var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19253;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19253","0","מה מטרת מסכת מידות?","19/05/12 22:31","כז אייר","תשע"ב","22:31","שיננא","והרי אין בה נפקא מינה למעשה!","146","","4368","True","True","False","","1088","77.124.16.171","0","0","מדות|לד ע"א",""),new Message("19254","19253","בעזה"י, במהרה בימינו יהיה!","19/05/12 23:00","כז אייר","תשע"ב","23:00","Almuaddib","ומה נתעוררת כעת, ולא במסכת זבחים, או מנחות?","107","","4368","True","True","False","","177","84.228.126.3","0","19253","מדות|לד ע"א",""),new Message("19255","19253","יש ויש","19/05/12 23:06","כז אייר","תשע"ב","23:06","דוד כוכב","יש דברים שהם לעיכובא, והלכה למעשה.
ויש דברים שהם בגדר הצעה לפתרונות, פלטפורמה ומודל להגדלה ופיתוח. כשם שהמשכן ומקדש ראשון היוו כל אחד דמות ובסיס למקדש שאחריו.

תוספות יום טוב מסכת מידות הקדמה:
לשון הרמב"ם: הביא אחר תמיד מדות ואין בו ענין אחר אלא ספור שהוא זוכר מדת המקדש וצורתו ובנינו וכל ענינו, והתועלת שיש בענין ההוא כי כשיבנה ב"ב יש לשמור ולעשות התבניות ההוא והתכניות והצורות והערך מפני שהוא ברוח הקדש, כמו שאמר (ד"ה א' כ"ח) הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל. עכ"ל. ואף על פי שהבנין של עתיד יש בו שינויים ולא ישוו עם בנין בית שני וכמו שיראה המעיין במשנה ובספר יחזקאל, והרמב"ם עצמו כתב בתחלת הלכות בית הבחירה וז"ל בנין שלמה כבר מפורש במלכים וכן בנין העתיד להבנות אף על פי שהוא כתוב ביחזקאל אינו מפורש ומבואר. ואנשי בית שני כשבנו בימי עזרא בנוהו כבנין שלמה ומעין דברים המפורשים ביחזקאל. ע"כ. הרי שאין בבנין בית שני אלא מעין דברים המפורשים ביחזקאל אבל לא ככל הכתוב בספר שם. ואני בהקדמתי לספר צורת הבית נתתי טוב טעם בזה ע"פ המדרש שנמצא בפירש"י דיחזקאל סי' מ"ג ראויה היתה ביאה שניה של עזרא [להיות] כביאה הראשונה של יהושע כו' ובנין זה מאז היה ראוי להם כשעלו מן הגולה וגאולת עולם אלא שגרם החטא לא היתה תשובתם הוגנת וכו'. ע"כ. לכך אני אומר שלפי שלא היתה תשובתם הוגנת לא יוכלו למלאותו בכל חלקי הבנין כמות שהוא, לפי שאותו בנין מיועד לגאולת עולם שתהא הכבוד חונה לעולם, כענין שנאמר שם ושכנתי בתוכם לעולם. ומ"מ הואיל והיה ראוי להם ראו כי טוב לבנות מעין אותו הבנין במקצת מן הדברים עכ"ד שם. ועכ"ז יפה כתב הרמב"ם שספור ענין בית שני יש בו תועלת לעתיד מצד דברים רבים הדומים. וג"ז הביא לראיה ממה שנאמר הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל, אף על פי שדוד הוא שאמר כן לשלמה בנו על בנין הראשון מ"מ יש ראיה ממנו וכמו שבמ"ב פ' בתרא דסוכה [תנא] ומתקנין שם תיקון גדול העתקתי ששאלו בגמ' והכתיב הכל בכתב מיד ה' עלי השכיל ותירצו קרא אשכחו ודרוש וכו'. וכן עוד בגמ' פ"ו דזבחים (דף ס"ב) בבנין המזבח כמו שאכתוב לקמן רפ"ג דשמעינן שהיה לבני בית שני לבנות כדמות הראשון אלא קרא אשכחו ודרוש וממילא נמי דלעתיד יש לנו לבנותו כמו שהוא בכתב מיד ה' אשר השכיל דוד והיכא דכבר אשכחו קרא ודרוש שפיר ונבנהו כדדרשו, והיכא דאנן ניקום ונשכח קרא ונדרוש נבנהו כמו כן והרי רש"י בפ"ו דזבחים דף ס"ב בההיא דמזבח מפרש קרא אשכח ודרוש ושלמה לא הבין לדרשו והם דרשוהו. ע"כ. [ולשונו זה תמצא עוד לקמן פ"ג מ"א בד"ה וכשעלו וכו'] וכן אנחנו כשנזכה לבנות בנין העתיד יגלה הקדוש ברוך הוא עינינו ומלאה הארץ דעה את ה' ולהבין הסתום בדברי יחזקאל ונבנהו אבל מ"מ צריך לספור בנין השני שכן רוב ועקרי הבנין מיוסדים בתבנית ה' אשר השכיל לדוד ולא ימוט, אלא מה שיזכנו האל יתברך לדרוש עוד מן המקראות מצורף לזה שע"י הסיפור הזה של בית שני אנו יכולים לדרוש ולהבין בבנינא דיחזקאל. ואילו לא היה זה הסיפור נכתב בספר לא מצאנו ידינו ורגלינו באותו הבנין העתיד שיבנה במהרה בימינו:","125","","4368","True","True","False","","147","95.86.100.198","0","19253","מדות|לד ע"א",""),new Message("19267","19253","תשובה שקיבלתי מגולש (ישירות למייל)","20/05/12 19:50","כח אייר","תשע"ב","19:50","שיננא","עיין בהקדמת התוי"ט למסכת שכתב שהדברים יסייעונו בבניין בימה"ק לע"ל.
ועי' גם בתפא"י בריש המסכת דמשמע דבנין הבית לעתיד יהיה מאוד קרוב לזה המתואר במשנה. וע"ע שם. והדברים עתיקים.

קישור לדבריהם","146","","4367","True","True","False","","353","77.124.26.167","0","19253","מדות|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);