var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20514;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","57"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","38"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20514","0","הערות לנדה דף סא","22/07/12 02:21","ג אב","תשע"ב","02:21","המכריע","א. שלשתן ומצאו טהורות כולן טמאות. זו חידה נפלאה. היכי משכח"ל אשה ששאלה על כתם וטיהרוה ואחר כך בעקבות מעשה שעשתה אשה אחרת ללא קשר ישיר אליה, חוזרת ונטמאת.

ב. הוא הבור שמילא ישמעאל בן נתניה חללים. גם זה קשור לחורבן, שאחרי שהגלה נ"נ רשיעא את כל העם השאיר מעט מדלת העם והעמיד בראשם את גדליה, ובהריגתו כבתה גחלת ישראל ועל זה קבעו תענית לדורות, לפי שזה כעין גמר החורבן.

ג. שמא תעמוד לו זכותו. עי' תוס' ורא"ש מה השייכות לכאן. ונראה דכוונתם דמשה גם ידע את הלישנא בישא שכוונת עוג לרעה, ומשום הא לא היה חושש לזכותו, אלא דחשש שמא היתה כוונתו טהורה או עכ"פ גם לטובה נתכוין ויש לו זכות, והיינו למיחש מיבעי שהלישנא בישא אינה אמת. לפ"ז אכתי ל"ד ממש, דלעיל בעי למיחש דהלישנא בישא אמת, וכאן היה להיפך.

וכמדומה דיש ספרי יראה שרוצים לדייק מכאן יסוד דגם אם כוונתו לרעה, אכתי אין הקב"ה מקפח שכר המעשה הטוב שיצא מזה, ולדברינו ע"פ תוס' אין לזה ראיה, דכאן משה חשש דהיה לו גם כוונה טהורה.

ד. שאבד בו כתם. לכ' צ"ב למאי דכתב רש"י דנגלל בדם בהמה מה יועיל בדיקה, ובשלמא דהה ע"י מים יתכן עדיין דבבדיקה טובה יוכל להבחין. וי"ל.

ה. (סא:) אין שכונה פחות מג' אצבעות. משמע דצריך לבדוק דוקא ג' ולא פחות. וזה תימה דהא אם יבדוק אצבע אצבע שפיר דמי טפי. ואולי מימרא זו לא נאמרה לענין זה והובאה רק אגב. ויל"ע.
(והא דבודק ש"ז במחט, לכ' הכוונה דנועץ, ואם ננעץ בקלות הרי שאין שם ש"ז והיכא שננעץ קשה שם הוא בלוע).

ואפשר דהכוונה בודקו שכונות, דמכל שכונה בודק קטע קטן, בראייה את הכתם, ובמחט את הש"ז, ועל זה אמרו דמכל ג' אצבעות צריך נציגות, ובאו באמת להקל דטפי מזה לא צריך, (לבדוק קטע מכל ב' אצבעות), ואולי מספיק גם פחות, (כלומר לבדוק קטע מכל ד' או ה' אצבעות), אבל זה כבר לא ברירא.

ו. ור' יוחנן לטעמיה. צ"ב דרב יוסף דיבר על אחרי התחייה ובזה פליג מימרא קמא דריו"ח, וריו"ח השני דיבר על שעה שהוא מת ומאי שייטיה זה לזה.

ז. בפולמוס של אספיינוס. זה נמצא בדף של ב' מנ"א!","199","","4300","True","True","False","","1118","85.130.221.217","0","0","נידה|סא ע"א",""),new Message("20515","20514","ל-ו. מתורץ בריטב"א ובמה שביארתיו","22/07/12 04:42","ג אב","תשע"ב","04:42","דוד כוכב","באשכול המקביל.

ונראה שלשון ההערה צריך תיקון כך:
ו. ור' יוחנן לטעמיה. צ"ב דרב יוסף דיבר על אחרי התחייה ובזה מסכים מימרא קמא דריו"ח ופליג רבי ינאי, וריו"ח השני דיבר על שעה שהוא מת ומאי שייטיה זה לזה.","125","","4300","True","True","False","","131","212.76.124.42","0","20514","נידה|סא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);