var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19195;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19195","0","ובשבת היה כופה עליהן פסכתר","16/05/12 14:23","כד אייר","תשע"ב","14:23","אבי",""נתפזר ממנו כקב גחלים והיה מכבדן לאמה ובשבת היה כופה עליהן פסכתר"

כיצד ניתן לכפות על הגחלים כלי בשבת, והרי הגחלים יכבו מחוסר חמצן? האם בכלי היו חורים? מישהו מכיר התייחסות לשאלה זו?","119","","4372","True","True","False","","1071","132.70.228.226","0","0","תמיד|לג ע"א",""),new Message("19197","19195","הכהנים היו יחפים ולדרוך על גחלים זה לא","16/05/12 16:23","כד אייר","תשע"ב","16:23","יהודי_קדום","הכי נעים...
וברצינות - כל חיתוי גחלים הוא כיבוי והרי מותרת פעולה זו בעבודת המקדש.

וא"ת נעשתה כבר מצוותם אומר שזה לא נראה יאה למזבח הזהב שיהיו מפוזרים שם קב גחלים שנעשתה כבר מצוותם ושהם עכשיו מוקצה אבל בכ"ז אולי אפשר לראות בכיסויים ע"מ לשמור על כבוד המקום חלק מהעבודה ולכן מותר.","233","","4372","True","True","False","","156","79.176.150.166","0","19195","תמיד|לג ע"א",""),new Message("19205","19195",""אינו מכווין"","16/05/12 21:33","כד אייר","תשע"ב","21:33","דוד כוכב","איסור מכבה יהיה רק אם הכלי יוצמד לקרקע באופן הרמטי לבל יכנס אוויר כלל, ויכבה בודאות.

וגם באופן זה האיסור הוא רק בגבולין. כי פה הוא מכבה שלא לצורך גופו, ואינו אלא שבות, ואין שבות במקדש.
מסכת שבת ב משנה ה:
המכבה את הנר מפני שהוא מתירא מפני עובדי כוכבים, מפני לסטים, מפני רוח רעה, ואם בשביל (ונ"א מפני) החולה שיישן, פטור.
כחס על הנר, כחס על השמן, כחס על הפתילה, חייב.
ורבי יוסי פוטר בכולן, חוץ מן הפתילה מפני שהוא עושה פחם.
","125","","4372","True","True","False","","129","213.151.42.143","0","19195","תמיד|לג ע"א",""),new Message("19286","19195","ואחר עד עתה","21/05/12 22:17","כט אייר","תשע"ב","22:17","כדי","הנה לא מבעיא למ"ד משאצל"ג פטור, דשרי אפילו כיבוי ממש במקום היזיקא דרבים [וכאן ע"כ חשיבא כרבים, עי' ברא"ש כאן שהביא לנו גמ' דפסחים (יט:) דעזרה חשיבא רה"ר לעניין טומאה. וכ"כ התוס' ריש חולין (ב:). ומוכח בב"ב (נה:) דלעניין טומאה הגדר הוא הילוך הרבים. ועי' ריש נדה], כדאיתא בשבת (מב.). ומה שלא התירו כאן כיבוי להדיא, י"ל דכיוון דאפשר בעצה זאת, נכון יותר לעשות כן, וכעין שכתב המשנה ברורה (ס"ס שלד). ותדע, שהרי טילטול קיל טפי מכיבוי אף למ"ד משאצל"ג פטור (כמ"ש המ"ב בסי' רעח ס"ק א. ועיי"ש בבאה"ל ד"ה ובחולה שכתב דלא התירו כיבוי אלא לצורך רבים ולא יחיד, ואילו גבי טלטול כתב בסי' שח ס"ק עז דשרי אף לצורך יחיד) ולמה לא התירו כאן לטלטלו, אע"כ דאם אפשר בעניין אחר, אסור.
ולמ"ד משאצל"ג חייב, דלדידיה אסור לכבות גחלת של עץ כדאיתא בשבת (מב.) שם (ומוכח מדברי הראשונים דלמ"ד חייב - היינו מדאורייתא), צ"ל דלא חשיב כיבוי בידיים אלא גרם כיבוי. ועי' בשבת (קכ.) דנחלקו בזה רבנן ור' יוסי אי מותר גרם כיבוי. ומשמע התם שאף לדברי האוסר אינו אלא מדרבנן, והדרינן לכללא דאין שבות במקדש. ומיהו יל"ע בזה טובא אי חשיב זה כגרם או כמעשה בידיים, ועי' בדברי הרא"ש בפ"ב דביצה (סי' יז) במסתפק מן השמן ע"ש. ואי נימא שהחמצן נחשב כחומר הבעירה, הרי זה כמסתפק מן השמן דכתב הרא"ש שכו"ע יודו דחשיב מכבה בידיים.
וע"ע במ"ב בסי' שטו בסס"ק כ דמשמע קצת מלשונו דאינו אלא גרמא. ומיהו עי' בדבריו במ"ב סי' רעז ס"'ק כד ובבאה"ל בסי' רנג ס"ג ד"ה ריקנית, משמע דהוי מכבה ממש.
ועכ"פ י"ל שבאמת היו חורים, ואף דלא פירשו כן. ועי' כה"ג ברש"י זבחים (צא:) שהעמיד בטיפין דיקות כדי שלא היה פס"ר.","249","","4367","True","True","False","","176","46.116.139.11","0","19195","תמיד|לג ע"א",""),new Message("19198","19197","אם כך, מדוע לא לזורקם לאמה כמעשהו בחול?","16/05/12 16:36","כד אייר","תשע"ב","16:36","אבי","","119","","4372","False","True","False","","116","132.70.228.226","0","19195","תמיד|לג ע"א",""),new Message("19199","19198","הגחלים מוקצה ואסורים בטלטול","16/05/12 16:46","כד אייר","תשע"ב","16:46","יהודי_קדום","ועוד שהשלכתם מובילה אל נחל קדרון וכו' כלומר זהו מעין הוצאת דישון מחוץ למקדש בשבת וכפי הזכור לי פעולה זו אסורה.

