var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19380;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19380","0","רבי אליעזר שמותי היה","28/05/12 01:21","ז סיון","תשע"ב","01:21","הודו_כי_טוב","מאמר של הרב דני וולף

1 איך הם יודעים שאכן הקדוש ברוך הוא אמר נצחוני בני ?

אליהו הנביא מתרץ קושיות
הרב אליישיב למשל אמר שנה שעברה שגם אם אליהו הנביא יבוא ויגיד הוא ישאר בעמדתו

2 ואם כן אז איך שבסוף ימיו רבי אליעזר אמר שיהיה למנדים עונש וכך היה ?

3 גם "לא בשמיים היא" בכלל זו מחלוקת

4 לא מובן בדף זה - נדה ז למה אי אפשר לגעור במי שינהג כרבי אליעזר כשהוא שמותי

5 דבר אחרון למה רבי אליעזר היה צריך פעילות ניסית ולא יכל בדרך השכל להוכיח","207","","4355","True","True","False","","1314","46.117.14.249","0","0","נידה|ז ע"א",""),new Message("19404","19380","של מי השאלות?","29/05/12 02:01","ח סיון","תשע"ב","02:01","המכריע","האם השאלות האלו הן מתאבנים למאמר של דני וולף?

לגופן הרי לך תשובות.

א. בעלי רוח הקודש היו ומשתמשים בבת קול ועל כן זו לא שאלה מנין ידעו מה אמר קודשא בריך הוא.

ב. למרות שצדקו חכמי ישראל בהנהגתם כלפי רבי אליעזר, (עי' תוס' שלא ממש נידוהו, ועי' בזה קונטרס נפלא מהרד"ל במבוא לפירושו על פרקי דרבי אליעזר), בכל אופן קודשא בריך הוא תבע ליקריה דתלמיד חכם, ואף על כל בין אדם לחבירו כבר יסדו לנו רבותינו שאף כשהפגיעה בזולתו אולי צודקת, אבל בין אדם לחבירו הוא כמו אש, המכניס ידיו נשרף אף אם הצדק עמו, וקל וחומר בכבוד חכם. ולכן אשתו של רבי אליעזר היתה מונעת ממנו מליפול על פניו, ביודעה מה יקרה.

ג. אם בחיי רבי אליעזר ינהגו כמוהו שלא כדין, למחות במי שינהג כן, זו תהא פגיעה בכבודו של רבי אליעזר, ומה בכך שהוא שמותי, וכי לכן כבודו הותר?

ד. ר"א ניסה להוכיח באופו שכלי ולא קיבלו חבריו את דבריו והוכחותיו, ורק אז ניסה לשכנעם בכך שמשמים מסכימים לו.","199","","4354","True","True","False","","159","85.130.221.217","0","19380","נידה|ז ע"א",""),new Message("19409","19380","מבלי להרגיז אף אחד אי אפשר לעיין","29/05/12 11:47","ח סיון","תשע"ב","11:47","קותי","בדבר מבלי המבט ההיסטורי מדובר בתחילת הנצרות
התחילו לדבר על כך שבשמיים נשאר קצת תורה
ויש מי שעלה לקחת את מה שמשה רבנו שכח
חכמים היו חייבים להבהיר כולל רבי אליעזר שלא נשארה שום תורה בשמיים
וככל שרבי אליעזר הוסיף בניסים ההתנגדות לדבריו גדלה כי גם הצד השני (הנוצרים) טען לניסים

בזמן בית שמאי ובית הלל לא היתה בעיה של מינות ויציאה מגבולות המוסכם ומחלוקת היא בתוך הגבול המותר

דברי נבואה אין להם סטטוס בפסיקת ההלכה להיפך נביא שיבוא ויאמר שמהשמים נבאו אותו שהלכה כך וכך הרי הוא נביא שקר

