var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21616;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21616","0","דקדוק אותיות","16/08/12 13:51","כח אב","תשע"ב","13:51","עלי","מי שמדקדק בקריאת שמע באותיות מצננים לו את הגהינום. ניחא ברופא כמוני שאפילו אהיה הטוב שברופאים - לגהינם, כדאי לי לדקדק ( ונשאלת השאלה מדוע לא מגיע לרופאים מראש גהינום מצונן, הרי כל חיי אני מטפל במצוננים ? ), אך מה עם הצדיקים שלא זוכים לחוות את הגהינם, מה שכר יינתן להם על דקדוק האותיות ?","209","","4277","True","True","False","","1010","194.114.146.227","0","0","ברכות|טו ע"א",""),new Message("21619","21616","אוויר קר ונעים בגן עדן","16/08/12 15:45","כח אב","תשע"ב","15:45","כדי","וברצינות -
בדרך אפשר: יתכן ע"פ מה שכתב ר"מ אלשיך בפירושו לתהילים (פרק טז) בשם רבותינו כי גם את הצדיק מעבירין דרך גהינם, כדי שיעלה משם בדרכו ע"י זכויותיו את הרשעים הנמצאים שם. ועפ"ז פירש את חשש רבן יוחנן בן זכאי (ברכות כח:) שאמר: "ועוד שאיני יודע באיזה דרך מוליכין אותי", היינו שוודאי ע"י ריבוי זכותיו ינחל ג"ע, אלא שחשש שמא הוא מהצדיקים שמוכרחים לעבור בדרכם לג"ע דרך הגיהנם. וכן פירש הרי"ף (פינטו) בע"י בברכות שם. וכ"כ עוד הרבה מרבותינו הקדמה זאת. ואם אינני טועה, בספריהם כתוב לאמר דרובא דרובא של הצדיקים הולכים בדרך זו למעט בודדים.
וא"כ גם לצדיקים יהיה ריווח מזה שמצננין להם גיהנם, שגם בעברם דרך הגיהנם לא יוחמו יתר על המידה מחומו הלוהט.



ואגב, שמעתי פעם (ואיני זוכר בשם מי) שהשכר של מי שמדקדק באותיותיה שיצננו לו גיהנם הוא לא בחינם - שלעיתים כדי לדקדק היטב באותיות נדרש האדם לשימת לב מרובה וטורח ומאמץ, וכתוצאה מכך מתחמם גופו, ולכן, מידה כנגד מידה יבוא על שכרו שיצננו לו גיהנם.

אך מה שצריך לעיין בזה, דמבואר בכמה מקומות שכמו שיש גיהנם של אש (עי' בברכות נז: אש כו' ובעירובין יט. אש לא נופח ובב"מ פה. וכן במקומות אין מספר) כך יש גיהנם של שלג, עי' בתנחומא (בפרשת בראשית פיסקא לג ובפרשת ראה פיסקא יג) [ובזה לא נצטרך לדברי התוס' בחגיגה יב: ע"ש]. וא"כ, אדם שנידון לגיהנם של שלג (בתניא פרק ח כתב שהוא עונש על ביטול מ"ע. ואיני יודע מה מקורו), כיצד יתקיים בו שכר זה?","249","","4277","True","True","False","","189","79.176.217.192","0","21616","ברכות|טו ע"א",""),new Message("21640","21619","מקור לתניא","17/08/12 02:48","כט אב","תשע"ב","02:48","דוד כוכב","פשוט מסברה, מידה כנגד מידה.","125","","4276","True","True","False","","88","31.44.135.45","0","21616","ברכות|טו ע"א",""),new Message("21694","21619","שתי תוספות","19/08/12 00:25","א אלול","תשע"ב","00:25","כדי","א. מ"ש לפרש ע"פ ההקדמה הנ"ל, שו"מ כדברים האלו ממש בצל"ח. ותעלוזני כליותי.

וז"ל הצל"ח:
ויש לדקדק ממה נפשך אם הוא צדיק גמור, מה עבידתיה בגיהנם כלל שיצטרכו לצנן לו הגיהנם, ואם הוא חייב לסבול עונש בגיהנם, אם כן מה עונש הוא זה אם לא יסבול צער גיהנם ולמה הכניסוהו לגיהנם לבטלה. ונראה על פי מה שכתבו חכמי המוסר, שגם הצדיקים בהכנסם לגן עדן עוברים דרך הגיהנם לטובת קצת רשעים קרוביהם שכבר סבלו קרוב לערך עונש המגיע אליהם, ואעפ"כ אין בכחם לעלות ואין חבוש מתיר עצמו, והצדיק בעברו מעלה אותם עמו, והצדיק סובל קצת צער לטובת רשעים ההם... ועל זה רמז רבי יוחנן בן זכאי לקמן דף כ"ח ע"ב שאמר ולא עוד אלא שיש לפני שני דרכים וכו', והכוונה שבוודאי ידע בנפשו שצדיק גמור הוא ויורש גן עדן ולא גיהנם, אלא שלא ידע באיזה דרך מוליכין אותו. ועל זה אמרו כאן שהקורא ק"ש ומדקדק באותיותיה, אפילו אם ילך לגן עדן דרך הגיהנם, אז יצננו לו הגיהנם דרך הילוכו שם. עכ"ל.

ב. אודות הפירוש שמצננין לו גיהנם שהוא מידה כנגד מידה, כעת מצאתי דומה לזה ממש בספר קב הישר וז"ל בפרק מה:
...ואז יהיה נזדכך גם הגוף, ומאיר באור הבהיר, בפרט כשהגוף מתחמם לדבר מצווה. ולא לחינם אמרו רבותינו ז"ל "העונה אמן יהא שמיה רבא בכל כוחו מצננין לו הגיהנם". ואין הדבר יוצא מדי פשוטו שצריך לומר "אמן יהא שמיה רבא" בכל כוחו. ואין הפירוש להרים קול ביותר מדי פן יתלוצצו המלעיגים, אלא הוא בכל כוחו באבריו. ע"כ.
ולע"ע איני יודע איה מקום כבודו של מאמר זה שהביא שהעונה איש"ר מצננין לו גיהנם.","249","","4274","True","True","False","","182","109.64.240.162","0","21616","ברכות|טו ע"א",""),new Message("21641","21640","מהי המכ"מ?","17/08/12 02:51","כט אב","תשע"ב","02:51","כדי","","249","","4276","False","True","False","","144","79.176.217.192","0","21616","ברכות|טו ע"א",""),new Message("21648","21641","מבט חסידי","17/08/12 03:04","כט אב","תשע"ב","03:04","דוד כוכב","הנמשך אחר אש יצרו יהא נידון ברותחין.
ומי שאחזתו קרירות ולא התלהב לקיים מצוותיו, נידון כמידתו.","125","","4276","True","True","False","","143","31.44.135.45","0","21616","ברכות|טו ע"א",""),new Message("21649","21648","והלא העצלות והקרירות","17/08/12 03:07","כט אב","תשע"ב","03:07","כדי","נובעת מיסוד העפר כמ"ש בשערי קדושה ועוד. אא"כ נאמר ע"פ פרד"א שנבראת משלג וכו' וידוע מ"ש הר"מ במו"נ ח"ב וכו'.","249","","4276","True","True","False","","197","79.176.217.192","0","21616","ברכות|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);