var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20101;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","71"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","54"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20101","0","משהוא יואיל בבקשה להסביר לי תוס'","29/06/12 13:54","ט תמוז","תשע"ב","13:54","אוריאל","תוד"ה שתים שהן ארבע, את פירוש רש"י כאן ובשבועות.","218","","4330","True","True","False","","1284","85.130.216.84","0","0","שבת|ב ע"א",""),new Message("20103","20101","בבקשה","30/06/12 22:55","י תמוז","תשע"ב","22:55","כדי","במשנה נאמר: "יציאות השבת שתים שהן ארבע". כלומר שתי הוצאות מרשות לרשות אסורות מן התורה, ושתים מדרבנן.
עוד מפורש בהמשך המשנה שיש "שתים שהן ארבע" - בפנים, ו"שתים שהן ארבע" - בחוץ.
ישנן שתי אפשרויות לפרש את ה"בפנים" וה"בחוץ":

א. "בפנים" - הכוונה לאותו העומד בפנים, כלומר בעל הבית. ולפי זה, כוונת המשנה היא שלאותו העומד בפנים (בעה"ב) יש שתי הוצאות מרשות לרשות שאסורות מן התורה (והן: אם נטל מתוך רשותו שלו - רשות היחיד, ונתן לתוך ידו של עני - רשות הרבים. וכן אם נטל מתוך רשותו של עני - רשות הרבים, והכניס לרשותו שלו -רשות היחיד).
"בחוץ" - הכוונה לאותו העומד בחוץ, כלומר העני. ולפי זה כוונת המשנה היא שלאותו העומד בחוץ (העני) יש שתי הוצאות מרשות לרשות שאסורות מן התורה (והן כנ"ל, רק להיפוך).

כך פירש רש"י אצלינו בשבת.

ב. לפי פירוש רש"י בשבועות בפנים ובחוץ אינו מתייחס לעומדים שם (בעה"ב והעני) אלא לסוג מלאכת ההוצאה, ש"בפנים" - היינו מלאכת הכנסה מרשות הרבים לרשות היחיד, ו"בחוץ" - היינו מלאכות הוצאה מרשות היחיד לרשות הרבים.
לפי פירוש זה "שתים שהן ארבע בפנים" פירושו: ישנן שתי הכנסות שאסורות מן התורה (והן: אם העני נוטל מרה"ר ונותן לתוך ידו של בעה"ב העומד ברה"י, וכן אם בעה"ב נוטל מתוך ידו של עני ומכניס לתוך רשותו - רה"י).
ו"שתים שהן ארבע בחוץ" פירושו: ישנן שתי הוצאות שאסורות מן התורה (והן: אם בעה"ב נוטל מתוך רה"י ונותן לתוך ידו של עני ברה"ר, וכן אם העני נוטל מתוך רשותו של בעה"ב ומוציא לתוך רשותו - רה"ר).

תוספות הסכימו לפירוש הראשון שהוא פירוש רש"י שבכאן משום שכך משמע מסדר המשנה וכך משמע בגמרא.","249","","4329","True","True","False","","236","79.181.193.176","0","20101","שבת|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);