var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19803;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19803","0","הערות לנדה דף כז","18/06/12 11:13","כח סיון","תשע"ב","11:13","המכריע","(שייך לכו:) אין תולין אלא בדבר שיש במינו שליא. מסברא הדבר קצ"ב, אה"נ לבהמה וחיה יש שליא ולעוף אין, אבל אשה זו לא בהמה וחיה היא מתעברת ולא עוף, אלא עוברה האנושי נפגם וקיבל דמות בהמה או עוף, ומה סברא יש בזה שעובר אדם שמתקלקל, אם נשתבש לדמות בהמה יהא לו שליא ואם משתבש לדמות עוף לא יהא לו. ואולי זה דבר מסודות הבריאה שהיה מקובל לרבי.

כז.
א. הוציאוהו בספל. לכאורה הכוונה לשליא והוי לה למימר הוציאוה. ואולי משום דהנידון הוא על הולד הנימוק שבתוכה, ולכן נקט לשון זכר.

ב. (כז:) איזהו מת שיש לו רקב, נקבר ערום בארון של שיש. עיין בנזיר דיתכן דאפילו העור מעכב ומשכחת לה רק בנשלק עורו, ומאידך כל גופו קיים, דהא בחסר ליכא להאי דינא (ועיי"ש עוד). ולכאורה זו הלכתא למשיחא, דלעולם לא משכחת לה, ואין זו הלכה בדבר מצוי כלל. וגם הענין זר. ושמעתי לפני שנים רבות מת"ח אחד שליט"א לומר דבאמת זו הלכה שבאה ללמד איזה רעיון, בבחינת דרוש וקבל שכר, וכעין בן סורר או עיר הנידחת או בית המנוגע להני תנאי דלא היה ולא יהיה, (ובמידה מסויימת גם מיתות ב"ד שנמסרו על הרבה עבירות כדי להבין חומר החטא, ומאידך, בנוגע למעשה, נצטוינו והצילו העדה וסנהדרין ההורגת אחת לשבע שנים נקראת קטלנית). והענין כאן בא להראות את גדלות האדם, שהרי טומאת המת יסודה מתוך כבוד והתייחסות של חשיבות לשרידי האדם, עיין באוה"ח שהמשיל לזבובים הנמשכים דוקא אל הדבש (לבאר מדוע אין טומאת מת בגויים), וזה באו לומר שאפילו האדם כמות שהוא ממש, ללא כל תוספת חיצונית (ערום, אפי' מעור, ללא ארון וכו') חשיבות גדולה לו. ותן לחכם ויחכם עוד.","199","","4336","True","True","False","","853","85.130.221.217","0","0","נידה|כז ע"א",""),new Message("19804","19803","על ב'","18/06/12 19:50","כח סיון","תשע"ב","19:50","הודו_כי_טוב","כמדומני , אם זכרוני אינו מטעני , למדנו באחת המסכתות הקודמות
שיש טומאת מתים לגויים .","207","","4336","True","True","False","","190","46.117.14.249","0","19803","נידה|כז ע"א",""),new Message("19806","19804","זו מחלוקת תנאים","18/06/12 20:44","כח סיון","תשע"ב","20:44","המכריע","והיה עלי לדייק בדבריי שדברי אוה"ח נסובים למ"ד קברי עכו"ם אינן מטמאים (לפחות באהל). אלא שכל דברי האוה"ח הובאו אצלי רק כדוגמה לדבר, ואצלו פרט זה הוא רק דוגמה לרעיונו, על כן לא ראיתי צורך לדקדק.","199","","4336","True","True","False","","263","85.130.221.217","0","19803","נידה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);