var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19643;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","66"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19643","0","ענוותנות בונה ענוותנות הורסת","10/06/12 05:57","כ סיון","תשע"ב","05:57","דוד כוכב","אימתי טוב העוז
ואימתי הענווה?

על כך כאן.","125","","4347","True","True","False","","887","95.86.90.191","0","0","נידה|כ ע"ב",""),new Message("19665","19643","מקורות נוספים","11/06/12 03:00","כא סיון","תשע"ב","03:00","דוד כוכב","בענין הקשר בין גאוה לטעות בדין - מאת הניק 'בניברקי' בפורום אברכים רוטר:

פסחים סו: אמר רב יהודה אמר רב כל המתייהר אם חכם הוא חכמתו מסתלקת ממנו אם נביא הוא נבואתו מסתלקת ממנו, אם חכם הוא חכמתו מסתלקת ממנו מהלל דאמר מר התחיל מקנטרן בדברים וקאמר להו הלכה זו שמעתי ושכחתי. (ועי' בבן יהוידע בפסחים שם שכתב דהא דחכמתו מסתלקת היינו רק בדבר שנתגאה בו שמשכחו, דומיא דהלל שנתגאה בדין מהלכות קרבן פסח ונשתכח ממנו דין בק"פ, אבל שאר חכמתו אינה מסתלקת). הרמב"ם בפ"ב מדעות ה"ג השמיט ד"ז, וע"ש בספר הליקוטים כמה תירוצים.

(תמורה טז. אמר רב יהודה אמר רב בשעה שנפטר משה רבינו לגן עדן אמר לו ליהושע שאל ממני כל ספיקות שיש לך, אמר לו רבי כלום הנחתיך שעה אחת והלכתי למקום אחר, לא כך כתבת בי ומשרתו יהושע בן נון נער לא ימיש מתוך האהל, מיד תשש כוחו של יהושע ונשתכחו ממנו שלש מאות הלכות ונולדו לו שבע מאות ספיקות וכו'. וע"ש ברש"י, והמהרש"א פירש דהיינו מחמת שנתגאה לומר כן שיודע הכל ולכך נשתכח ממנו).

ירושלמי יבמות סו"פ מצות חליצה עובדא דלוי בר סיסי שעשו לו בימה גדולה והושיבוהו עליה ושאלוהו שאלות ולא ידע להשיב וכשבא לפני רבי השיב עליהם, אמר לו רבי ולמה לא השבת להם, אמר ליה עשו לי בימה גדולה והושיבו אותי עליה וטפח רוחי עלי, וקרא עליו אם נבלת בהתנשא ואם זמות יד לפה, מי גרם לך להתנבל בדברי תורה על שנישאת בהן עצמך.
","125","","4346","True","True","False","","193","95.86.123.116","0","19643","נידה|כ ע"ב",""),new Message("19705","19665","גם כהיום יש לנו הענווה הפסולה הזה","11/06/12 23:06","כא סיון","תשע"ב","23:06","אמלתראות","ועיין במהר"ץ חיות דבר נכון וגם זה ממש כיוצא, ומוכרחין אנו להורות גם למעשה כשנראה לנו בראיות ובהבנה ישרה ובפרט במקום עיגון כזה ולהציל ממכשול כזה"

ועל כן היות שיש די ראיות ברורות כשמש בצהריים על מיקום המזבח, אלא חסר הביקוש מצד עם ישראל שלא מרגישים בצערם כעגונה, ולא מרגישים בצער קוב"ה שרוצה להתאחד עם כלל ישראל כימי קדם, ע"כ מוכרח על תלמידי חכמים ועשירים לחלץ כבלי העיגון ולהציל ממכשולות עתידיים","267","","4346","True","True","False","","209","68.199.172.225","0","19643","נידה|כ ע"ב",""),new Message("19708","19705","ויקרא משה להושע יהושע","12/06/12 00:49","כב סיון","תשע"ב","00:49","עם הארץ","דברי התרגום יונתן : "וכד חמא משה ענותנותיה קרא משה להושע בר נון יהושע", (כשראה משה את הענוה של יהושע הוסיף לו את האות "י" על שמו ונהפך שמו מהושע ליהושע). ונקשה מה הפירוש כשראה את הענוה שלו?.","248","","4345","True","True","False","","226","108.133.88.140","0","19643","נידה|כ ע"ב",""),new Message("19710","19708","האתר לא יכול להכיל את הדיו שנשפך על זה","12/06/12 00:55","כב סיון","תשע"ב","00:55","כדי","","249","","4345","False","True","False","","150","109.186.120.65","0","19643","נידה|כ ע"ב",""),new Message("19726","19708","גם לפנחס ניתוסף היוד אחר גאוותו הטוב","12/06/12 19:55","כב סיון","תשע"ב","19:55","אמלתראות","ועם כלב [בנוסף להושע בןון] תיקנו חטא המרגלים שבפרשתינו, והלכו בדרך טבעית [שתלוי בנסית ודו"ק] והצליחו, דלא כמרגלים שמאסו ליכנס בדרך טבעית לארץ הקדושה, אחר היות עם ישראל במדבר בדרך נסית, ובזה תלוי מקור חטא קין והבל שמיתקן בעת הזאת דהיא ה"לעתיד" הידוע, שהיא היא המציאות העכשווית","267","","4345","True","True","False","","242","68.199.172.225","0","19643","נידה|כ ע"ב",""),new Message("19711","19710","תורה היא וללמוד אני צריך","12/06/12 00:57","כב סיון","תשע"ב","00:57","עם הארץ","","248","","4345","False","True","False","","142","108.133.88.140","0","19643","נידה|כ ע"ב",""),new Message("19713","19711","כמה גרגירים","12/06/12 01:25","כב סיון","תשע"ב","01:25","כדי","א. ע"פ דברי האר"י שהגאה פוגם בשם י"ה, וכאשר ראה שהוא עניו ומידה טובה מרובה, הוסיף לו שם י"ה על שמו להורות על ענוותנותו.

