var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2078;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2078","0","מדוע פנחס לא נחשב כ"בא לימלך"?","05/05/10 18:56","כא אייר","תש"ע","18:56","בבא רגל","איתא בגמרא:

א''ר חסדא הבא לימלך אין מורין לו ...
ויאמר משה אל שופטי ישראל וגו' הלך שבטו של שמעון אצל זמרי בן סלוא אמרו לו הן דנין דיני נפשות ואתה יושב ושותק מה עשה עמד וקיבץ כ''ד אלף מישראל והלך אצל כזבי אמר לה השמיעי לי אמרה לו בת מלך אני וכן צוה לי אבי לא תשמעי אלא לגדול שבהם אמר לה אף הוא נשיא שבט הוא ולא עוד אלא שהוא גדול ממנו שהוא שני לבטן והוא שלישי לבטן תפשה בבלוריתה והביאה אצל משה אמר לו בן עמרם זו אסורה או מותרת ואם תאמר אסורה בת יתרו מי התירה לך נתעלמה ממנו הלכה געו כולם בבכיה והיינו דכתיב {במדבר כה-ו} והמה בוכים פתח אהל מועד וכתיב {במדבר כה-ז} וירא פנחס בן אלעזר מה ראה אמר רב ראה מעשה ונזכר הלכה אמר לו אחי אבי אבא לא כך לימדתני ברדתך מהר סיני הבועל את כותית קנאין פוגעין בו אמר לו קריינא דאיגרתא איהו ליהוי פרוונקא

מדוע פנחס לא נחשב כאחד שבא לימלך - שאין מורין לו?","51","","5128","True","True","False","","876","84.228.58.57","0","0","סנהדרין|פב ע"א",""),new Message("2082","2078","מסכים איתך, הוא כן נחשב כבא לימלך...","05/05/10 23:27","כא אייר","תש"ע","23:27","משיב מאורות דף היומי","אבל משה רבנו לא הורה לו היתר, רק אמר לו אני לא יכול לקחת אחריות על זה, רק אתה, קורא האיגרת, קח את האחריות על מה שאתה קורא מתוך האיגרת שאתה מחזיק בידיים.

הכוונה בזה שאין מורים לו, אינה שמורים לו שאסור אלא שאין מורים לו היתר.","142","","5128","True","True","False","","196","85.130.130.141","0","2078","סנהדרין|פב ע"א",""),new Message("2087","2078","פינחס אינו בא לימלך, כי הנמלך הוא","06/05/10 00:43","כב אייר","תש"ע","00:43","חננאל","הנמלך הוא אדם ששואל האם מותר/צריך להרוג. או שואל האם הוא יכול למלא את התפקיד. "ואם בא הקנאי ליטול רשות מבית דין להורגו" (רמב"ם איסורי ביאה יב, ה).

לעומ"ז, פינחס רק שאל על נכונות ההלכה, על מנת לא לטעות בה, ועל מנת לא להיחשב כמורה הלכה בפני רבו. וברגע שקיבל אישור על ההלכה, יישם את הדין ולא שאל על ישום הדין במקרה זה.","81","","5127","True","True","False","","189","77.124.69.12","0","2078","סנהדרין|פב ע"א",""),new Message("2091","2078","שני תירוצים בר"ן","06/05/10 07:23","כב אייר","תש"ע","07:23","הראל","מובא כאן בגליון מראה מקומות לעיון בדף היומי אות יב","46","","5127","True","True","False","","214","84.228.64.158","0","2078","סנהדרין|פב ע"א",""),new Message("2088","2082","אכן הסבר כזה","06/05/10 01:28","כב אייר","תש"ע","01:28","דוד כוכב","מובא בשטיינזלץ בעיונים.

הסבר אחר שם (בשם הר"ד בונפיל), שאצל פינחס שאני משום הצורך הדחוף. וכדברי רבי יצחק אמר רבי אליעזר: "ראה שבא מלאך והשחית בעם".

ויותר נראה לכאורה, שאכן יש כאן מחלוקת.
לדעת רב חסדא הבא לימלך - אין מורין לו. והמשך דרשת הגמרא איננה בהכרח מדברי רב חסדא.
לדעת רב אסור להורות בפני רבו, לכן פינחס שאל.
ושמואל חולק להדיא, ואומר שכל מקום שיש חילול השם - אין חולקין כבוד לרב, ומותר להורות בפניו. וכדברי רב חסדא (תלמיד תלמידו של רב). וכך הלכה ברמב"ם תלמוד תורה ה, ג; ובשולחן ערוך יורה דעה רמב, יא.
ורבי יצחק אמר רבי אליעזר מכריע ביניהם, שתלוי בפנאי פיקוח נפש.","125","","5127","True","True","False","","98","213.151.46.131","0","2078","סנהדרין|פב ע"א",""),new Message("2097","2091","ואלו אותם תירוצים דלעיל.","06/05/10 10:09","כב אייר","תש"ע","10:09","דוד כוכב","","125","","5127","False","True","False","","123","213.151.46.131","0","2078","סנהדרין|פב ע"א",""),new Message("2101","2091","חידושי הר"ן על סנהדרין, זה לא הר"ן","06/05/10 14:42","כב אייר","תש"ע","14:42","משיב מאורות דף היומי","להראל שלום,
חידושי הר"ן על סנהדרין אינו מהר"ן, ע' בקובץ הערות לרבי אלחנן וסרמן הראיות שלו שאינו הר"ן.

ועוד ראייה לזה:
צ"ב לשון ניתן להצילו בנפשו אפ' שהוא מצוה, ולא לשון מצוה להצילו, וי"ל בגלל שכאן הלימוד הוא על הזכות והרשות של הנרדף ושל כל אדם לתבוע את זכותו של הנרדף להינצל בחיי הרודף, וכן הוא בר"ן על הרי"ף יומא פב, ודלא כנדפס בשם חידושי הר"ן על סנהדרין.","142","","5127","True","True","False","","238","85.130.130.141","0","2078","סנהדרין|פב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);