יוחנן שהוא מזרעו של יוסף?

״ עין שלא רצתה לזון ממה שאינו שלו אין עין רעה שולטת בו״

האם הגמרא באה לומר שמי ששומר על עיניו אין עין רעה שולטת בו ?","248","","4276","True","True","False","","905","184.33.116.99","0","0","ברכות|כ ע"א",""),new Message("21748","21744","קיימים שני הפירושים","20/08/12 06:31","ב אלול","תשע"ב","06:31","דוד כוכב","אמרו במסכת מכות דף כג ע"ב:
"ר"ש בר רבי אומר... גזל ועריות שנפשו של אדם מתאוה להן ומחמדתן - הפורש מהן על אחת כמה וכמה שיזכה לו ולדורותיו ולדורות דורותיו עד סוף כל הדורות".
וכתב על כך בתורה תמימה הערות דברים פרק יב הערה צו:
"דכן מצינו ביוסף שבשביל שלא רצתה עינו ליזון מעבירה נתברך שלא תשלוט עה"ר בזרעו עד סוף כל הדורות, כמ"ש בברכות כ' א' אנא מזרעא דיוסף קאתינא דלא שלטא ביה עינא בישא".
לפי זה רבי יוחנן היתה לו מסורת שהוא משבט יוסף כשם שרבי ורבי חייא בני דורו ידעו יחוסם, או שהוא הבחין בכך שאין עין הרע שולט בו.

אבל ר' צדוק הכהן מלובלין - פרי צדיק דברים פרשת תבוא כתב:
"אנא מזרעא דיוסף קא אתינא וכו' והיינו שהיה מבורר במדת צדיק שהוא מדתו של יוסף הצדיק".
לפירושו, לא מזרעו ממש, אלא כמידתו, שהיה כיוסף 'נזהר בשמירת הברית', שם פרשת וילך ושבת תשובה.
וקצת משמע כך במסכת ברכות דף נה ע"ב:
"האי מאן דעייל למתא ודחיל מעינא בישא... לימא הכי: אנא פלוני בר פלוני מזרעא דיוסף קאתינא דלא שלטא ביה עינא בישא".
משמע שאינו תלוי בזרעו ממש, אלא בסגולה, וההזכרה שכך הוא יכולה לעורר למעלה.
אבל בשו"ת הרב"ז חלק ב (אבן העזר, מבן המחבר) סימן ה ביאר כיצד הוא זרעו ממש.","125","","4276","True","True","False","","211","95.86.99.172","0","21744","ברכות|כ ע"א",""),new Message("21759","21744","לגבי ידיעתו שהוא מזרעו של יוסף","20/08/12 09:07","ב אלול","תשע"ב","09:07","בתר ממוצע","שמעתי פעם מאחי הבכור לפני יותר מעשור ואני חושב שהוא ציטט את המהרש"א (לא בטוח) שמכיוון שיוסף הצדיק כילכל את כל עם ישראל ובעצם האכיל אותם אוכל גשמי (אולי גם רוחני) יוצא שעצם הם חיו בזכותו ולכן בעצם כאילו כולנו מזרעו של יוסף .

לכן יש מימרא בגמ' שכל מי שמפחד מעין הרע יוכל לומר "אני מזרעו של יוסף הצדיק..." והרי איך זה יתכן הרי לא כולם מזרעו של יוסף אלא כפי התירוץ שהובא לעיל אולי ניתן ליישב


אשמח אם מישהוא יוכל למצוא את המקור לדברים שכתבתי.","138","","4276","True","True","False","","273","193.27.93.1","0","21744","ברכות|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);