var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1922;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1922","0","מה חידש ר' חנינא בדרשתו "למי אוי" וכו'?","23/04/10 09:06","ט אייר","תש"ע","09:06","שאינו יודע לשאול","מה חידש ר' חנינא בדרשתו הבאה?
והרי הוא רק ציטט את הפסוקים!

הדרשה בגמרא:
אמר רב עמרם בריה דר''ש בר אבא אמר ר' חנינא מאי דכתיב {משלי כג-כט} למי אוי למי אבוי למי מדנים למי שיח למי פצעים חנם למי חכלילות עינים (וגו') למאחרים על היין לבאים לחקור ממסך

ולמעשה יש כאן ציטוט מלא של שני פסוקים ממשלי:
(כט) לְמִי אוֹי לְמִי אֲבוֹי לְמִי <מדונים> מִדְיָנִים לְמִי שִׂיחַ לְמִי פְּצָעִים חִנָּם לְמִי חַכְלִלוּת עֵינָיִם:
(ל) לַמְאַחֲרִים עַל הַיָּיִן לַבָּאִים לַחְקֹר מִמְסָךְ:","48","","5138","True","True","False","","1053","77.127.172.241","0","0","סנהדרין|ע ע"א",""),new Message("1923","1922","לשון הפסוקים במשלי כג כז-לב","23/04/10 11:51","ט אייר","תש"ע","11:51","דוד כוכב","כִּי שׁוּחָה עֲמֻקָּה זוֹנָה וּבְאֵר צָרָה נָכְרִיָּה: אַף הִיא כְּחֶתֶף תֶּאֱרֹב וּבוֹגְדִים בְּאָדָם תּוֹסִף: לְמִי אוֹי לְמִי אֲבוֹי לְמִי <מדונים> מִדְיָנִים לְמִי שִׂיחַ לְמִי פְּצָעִים חִנָּם

לְמִי חַכְלִלוּת עֵינָיִם:
לַמְאַחֲרִים עַל הַיָּיִן לַבָּאִים לַחְקֹר מִמְסָךְ: אַל תֵּרֶא יַיִן כִּי יִתְאַדָּם כִּי יִתֵּן <בכיס> בַּכּוֹס עֵינוֹ יִתְהַלֵּךְ בְּמֵישָׁרִים:

ניתן היה לפרש שהפסוק למי אוי למי אבוי, מתייחס עדיין לאמור לפני כן - על מי שנפל ברישתה של אותה זונה.
והפסוק למאחרים על היין פותח בענין חדש, הקשור להמשך - אל תרא יין.

קא משמע לן, ששני הפסוקים ענין אחד הם, וצריך לקראם ברצף. השאלה היא: למי אוי, והתשובה: למכורים ליין.

לכן על פי דקדוקי סופרים אין לגרוס את סוף הפסוק הראשון לְמִי חַכְלִלוּת עֵינָיִם, כי הוא כבר רומז על ההמשך, על אדמימות העינים מיין. ועל פי השאלה 'מאי דכתיב', הוה אמינא שלא לשייך אותו לרישא.
גם בגירסתינו, יש מהמילה וגו' רמז שכך הגרסה, שכן אם גורסים מילים אלו זהו כבר סוף הפסוק. ולכן היא הוכנסה לסוגריים עגולות.


אותה קושיה קיימת על המשנה באבות ד <כג>
"שמואל הקטן אומר (משלי כד) בנפול אויבך אל תשמח ובכשלו אל יגל לבך פן יראה ה' ורע בעיניו והשיב מעליו אפו".
והרי רק צוטט פסוק!

אלא שבנוסח כתב היד המיוחס לרמב"ם יש למשנה המשך:
"חרון אפו לא נאמר, אלא 'אפו' ".","125","","5138","True","True","False","","141","95.86.78.4","0","1922","סנהדרין|ע ע"א",""),new Message("1929","1923","ישר כח!","24/04/10 23:54","י אייר","תש"ע","23:54","הראל","ישר כח!
יפה מאוד, ורק מצביע על החשיבות שבהכרת הפסוקים...

ראה בענין דומה את המקורות המובאים כאן.","46","","5137","True","True","False","","184","77.127.104.95","0","1922","סנהדרין|ע ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);