var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20918;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20918","0","הבהרות בדף ד.","05/08/12 00:02","יז אב","תשע"ב","00:02","אלעד סטופל","א. דוד משווה עצמו למלכי אומות העולם ומלין כביכול על כך שהוא עוסק בשפיר ובשליא, ומה ההשוואה אלו שאלות הלכתיות וכיצד יעסקו בהם מלכי אומות העולם. אולי הכוונה שלמרות שהיו עוד תלמידי חכמים בירושלים, דוד לא הטיל מסיבה זו עליהם ולהבדיל ממלכי אומות העולם שמטילים משימות על עוזריהם.

ב. הגמרא אומרת ששמו האמיתי של מפיבשת היה איש בשת. לכאורה נראה שניתן להסיק זאת מכך שדוד פונה אליו ואומר מפיבושת רבי, ואם זה היה שמו פשוט וברור שתלמיד לא יכול לקרוא לרב בשמו.

ג. "ראויים היו ישראל שייעשה להם נס בביאה שניה כביאה ראשונה" אך החטא גרם. על איזה חטא מדובר?

ד. לא מובן מדוע דוד זה לכך שמחלציו יצא בן שיבייש את מפיבושת. האם בגלל שדוד בוייש ע"י מפיבושת אז קיבל שכר לפיו בנו יבייש את מפיבושת? ברור שדוד לא היה רוצה שכר שעניינו גרימת בושה לאחרים. מה הפשט בכך?","282","","4288","True","True","False","","1274","212.76.107.167","0","0","ברכות|ד ע"א",""),new Message("20923","20918","נראה","05/08/12 00:27","יז אב","תשע"ב","00:27","אש תמיד","א. למרות שמלכי אומות לא יכולים עדיין זה מהווה כבוד גדול לדוד.

ג. החטא אינו חטא מוגדר אלא כלליות החטאים, כפי שכתוב אצל יעקב, שחשש גרם החטא, וכן אצל דוד. בנוסף בבניין בית שני לא מובא שהיתה איזושהי חזרה בתשובה המונית לבד ממגילת אסתר.
ד. להבנתי את הגמ' לא מדובר שבייש את מפיבושת בהלכה, וספק אם מבחינת שנים בכלל היה חי בתקופתו של דניאל, אלא יצא בן שהיה בקי בהלכה מאד, וקראו לו כלאב, שהיה יכול לבייש את מפיבושת, כך אני הבנתי, אך ייתכן שאני טועה.","287","","4288","True","True","False","","147","84.110.177.127","0","20918","ברכות|ד ע"א",""),new Message("20936","20918","ל-ב. ו-ג.","05/08/12 02:04","יז אב","תשע"ב","02:04","כדי","ב. י"ל ע"פ רש"י בסנהדרין (ק.) דכל שמזכיר את רבו עם תואר מישרא שרי, וסייעו מרן הכ"מ מקרא דאדני משה כלאם, ועי' באחרונים ביו"ד. ושו"ר הקושיא והתירוץ בספר פרשת דרכים (דרוש טו) להגאון תנא דאורייתא המש"ל.
ובלא"ה י"ל דאלו דברי הגמ' אשר הושמו בפיו של דוד, ובאמת כשקרא דוד למפיבושת, לא הזכיר שמו. וכעי"ז כתבו האחרונים בכ"מ.

ג. לכאורה הוא החטא של נשיאת נשים נכריות. ועי' קידושין (ע.)","249","","4288","True","True","False","","290","109.64.192.102","0","20918","ברכות|ד ע"א",""),new Message("20932","20923","כך גם הבנתי","05/08/12 01:34","יז אב","תשע"ב","01:34","ירושלמי","(על נושא "ד") הכוונה לא שהוא בייש את מפיבושת בפועל, שהרי סביר להניח שהוא כבר לא החיים, אלא שבגלל שדוד התבייש בפני רבו, זכה לבן שהיה תלמיד חכם גדול מרבו.","288","","4288","True","True","False","","87","109.67.97.210","0","20918","ברכות|ד ע"א",""),new Message("20990","20923","מדוע מזכיר כלאב ולא שלמה החכם מכל אדם","05/08/12 19:13","יז אב","תשע"ב","19:13","אלעד סטופל","ומדוע לא מזכיר במקום כלאב את שלמה שהיה בנו והיה החכם מכל אדם","282","","4288","True","True","False","","131","212.76.107.167","0","20918","ברכות|ד ע"א",""),new Message("20944","20936","לגבי ג","05/08/12 04:49","יז אב","תשע"ב","04:49","עם הארץ","עיין גם ברשי ( סוטה לו א׳ ) ד״ה ליעשות להם נס : ״ חטאם של ישראל בימי בית ראשון״","248","","4288","True","True","False","","197","108.132.45.109","0","20918","ברכות|ד ע"א",""),new Message("20945","20936","לפי רש"י מדובר על חטא שקדם לעלייה לארץ","05/08/12 05:23","יז אב","תשע"ב","05:23","אביאל","שכן הוא מפרש שהנס שהיה ראוי שיעשה להם היה שיבואו ביד רמה ולא ברשיון כורש.","289","","4288","True","True","False","","114","95.86.84.17","0","20918","ברכות|ד ע"א",""),new Message("20955","20945","אלא שגרם החטא","05/08/12 08:57","יז אב","תשע"ב","08:57","שלום","שו"ת דברי יציב חלק יו"ד סימן כט ד"ה ושם בלשון

וי"ל בזה למ"ש בברכות ד' ע"א וסנהדרין צ"ח ע"ב וסוטה ל"ו ע"א, עד יעבור עמך ה' זו ביאה ראשונה עד יעבור עם זו קנית זו ביאה שניה וכו' אלא שגרם החטא עיי"ש, ופירשו דהיינו חטא שנשאו נשים נכריות [עיין בהגריעב"ץ בסוטה שם ובזוה"ק שמות דף ז' ע"א],","136","","4288","True","True","False","","305","212.143.134.129","0","20918","ברכות|ד ע"א",""),new Message("20996","20990","כנראה ששלמה היה דיין, ולא ראש ישיבה","05/08/12 21:56","יז אב","תשע"ב","21:56","דוד כוכב","","125","","4288","False","True","False","","82","95.86.116.250","0","20918","ברכות|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);