var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2171;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2171","0","אולי למישהו יש רעיון לתירוץ קושיית הרש"ש","11/05/10 10:16","כז אייר","תש"ע","10:16","הראל","גמרא:
"א''י גבוה מכל הארצות מנא ליה דכתיב {ירמיה כג-ז} לכן הנה ימים באים נאם ה' (לא יאמר) חי ה' אשר העלה את בני ישראל מארץ מצרים כי אם חי ה' אשר העלה ואשר הביא את זרע בית ישראל מארץ צפונה ומכל הארצות אשר הדחתים שם וישבו על אדמתם".

רש"ש (קידושין סט ע"ב):
"ק"ק כיון דכתיב ג"כ ואשר הביא משמע אדרבה דיש ג"כ ארצות גבוהות מא"י דאין נופל עליהן לשון העלה".","46","","5105","True","True","False","","1026","77.127.169.217","0","0","סנהדרין|פז ע"א",""),new Message("2175","2171","הרש"ש פירש","11/05/10 14:32","כז אייר","תש"ע","14:32","דוד כוכב","אֲשֶׁר הֶעֱלָה וַאֲשֶׁר הֵבִיא - או העלה או הביא. או העלה מארץ נמוכה, או הביא מארץ אחרת.

והגמרא לכאורה פירשה - גם העלה וגם הביא. העלה - ממקום נמוך למקום גבוה. וגם הביא - כלומר הכניס אותם לא"י.","125","","5105","True","True","False","","124","95.86.65.197","0","2171","סנהדרין|פז ע"א",""),new Message("2223","2171","שאלה אחרת בענין זה","16/05/10 07:05","ג סיון","תש"ע","07:05","מתפעל","מה בכלל הנפקא מינא שארץ ישראל גבוהה מכל הארצות?
ואם?
למה זה צריך לשנות לנו?","148","","5100","True","True","False","","144","80.74.119.82","0","2171","סנהדרין|פז ע"א",""),new Message("2179","2175","עליה מדרום ומצפון","12/05/10 00:52","כח אייר","תש"ע","00:52","ברוך","דברי הרב דוד כוכב נראים ודאי נכונים, שהגמרא הבינה כי 'העלה' ו'הביא' הם שתי פעולות שונות המתקיימות ביחד, ולא מחליפות זו את זו.
נראה לי כי הביאור הוא שהעליה הינה עליה רוחנית, ואילו ההבאה הינה הבאה גשמית.

דבר נוסף (שאינו קשור, אך כיון דאתיא וכו' ):
לכאורה היה מקום לשאול, שאף מן הפסוק לא מוכח שארץ ישראל גבוהה מכל הארצות, אלא רק מכל הארצות אשר בני ישראל הודחו אליהן.
אמנם, כיון שמן הפסוק ברור שהן ממצרים (כלומר, מדרום) והן מצפון שייך לשון עליה, ממילא ברור שארץ ישראל גבוהה מכל הארצות, הן שמדרומה והן שמצפונה.","86","","5104","True","True","False","","232","77.127.70.116","0","2171","סנהדרין|פז ע"א",""),new Message("2230","2223","נפק"מ לנדרים (ולקידושי אשה)","16/05/10 23:35","ג סיון","תש"ע","23:35","שיננא","בסנהדרי קטנה (ד"ה מלמד) כתב שהנודר שיגור במקום הגבוה ביותר בעולם, חייב לגור בירושלים, והנודר לדור במדינה הגבוהה ביותר, חייב לגור בא"י.

אם כי, לי אישית נראה, שלא מדובר כאן בפשט הדברים אלא ברעיון שעומד מאחורי הדברים (גבוהה רוחנית וכדו').","146","","5100","True","True","False","","173","84.229.82.112","0","2171","סנהדרין|פז ע"א",""),new Message("2232","2223","מרומז כמובן לצד הרוחני, כדברי ברוך","16/05/10 23:44","ג סיון","תש"ע","23:44","דוד כוכב","ויותר מכך ביאר המהר"ל מפראג בספר באר הגולה (הבאר השישי אמצעי ב),
שארץ ישראל היא מרכז העולם, ראש הפירמידה. שכל העולם אינו אלא בסיס לשרת את ארץ ישראל.

לכן אמרו במסכת תענית דף י.
"ארץ ישראל שותה מי גשמים, וכל העולם כולו מתמצית, שנאמר (איוב ה, י) הַנֹּתֵן מָטָר עַל פְּנֵי אָרֶץ (א"י) {וְשֹׁלֵחַ מַיִם עַל פְּנֵי חוּצוֹת (חו"ל)}".
כל התכלית היא עבור ארץ ישראל, ושאר העולם אינו נהנה אלא אגב אורחא.","125","","5100","True","True","False","","130","95.86.68.29","0","2171","סנהדרין|פז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);