var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20857;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20857","0","משעה שבני אדם נכנסים לאכול...","03/08/12 01:48","טו אב","תשע"ב","01:48","חבר","קשה לי, הברייתות תולות את זמן ק"ש המתאים ל"בשכבך" לזמנים המתאימים למעשים שונים של בני אדם. אך לפי זה הציפייה שהאנשים יקראו ק"ש בזמן זה, ואם כך הם לא נכנסים לאכול וכדו' שהרי הם קוראים קריאת שמע...קשה להניח שקביעת הזמן היא לי אנשים שלא קוראים קריאת שמע! ואומנם המשנה שמדברת על כוהנים הנכנסים לאכול בתרומתן, ניתן לומר שזה נועד לציין את צאת הכוכבים ואת היתר האכילה לכהנים. ולא שהיו אוכלים, אבל מה לגבי הברייתות.
וכך אומרת הגמרא בדף ד
חכמים עשו סייג לדבריהם, כדי שלא יהא אדם בא מן השדה בערב ואומר: אלך לביתי ואוכל קימעא ואשתה קימעא ואישן קימעא, ואחר כך אקרא קריאת שמע ואתפלל. וחוטפתו שינה ונמצא ישן כל הלילה; אבל אדם בא מן השדה בערב, נכנס לבית הכנסת, אם רגיל לקרות קורא, ואם רגיל לשנות שונה, וקורא קריאת שמע ומתפלל, ואוכל פתו ומברך.
יוצא שלא מתחשבים בקביעת הזמן בציבור המתנהג כהלכה.
בעיה דומה בהדלקת נרות חנוכה. מדליקים לפרסוי ניסא לפני שתכלה רגל מהשוק.
אך אם כולם ימהרו לבתיהם להדליק נרות חנוכה, אזי הרגל תכלה מן השוק קודם ההדלקה?!","137","","4287","True","True","False","","564","213.151.38.66","0","0","ברכות|ב ע"ב",""),new Message("20859","20857","ראה תוספות ד"ה משעה שהעני","03/08/12 06:29","טו אב","תשע"ב","06:29","דוד כוכב","שהקשו כך.

עוד י"ל שמדובר באשה שהיא כהן/עני/רוב בני אדם, הפטורה מקריאת שמע, ותפילת ערבית הרי רשות.
א"נ בעמי הארץ שאינם יודעין לקרות. ראה את המפגש בין רבן יוחנן בן זכאי לבין רבי אליעזר במסכת אבות דרבי נתן נוסחא ב פרק יג:
"מה אתה בוכה מה תבקש? א"ל ללמוד תורה. א"ל מימיך לא נכנסת לבית הספר ולא למדת קריאת שמע ולא תפלה ולא ברכת המזון?! א"ל לאו. עמד ולמדו שלשתן".
א"נ, הרי הלשון: נכנס לאכול וכו' ואכן לפני אכילתו עליו להקדיש מספר שניות לקריאת שמע, וגם לברכותיה. ותפילת ערבית רשות.","125","","4287","True","True","False","","194","212.76.122.165","0","20857","ברכות|ב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);