דרך אגב אני חושב שלא רואים את מלוא המשמעות של "לא בשמים היא" זה לא היתר לעשות איך רוצים. השמים נשארו נוכחים ואם פוסקים לא נכון מתוך נגיעה הטיה וכו' נענשים על כך קשות חרב באה לעולם!!!","217","","4354","True","True","False","","176","85.250.169.110","0","19380","נידה|ז ע"א",""),new Message("19406","19404","כנראה שאלו מתאבנים למאמר","29/05/12 08:15","ח סיון","תשע"ב","08:15","הודו_כי_טוב","קושיה על א הם עצמם אומרים לא בשמיים היא וגם הניצחוני בני רק לפי רבי יהושע ונדמה לי שכאן מדובר באליהו הנביא שאמר (לפי המאמר)
קושיה על ב אם לא ממש נידהו אז לא ממש הספינה עמדה לטבוע ולא ממש
הם מתו לפני זמנם ? האם זה אותו רבי יהושע שביקר אותו כשרבי אליעזר חלה ?
קושיה על ג כשמחרימים מישהוא החרם עצמו הורס את כבודו
וזה מה שעשו ועוד "הידרו" בשרפת מה שהתיר שרפו בפניו
וצדיקים כמותם נקראים חיים אז עם הוא בעולם הנשמות כן מותר ?
קושיה נוספתרבי אליעזר הוא מבית שמאי ונאמר בבת קול הלכה כמותו בכל מקום
בת קול קודמת אמרה אלו ואלו דברי אלוקים חיים והלכה כבית הלל","207","","4354","True","True","False","","168","46.117.14.249","0","19380","נידה|ז ע"א",""),new Message("19408","19406","הוספת תבלינים","29/05/12 11:38","ח סיון","תשע"ב","11:38","המכריע","א. הכלל של לא בשמים היא נאמר רק לגבי פסיקת הלכות. התורה נמסרה לנו בהר סיני כדי שכל ההכרעות ההלכתיות יוכרעו על ידי חכמי ישראל כאן בעולם הזה. אפילו הקב"ה כביכול כשדן עם המלאכים לגבי הלכות נגעים, הם שואלים את רבה בר נחמני, כמובא במס' ב"מ, ומוסבר באחרונים (הקדמת הקצוה"ח, אולי בשם הר"ן), שהקובע להלכה זו דעת חכמי ישראל, והדיון בישיבה של מעלה היא רק מה תהא בזה דעת חכמי ישראל.
מה שלא נוגע לפסיקת הלכה, ברור שיש "תקשורת מקוונת" עם השמים.

ב. למרות שלא ממש נידוהו לפי כללי נידוי, הרי בודאי הרחיקוהו, וזו גם פגיעה אנושה בכבודו ולכן הספינה יכולה ממש לטבוע והם ממש למות.
זה אותו רבי יהושע. דומני שבגמ' סופ"ז בסנהדרין כתוב נכנסו ר"ע וחביריו, ולא מוזכר להדיא ר"י, רק כשנפטר, כתוב עמד רבי יהושע על רגליו ואמר הותר הנדר, אולי לא ממש היה שם.

ג. החרם הוא פגיעה גדולה כמובן, אבל ההכרח לא יגונה, השריפה לא היתה בשביל להוסיף זלזול חלילה, אלא כדי להעמיד את ההלכה על תילה. הדבר נעשה בכאב רב ללא שום כוונת התנצחות. אל לנו לדמיין את הלך רוחם של ראשונים כמלאכים לפי אמות המידה הקטנוניות שלנו. הם היו בפרשת דרכים קריטית לגבי מעמד ההלכה בישראל, אחרי רבים להטות, ועמדו מול ענק תקיף בדעתו, ולא היתה להם ברירה לפי עומק שקול דעתם. אבל מחוץ למה שהיו מוכרחים לעשות, נזהרו מאד שלא להוסיף חלילה כלום. (מצינו בתורה כמה פעמים דברים דומים. שליח ב"ד שהוסיף מכה אחת יותר מהראוי, לוקה בעצמו. כיון שנקלה הרי הוא כאחיך. לא תלין נבלתו על העץ. כלומר גם כשיש דין לעשות מעשה מבזה, הבו דלא לוסיף עלה, קל וחומר כשהמעשה נוגע בכבוד אחד מגדולי הדור).

