var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20556;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20556","0","הערות לנדה דף סב","23/07/12 13:47","ד אב","תשע"ב","13:47","המכריע","א. מעבירין על הכתם. ברש"י פירש לענין לבטל. כוונתו דאע"פ שבמתני' עצמה משמע דזה ענין של בדיקה והוכחה אם זה דם או צבע, מ"מ מוכח בסוגיא דיש בזה גם ענין של ביטול, וראה היטב בתוס' ד"ה הטבילו, ובעמ' ב' ברש"י ד"ה טהרותיו.

ב. הטבילו. לכאורה ברישא כיון דמתברר שזה צבע, זה היה מיותר להטביל. והיה מקום לפרש דנקטו אגב סיפא דבא לומר דאע"פ שהטביל כיון שזה דם שעדיין לא יצא הוי טובל ושרץ בידו וחייב להטביל שוב. אמנם התוס' הנ"ל מסתייעים מזה בין השאר להוכחת שיטתם בסוגיא ואכמ"ל בענין עמוק ומורכב זה.

ג. (סב:) מידי בקפידא תליא מילתא. א"ל אין וכו'. בפשוטו הדבר צ"ב גדול מה הדמיון, שם על ידי שמפסיק להקפיד הריהו מבטל, והוי טומאה בלועה שאין דעתו להוציאה כמבואר בסמוך, אבל כאן הרי בא ר"ז לחדש שהקפדה על הכתם כדם יכולה לחדש בו טומאה. ולא מיבעיא אי זה רק ענין של הוכחה אי הוי דם או צבע, הרי אין שום אפשרות שיהא זה תלוי בדעתו לא לטוב ולא למוטב, ועלינו להחליט אם כשעבר בהעברה שניה זה יכול להוכיח שזה דם אע"פ שבהעברה ראשונה הוכח שזה כתם, או לא. אבל דעתו לא יכולה לקבוע בזה כלום. אלא גם אחרי שמזה הוכיחו התוס' כדמוכח מכל הסוגיא שאין ההוכחה ברורה לגמרי, ותמיד יש צד שזה דם, ויש איזה מקום לדעתו, אבל זה רק שביטולו יהא ביטול, ולכאורה לא להיפך. ובפשטות עכצ"ל דחלק מההיתר אחרי העברה ראשונה היה על ידי צירוף שהוא מבטל, וכשחוזר ומעביר הריהו מבטל את ביטולו וחוזר להתייחס לכתם. אבל עיין היטב בכ"ז בתוס' וראשונים בסוגיא עמוקה זו, ובאתי רק לציין את פשטות הדברים לו"ד הקדושים.","199","","4298","True","True","False","","1146","212.179.87.186","0","0","נידה|סב ע"א",""),new Message("20565","20556","בענין הערה ג","24/07/12 02:19","ה אב","תשע"ב","02:19","לומד","ראה מה שביאר החפץ חיים בליקוטי הלכות שאדם זה חוזר מביטולו מפני שחושש שמא לא העביר את הסממנים פעם ראשונה כדין

וראה עוד בערוך לנר, שאף לשיטת רש"י שבידוע שאם לא עברו זה צבע, אין פירושו שזה בירור אבסולוטי שאכן החומר הוא צבע. אלא זה בירור דיני בלבד, שבגלל שכתמים דרבנן מתיחסים לחומר הנמצא בבגד ואינו יורד על ידי ז' סממנים כצבע, ולכן בעל הבגד מבטלו ושוב אינו מתיחס אליו כטמא, והרי החומר הזה בטל לבגד ואף אם הוא דם אינו מטמאו.
ודייק כן מדברי רש"י שכתב בעמוד ב' שאכן יש ספק אם זה דם או לא, ורק השיב לו הנח לכתמים דרבנן","193","","4297","True","True","False","","121","31.210.191.122","0","20556","נידה|סב ע"א",""),new Message("20567","20565","יישר כח","24/07/12 02:46","ה אב","תשע"ב","02:46","המכריע","אכן בסעיף א ציינתי לרש"י הזה כדיוק הערול"נ.

בהזדמנות שוב אציין שבכל פעם אני מעתיק אצלי את כל המ"מ. רק איני רוצה להכביד ולכתוב בכל פעם יישר כח כמצות אנשים מלומדה.","199","","4297","True","True","False","","181","85.130.221.217","0","20556","נידה|סב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);