ברור שמול השאלה היפה מאוד שהעלה אני מעלה סברות משלי ולא יאה הדבר
. אלך לבדוק ואחזור בע"ה. ואולי תקדימני...","233","","4372","True","True","False","","139","79.176.150.166","0","19195","תמיד|לג ע"א",""),new Message("19207","19205","טלטול מוקצה אינו שבות ובהכרח טילטול","16/05/12 22:53","כד אייר","תשע"ב","22:53","יהודי_קדום","הגחלים כדי לרכזם ולכוף עליהם את הפסכתר גם יכבה.

ברור שבנסיון להבין הדברים לאשורם אני מטלטל בין הבנות שונות ודבריו מאיטים מעט טילטול זה אך עדיין קשה לי בכמה דברים:

1. אני מבין שיש שבות בטלטול הפסכתר לצורך הכפיה על השרץ שברור שאין יכולים ליטלו - אך האם אפשר שגם על הגחלים יחול דין שבות?

2. וגם: וכי בכל מקרה מותר שבות במקדש? אמנם זה הכלל אך למדנו מקרים שאין שבות במקדש, ואולי הגחלים כאן בכלל יוצא מן הכלל הזה? ובודאי אני צ"ע בזה.

3. אני שואל: מדוע כופים על השרץ פסכתר? האם לא בגלל שהוא מוקצה ולא חייבים בכלל להוציאו?

4. לצערי עדיין לא הבנתי מה למדין משבת ב, ה לעניינו. האם מ"כחס על הנר, כחס על השמן, כחס על הפתילה, חייב." ? אודה לכבודו אם יכוון אותי.","233","","4372","True","True","False","","158","79.176.150.166","0","19195","תמיד|לג ע"א",""),new Message("19214","19207","תשובות","17/05/12 03:18","כה אייר","תשע"ב","03:18","דוד כוכב","1. אני דיברתי על השבות שבכיבוי הגחלים. הזזת הגחלים גורמת גם להבערתם וזה איסור תורה.

2. לשון הרמב"ם הלכות קרבן פסח א הלכה חי: "שאין שבות במקדש כלל".

3. כופים על השרץ פסכתר כדי שלא להטמא ממנו. בחול אפשר פשוט לשורפו במקומו.

4. לומדים משם שאין איסור תורה בכיבוי גחלים, אם אינו לצורך פחם או לצורך שמירת הנר.","125","","4371","True","True","False","","879","213.151.42.143","0","19195","תמיד|לג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);