ד. כשהוא בעולם הנשמות, אין בזה כל כך פגיעה בכבודו. ואין זה קשור לכך שנקרא חי. (גם אדם חי אינו דומה אמירה נגדו בפניו או אמירה שלא בפניו). ושוב השיקול משתנה, העמדת הדין על תילו, שהלכה כר"א לגבי מסולקות דמים עדיף ממעט הפגיעה שבמחאה לאחר מיתה.

ה. לגבי הבת קול שהלכה כמותו, כבר שאלו את זה בגמ' פרק הזהב ואמרו שזו יצאה רק מפני כבודו של רבי אליעזר.

ולוואי נזכה להיות עפר תחת רגליהם של רבי אליעזר וחבריו בעלמא דקשוט.","199","","4354","True","True","False","","166","212.179.87.186","0","19380","נידה|ז ע"א",""),new Message("19414","19408","לגבי סעיף א","29/05/12 13:11","ח סיון","תשע"ב","13:11","קותי","תלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף פו עמוד א

כי הוה קא ניחא נפשיה אמר: טהור, טהור. יצאת בת קול ואמרה: אשריך רבה בר נחמני שגופך טהור, ויצאתה נשמתך בטהור.
שמעתי פעם מהרב קוליץ ז"ל שנפסק ברמב"ם טמא כי לאמירה של רבה בר נחמני כבר לא היה סטטוס הלכתי

לא ברור
מה שלא נוגע לפסיקת הלכה, ברור שיש "תקשורת מקוונת" עם השמים.
הרי הכל שפיט הכל נתון לשיפוט הלכתי","217","","4354","True","True","False","","193","85.250.169.110","0","19380","נידה|ז ע"א",""),new Message("19433","19408","ועכשיו לאחר התבלינים מעורב ירושלמי","30/05/12 02:04","ט סיון","תשע"ב","02:04","הודו_כי_טוב","דף ב, א פרק א הלכה ב גמרא אמר רבי יהושע לא שמעתי אלא בתולה אבל הלכה כרבי ליעזר. אין אומרין מי שלא ראה את הלבנה יבוא ויעיד אלא אומר מי שראה את הלבנה יבוא ויעיד אתה לא שמעת אני שמעתי כל ימים שהיה ר' ליעזר קיים היתה הלכה כרבי יהושע משמת רבי ליעזר הנהיג רבי יהושע הלכה כרבי ליעזר. מה נן קיימין אם בששמע רבי ליעזר מפי אחד ורבי יהושע מפי שנים בין בחיים בין לאחר מיתה תהא הלכה כרבי יהושע ואם בששמע רבי יהושע מפי אחד ורבי ליעזר מפי שנים בין בחיים בין לאחר מיתה תהא הלכה כר' ליעזר כהדא דתני אחד אומר שמעתי מפי שנים ושנים אומרים שמענו מפי אחד ייפה כח האחד ששמע מפי שנים מכח השנים ששמעו מפי אחד אלא כן אנן קיימין בשוין זה שמע מפי אחד וזה שמע מפי אחד זה שמע מפי שנים וזה שמע מפי שנים בחייו לא ראה דעתו לאחר מיתתו ראה דעתו
האם באמת רשום בירושלמי רבי אליעזר בלי א ?","207","","4353","True","True","False","","184","46.117.14.249","0","19380","נידה|ז ע"א",""),new Message("19435","19433","בהחלט","30/05/12 02:30","ט סיון","תשע"ב","02:30","דוד כוכב","בליעת אותיות גלילית רגילה וטיפוסית.","125","","4353","True","True","False","","130","31.44.137.128","0","19380","נידה|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);