var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19465;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19465","0",""בלידה יבשתא״","31/05/12 22:22","י סיון","תשע"ב","22:22","עם הארץ","הגמרא בדף י׳ מביאה תרוץ שתתכן לידה יבשה דהיינו בלי יציאת דם שיועיל להשלים שלש עונות מימי עיבורה לימי מניקותה.
בעמוד כא א׳. ״ רבי יהושע אומר שאי אפשר לפתיחת הקבר בלא דם״ ואילו ת״ק במשנה שם סובר שאפשר לפתיחת הקבר בלא דם
האם משהו שמע על לידה יבשה בדורות האחרונים?
והאם קיימת אפשרות תיאורתית ללידה זו?","248","","4354","True","True","False","","1522","108.133.89.77","0","0","נידה|י ע"א",""),new Message("19466","19465","להלן מקור הנראה אמין לבדיקה","01/06/12 00:49","יא סיון","תשע"ב","00:49","יהודי_קדום","״לידה יבשה כמעט שאינה בנמצא; מאחר שנוזל מי השפיר נוצר ללא הרף בעיקר על ידי כליותיו של התינוק, וגם במקרים של ירידת מי השפיר ניתן עדיין למצוא סביב התינוק כמויות רבות של מים המספקים חומר סיכה לדפנות של תעלת הלידה, בדרכו של הוולד החוצה.״

האם אפשר שמדובר כאן ללא דם?
מ״כמעט שאינה בנמצא״ אולי נלמד שנמצא?

צ״ע נוסף.

ראיתי כאן

וכן כאן.

שם:

״ההגדרה כי "לידה יבשה" (דבר שפועל הינו תיאורתי) אכן הרב עובדיה מגדיר כי האשה נטמאת ברגע שמוגדר מצב לידה וזהו במצב של יציאת רוב הראש ובתנאי שלא היה כל דימום בטרם זה.
יש הגדרה נוספת ע"פ הגמרא מתי אשה נטמאת בטומאת לידה, ומעבר להגדרת יציאת הדם, הגמרא מגדירה שני מצבים נוספים, כאשר האחד הוא צירים שאינה יכולה ללכת ועולה על המשבר, זמנים שעפ"ר מקדימים את שלב הלידה הפעיה ממש אבל בהחלט סמוכים אליה מאוד, ואילו התיאור הראשון הוא במצב (הקורה לעיתים נדירות מאוד) שאשה לא חשה כלל דבר ונמצאת ממש בלידה של יציאת התינוק, אבל כאמור מצב זה נדיר מאוד.
בהכנסת מכשיר, מעבר לדיון לעיל, התלוי בגודל הפתיחה אבל ביציאה או בהכנסה של דבר כלשהו לרחם ואז אכן יהיה רלוונטי ההלכה כי אי אפשר לפתיחת הקבר בלא דם.
ולכן, בלידה, כאשר טרם יצא דבר כלשהו מהרחם וטרם נכנס תנימה, נחלקו הפוסקים מהו הגדר שמעיד כבר על התחלת תהליך לידה פעיל המצריך הרחקה (כמובן בטרם נראה דם בפועל) האם זה 4 ס"מ כשיטת הרב אליהו, או 5-6 ס"מ כפי שסובר הרב נוייבריט או אפילו פתיחה מלאה על עוד לא נראה דם כלל.
ואילו בהכנסת מכשיר, יש פעולה של הכנסה והוצאה מהרחם ולכן אנו דנים ע"פ השיעור של קצהו של קנה (4-5 מ"מ) או לפי שיטתו היחידה של האג"מ כ 19 מ"מ. ״","233","","4353","True","True","False","","272","109.65.144.233","0","19465","נידה|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);