var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1965;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","69"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","43"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","43")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1965","0","קושי בפירוש של הגמרא לפשט המשנה","28/04/10 15:45","יד אייר","תש"ע","15:45","שיננא","המקורות לשאלה שלי:

משנה: ואלו הן הנשרפין הבא על אשה ובתה... יש בכלל אשה ובתה בתו ובת בתו ובת בנו ובת אשתו ובת בתה ובת בנה חמותו ואם חמותו ואם חמיו:

גמרא: הבא על אשה שנשא בתה לא קתני אלא הבא על אשה ובתה מכלל דתרוייהו לאיסורא ומאן נינהו חמותו ואם חמותו וקתני יש בכלל אשה ובתה מכלל דתרוייהו כתיבי בהדיא והנך מדרשא אתיא הניחא לאביי דאמר משמעות דורשין איכא בינייהו מתניתין מני רבי עקיבא היא אלא לרבא דאמר חמותו לאחר מיתה איכא בינייהו מתניתין מני אמר לך רבא תני הבא על אשה שנשא בתה:

רש"י: הבא על האשה שנשא בתה לא קתני. כלומר מכדי מדקתני סיפא יש בכלל וכו' מכלל דהאי אשה ובתה בהנך דכתיבן מיירי ולאו באשתו ובבת אשתו...

השאלה שלי:
פשט המשנה נראה לענ"ד ברור שהכוונה היא כן לאשתו ובתו.
רש"י מסביר היטב מדוע הגמרא ממאנת בביאור זה.
אבל עדיין - קשה לי מאוד - פשט המשנה לא נראה כפי הבנת הגמרא! למה הדוחק הזה? (הכל בגלל הדיוק שרש"י מציין??)","146","","5126","True","True","False","","1149","84.228.136.225","0","0","סנהדרין|עה ע"א",""),new Message("1971","1965","קצת מקורות בנושא","28/04/10 21:25","יד אייר","תש"ע","21:25","הראל","באשכול אחר","46","","5126","True","True","False","","171","84.228.136.225","0","1965","סנהדרין|עה ע"א",""),new Message("2010","1971","עוד מקור מעניין","30/04/10 17:42","טז אייר","תש"ע","17:42","משיב מאורות דף היומי","הרמב"ם בהקדמה לפירוש המשנה כותב : ראיתי התלמוד עושה במשנה דבר שאי אפשר להשיגו בסברא לעולם.","142","","5124","True","True","False","","185","85.130.130.141","0","1965","סנהדרין|עה ע"א",""),new Message("2011","2010","דברי הרמב"ם","30/04/10 17:44","טז אייר","תש"ע","17:44","משיב מאורות דף היומי","הקדמת הרמב"ם למשנה

וראיתי אחרי כן לחבר על כל המשנה חבור הכרחי כמו שאבאר בסוף דברי אלה. ומה שהביאני לכך מפני שראיתי התלמוד עושה במשנה מה שלא יוכל שום אדם להשיגו בסברא לעולם, שהוא מביא כללים ואומר לך שמשנה זו נבנתה באופן כך וכך, או שזאת המשנה חסרה בלשונה וצריכה להיות כך, או שזאת המשנה לפלוני וסברתו כך. ועוד שהוא מוסיף בנוסחה ומחסר ממנו, ומגלה טעמיה.","142","","5124","True","True","False","","174","85.130.130.141","0","1965","סנהדרין|עה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);