var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20786;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20786","0","כיצד לומדים מ"הליכות עולם לו" את הדרשה?","31/07/12 23:13","יב אב","תשע"ב","23:13","אבינועם","תנא דבי אליהו כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא שנאמר הליכות עולם לו אל תקרי הליכות אלא הלכות:

מהיכן רואים מפסוק זה שמדובר על השונה הלכות בכל יום?","45","","4290","True","True","False","","2406","84.228.46.31","0","0","נידה|עג ע"א",""),new Message("20793","20786","פסוק זה מדבר מפעולות הא-ל ומפעליו היומים","01/08/12 03:06","יג אב","תשע"ב","03:06","אלף בית רשי","עיין בפירוש הרדק ובעוד מפרשים על פסוק זה בחבקוק פרק ג' דמשמע מדבריהם שמדובר על הרוטינות הקבועות הפועלות בעולם וממילא פסוק זה מלמדינו על דברים יום יומיים ותמידיים
ואוסיף עצה טובה אם רוצים תוספת הסבר להבנת לימוד מפסוקים בגמרא רצוי לפנות למקור הפסוק ולעיין בפירושים עליו, בהרבה מקרים תופתעו לגלות רבדים חדשים ונפלאים","278","","4289","True","True","False","","303","174.91.195.22","0","20786","נידה|עג ע"א",""),new Message("20808","20786","הסבר","01/08/12 13:41","יג אב","תשע"ב","13:41","דוד כוכב","בפסוק רק מבואר שמי שבידו הלכות, עולם הבא שלו.
הלימוד היום-יומי הוא האמצעי ההכרחי כדי לרכוש את אותן ההלכות, כמבואר בפסיקתא זוטרתא (לקח טוב) דברים פרשת עקב דף יז ע"א:
(משלי יג, יא) הוֹן מֵהֶבֶל יִמְעָט וְקֹבֵץ עַל יָד יַרְבֶּה. זה הלומד תורה הלכה אחת ביום. פרק בשבוע. עד שיהיה חכם גדול נמצא עשיר לאחר זמן.

ולמה גמרא זו היא בדף האחרון בש"ס?
מה הקשר לדף היומי?...","125","","4289","True","True","False","","237","95.86.80.51","0","20786","נידה|עג ע"א",""),new Message("20838","20786","במגילה כח: ליתא "בכל יום"","02/08/12 13:41","יד אב","תשע"ב","13:41","בן הזמנים","וכ"ה ב"אליהו זוטא" (איש שלום) פרשה ב

ואומר הליכות עולם לו (שם /חבקוק ג'/), מיכן אמרו, כל השונה הלכות, מובטח לו שהוא בן העולם הבא.

וכן נוסח הרמב"ם (במהדורות מדויקות) בסדר התפילה, ללא "בכל יום".

ופירושו - שכל מי שהוא בגדר "שונה הלכות", כלומר אע"פ שאינו יודע לישא וליתן במלחמתה שלתורה, אלא רק לשנות הלכותיה,
כדברי רש"י במגילה כו:
ואפילו שונה הלכות - כלומר אפילו לא שימש תלמידי חכמים בהתלמוד ובגמרא אלא במשניות ובברייתות
- אפ"ה זוכה לעולם הבא.","280","","4288","True","True","False","","157","212.76.122.165","0","20786","נידה|עג ע"א",""),new Message("20841","20786","ביאור הבן איש חי לסיום","02/08/12 14:41","יד אב","תשע"ב","14:41","בתר ממוצע","מובא בספר בן יהוידע לרבינו יוסף חיים בו רבי אליהן (הבן איש חי)

"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא.
נ"ל בס"ד דידוע מ"ש רבינו האר"י ז"ל מ"ש יש לו חלק לעוה"ב הכונה שהוא נצרך לצדיקים אחרים להצטרף עמהם ואינו יוכל לעשות ולעלות לבד,
אבל מה שכתוב בן עוה"ב אינו צריך לאחרים, וידוע מידתו של הקב"ה מדה כנגד מדה והשונה הלכות יש תועלת בלימודו לאחרים שיורה להם הדרך אשר ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון, ולכן מדה כנגד מדה יזכה שיהיה בן עוה"ב שאינו צריך לאחרים, אלא אדרבה הוא מעלה ומושך עמו מעשה ותיקון של אחרים בארצות החיים,
ולז"א הליכות עולם לו אל תקרי הליכות אלא הלכות פירוש ע"י שהוא שונה הלכות שיש בהם תועלת לאחרים אז יזכה דהליכות עולם היא סוד העליה לעוה"ב תהיה לו לבדו ולא יהיה נצרך לאחרים לסייעו ולעוזרו.

ובין הליכות להלכות יש יו"ד שזה עוה"ב שנברא באות יו"ד ונקראת ארץ ה|הדגש|חיים|סדגש|.","138","","4288","True","True","False","","309","193.27.93.1","0","20786","נידה|עג ע"א",""),new Message("20797","20793","שמא","01/08/12 10:36","יג אב","תשע"ב","10:36","עלי","שמא לאחר לימוד הלכות שומרת יום כנגד יום באה הגמרא להראות שהתנא דבי אליהו מעודד ללמוד הלכות בכל יום יום שכן הלכות השומרת מורות שבכך נמנע כשלון הכרוך בכרת ואובדן 'עולם הבא', ומזה אתה למד שכרו של השונה הלכות בכל יום ויום...","209","","4289","True","True","False","","222","194.114.146.227","0","20786","נידה|עג ע"א",""),new Message("20816","20808","קראתי פעם","01/08/12 15:56","יג אב","תשע"ב","15:56","עם הארץ","שכשם שהברייתא מסתיימת באות מ׳ - שלום, הש״ס מתחיל באות מ׳ - מאמתי
כנגד 40 יום של משה בהר סיני - פעם ראשונה
ועוד 40 יום כנגד פעם שניה.
שוטנשטין מפרש שהמשנה הובאה בסוף מסכת נידה לרמוז על המשנה במסכת אבות
״ קינין ופתחי נידה הן הן גופי הלכות״
מאחר ובנות ישראל קיבלו על עצמן את החומרא של רבי זירא יתכן לומר שאין צורך ללמוד את כל החשבונות של ימי נידה וזבה ולכן הובאה הברייתא כאן לומר שכל השונה הלכות כדוגמת אלו הוא בן העולם הבא.","248","","4289","True","True","False","","544","108.132.45.109","0","20786","נידה|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);