ב. כאשר ראה שהושע עניו, ולפעמים ענווה יכולה להיות לרועץ (וזה מתאים לתוכן האשכול), לכן ראה צורך לקוראו יהושע כדרש חז"ל "יה יושיעך מעצת מרגלים".

ג. ע"ד דרש וחידוד מהחת"ס - כאשר המילה בֵּן נון מנוקדת בציר"ה יש בזה מעלה ורבותא ליהושע, שהוא כבן של שער הנו"ן של החכמה שאפילו משה לא השיגו (כמ"ש בר"ה כא: כמדומני). אבל כאשר בֶּן נון מנוקדת בחיריק אזי יש להסתפק בב' משמעויות: א. שמתבונן בשער הנו"ן. ב. יש לומר שהוכרח לנקד בחיריק שהרי נטל יו"ד משרה והציבה בתחילת שמו, אך עדיין חסר לה הניקוד ומהיכן לקחו, אלא שמהסגול של "בן" בתחילה, לקח שתי נקודות ועשאם כשבא ליו"ד, ולא נשאר בב' אלא נקודה אחת ושמה חיריק. וא"כ, לפני שעשה תוספת זו של היו"ד, שמו היה מתנוסס לתהילה ומשמעו אחד שהיה בן שער הנו"ן, אבל לאחר שהוסיף היו"ד, שוב י"ל דבן נון הוא רק משום שחסר הניקוד וכנ"ל.","249","","4345","True","True","False","","213","109.186.120.65","0","19643","נידה|כ ע"ב",""),new Message("19729","19726","שמענו חידוש נפלא בנז׳ ( ממתק לשבת)","12/06/12 21:40","כב סיון","תשע"ב","21:40","עם הארץ","נאמר יד לח ״ ויהושע בן נון וכלב בן יפונה חיו מן האנשים״
ויש לשאול מה הכוונה חיו מן האנשים ( ר ׳ כלי יקר כל הפסוק מיותר ) אלא,
הגמרא (חגיגה ד׳ ב )מתארת דו שיח בין מלאך המוות ורב ביבי על לקיחת נשמות טרם זמנם, לבסוף שואל רב ביבי מה אתה עושה עם שנותיו הנותרות שהיו קצבות לאותו אדם? ״ אמר אי איכא צורבא מרבנן דמעביר במיליה מוסיפנא להו ליה והויא חלופיה״ ( אם נמצא תלמיד חכם שמעביר על מידותיו אני מוסיף לו את אותם שנים הנותרות של המת אליו ובשנים הנותרות הוא נעשה חילופו של המת )
מכאן אפשר לפרש חיו מן האנשים , משה ראה ברוח הקודש ששנותיהם של עשרת המרגלים יעברו לכלב ויהושע לכן פחד שמדות רעות (לשון הרע) יעברו ממנם ליהושע
ולכן התפלל עליו יה יושיעך ממדות המרגלים.
ועפ״ז חשבנו להמשיך ולתרץ ״ ועבדי כלב עקב היתה רוח אחרת עמו וימלא אחרי״ למרות שגם בכלב נכנסו אותם(רוחות) שנים משאר המרגלים לא שמע לאותם רוחות ונצל בזכות עצמו ללא תפילה (עזרה ) מצד משה ולכן קרא לו עבדי.","248","","4345","True","True","False","","218","108.133.88.140","0","19643","נידה|כ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);