var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21330;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21330","0","תורתך שעשועי לדף ח ע"ב","09/08/12 20:06","כא אב","תשע"ב","20:06","אלעד סטופל","תורתך שעשועי לדף ח ע"ב:

א. "לעולם ישלים אדם פרשיותיו עם הציבור ואפילו עטרות ודיבון" - בעל משמרת שלום אומר שאדם לא יקרא פסוק "שמע ישראל" פעמיים שכן "כל האומר שמע שמע משתקין אותו" משום דנראה כפונה לב' רשויות אך להלכה לא נפסק כן שכן ניתן לראות מאופן קריאתו שקורא זאת בתורת שמו"ת.

ב. רב ביבי בר אביי סבר להשלים כל הפרשיות בעיו"כ. הסביר בעיון יעקב שהוא היה מהנכדים של עלי הכהן שמתו בקיצור ימים. הואיל והמשלים פרשיותיו עם הציבור מאריכין לו ימיו ושנותיו, לכן בשעה שהיה קרוב לדין על חייו רצה לנקוט פעולה שמאריכה ימים - קריאת שמו"ת.

ג. כל האוכל ושותה בתשיעי מעלה עליו הכתוב כאילו התענה תשיעי ועשירי. הפוסקים דנים בשאלה האם מותר לקחת ויטמינים שונים כדי להקל הצום. יש שהביאו ראיה מרש"י על אתר שכתב שהאכילה בתשיעי היא לצורך עשירי והכנה לעשירי ולפיכך נראה שה"ה שיהיה מותר לקחת ויטמינים שיהא בלקחיתם הכנה לצום.

ד. הנוב"י דן ביו"ד ע"א, נשאל הכיצד מותר לשים ס"ת פסול בארון הקודש עם ס"ת כשר. וכתב שלכאורה אין ראיה מסוגייתנו שהדבר מותר מחמת שגם בארון "לוחות ושברי לוחות היו מונחין" שכן הדבר נעשה עפ"י ציווי. אלא שבסוף דבריו כתב שקדושת ס"ת פסול היא כקדושת ס"ת כשר ולפיכך הדבר מותר.

אלעד","282","","4281","True","True","False","","1083","95.86.91.1","0","0","ברכות|ח ע"ב",""),new Message("21331","21330","יפה מאוד. ישר כחך וברוך הבא!","09/08/12 20:19","כא אב","תשע"ב","20:19","שאינו יודע לשאול","","48","","4281","False","True","False","","236","84.228.109.4","0","21330","ברכות|ח ע"ב",""),new Message("21339","21330","א,ב,ג","09/08/12 22:04","כא אב","תשע"ב","22:04","כדי","א. לגבי שמע בשמו"ת - האחרונים כבר צידדו להקל - המאמר מרדכי (סי' סא סק"ה) כתב דרשי מטעמא דאמרת, שכל קריאתו מוכחת עליו שאינו מתכווין לב' רשויות. גם בשו"ת ערוגת הבשם (חאו"ח ס"ס יז) כתב ליישב שכיוון שקורא התרגום על אותו פסוק, מוכח דכוונתו לקריאה בעלמא. וכיוצ"ב כתב גם בשו"ת בנין ציון (סי' לו) ובעוד יוסף חי הלכות (פרשת מקץ הי"ג ובפרשת וארא ה"ד) ובשו"ת תורה לשמה (סי' קצז) ובכה"ח (סי' סא ס"ק לה). וע"ע בשד"ח (מערכת יוה"כ סי' ב אות כא).

ב. מ"ש בשם העיון יעקב, כ"כ גם בשו"ת בית דוד לייטר ח"ב (סי' רג), ול"ז שכבר הקדימוהו.

ג. וידוע שיש טעמים בראשונים להיפך מרש"י. וד"ז גם נוגע למחלוקת הראשונים באין מפליגין בספינה דשבת (יט.) ואו"ח סי' רמח, וכן למח' הראשונים גבי אישתפוך חמימי.","249","","4281","True","True","False","","241","109.64.223.174","0","21330","ברכות|ח ע"ב",""),new Message("21347","21339","ג. יש הבדל עצום","10/08/12 01:58","כב אב","תשע"ב","01:58","דוד כוכב","קיימת מצות זכור את יום השבת לקדשו, לעומת הדרשה לאכול בתשיעי.
ועוד, שאינו מבטל את העינוי אלא מקל עליו.
ועוד, שאיך יתכן גדר אונס אם גרם לעצמו.","125","","4280","True","True","False","","249","31.44.143.214","0","21330","ברכות|ח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);